hirdetés

Szeretné elkerülni az oltári bírságot?

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége az új adatvédelmi törvénnyel kapcsolatban tartott tájékoztatót tagjai számára.

hirdetés

Az esemény nagy érdeklődésre tartott számot, közel 200 fő vett részt a tájékoztatón a Novotel Budapest City Hotelben. Könnyid László elnök a hallgatóságot azzal nyugtatta, hogy ne aggódjanak, ha több kérdéssel a fejükben távoznak, mint amivel érkeztek. Május 25-én lép hatályba a Magyarországon is érvényes új európai uniós adatvédelmi rendelet, a General Data Protection Regulation (GDPR), amelyben foglaltaknak minden olyan vállalkozásnak eleget kell tennie, amely személyes adatokat kezel és valamely uniós tagállamban nyújt szolgáltatást.

Tehát a hazánkban működő szállodák és éttermek is érintettek. Sőt, a szállodák kiemelten azok, mivel különlegesnek minősülő - pl. egészségügyi állapotra (gyógy- és wellness hotelek esetében) vallásra, etnikai hovatartozásra, szexuális orientációra vonatkozó adatokat kérnek be - ezért rájuk még szigorúbb előírások érvényesek. Az MSZÉSZ ezért azon van, hogy tagjaival, a hatóságokkal, adatvédelmi szakértőkkel és jogászokkal közösen olyan magatartási kódexet dolgozzon ki a HORECA szektorban működő vállalkozások számára, amely általános iránymutatást nyújt arról, miként foglalkozzanak a vendégadatokkal ahhoz, hogy képesek legyenek megfelelni a rendeletnek.

A kódex minden tagnak komoly segítségére lehet, de leginkább azok a kisebb házak profitálhatnak belőle, ahol nem foglalkoztatnak saját jogászt. Az egyik előadó, Dr. Gally Eszter, a gazdasági tanácsadó, PWC Magyarország munkatársa hangsúlyozta, több szempontból is megkerülhetetlen a szállodák és éttermek számára alaposan felkészülni a GDPR-ra, mivel a rendelet értelmében a hatóságok az eddigieknél jóval magasabb bírságokat szabhatnak ki  a jogsértő társaságokra, nő azok kártérítési felelőssége is, és adott esetben az adatkezelés gyakorlatától is eltilthatják a vállalkozásokat, ami a működtetés ellehetetlenüléséhez vezet. És hogy ki elől kell védeni elsősorban a vendégek adatait? Ezt megtudhatják a Turizmus és Vendég hamarosan megjelenő februári számában, amelyben részletesen olvashatnak a témáról.

(forrás: Vendég & Hotel)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Mit gondol az idei Utazás kiállításról?

Kiadónk társoldalai