Szezonzáró konferencia a Dél-Alföldön

2009. december 9-én, Kiskunmajsán rendezte meg évzáró értekezletét a Dél-Alföldi Regionális Idegenforgalmi Bizottság és a Magyar Turizmus Zrt. Dél-Alföldi Regionális Marketing Igazgatósága.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A megjelent mintegy 80 turisztikai szakembert Szikora Gyula, a Jonathermál igazgatója és Dr. Tokaji Ferenc, a DARIB elnöke köszöntötte. A program részeként Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója a Társaság 2010. évi marketingtervéről és a 2010-2012-es éveket felölelő marketingstratégiájáról, Gulyás Péter, DARMI igazgató pedig az RMI 2010-re tervezett marketingtevékenységéről tartott tájékoztatót. A továbbiakban az „Alföld turizmusáért” díjak átadására került sor.

A marketingtevékenység súlypontjai

A Kulturális Turizmus Éve keretében a Magyar Turizmus Zrt. kampányt indított a Dél-Alföld régióban „Fesztiválok és rendezvények a Dél-Alföldön” címmel. A március-június között lezajlott kampány célja a régió kulturális és gasztronómiai rendezvényeinek népszerűsítése volt elsősorban a családok és a fiatalabb korosztály körében. Az akció során, turisztikai portálokon online hirdetéseket helyezett el az MT Zrt., továbbá a Kalandjárat c. TV műsor májusi és augusztusi adásában is a régió rendezvényei és kulturális attrakciói kerültek a figyelem középpontjába. Szintén a Kulturális Turizmus Éve keretében az MT Zrt. a Dél-Alföldön ifjúsági kampányt is hirdetett 2009 tavaszára annak érdekében, hogy a fiatalok megismerkedjenek a régió természeti értékeivel és kulturális kincseivel. A kampány során a Zrt. ifjúsági honlapokon és újságokban, a Diák Újságírók Egyesületével együttműködésben kívánta megismertetni a fiatalokkal az osztálykirándulási, nyári táborozási és az ifjúsági szálláshelyek kínálatát, továbbá az ifjúsági programlehetőségeket. A Kulturális Turizmus Éve egyik fő pillére a „Fesztiválok, kulturális rendezvények”. Ennek jegyében a Magyar Turizmus Zrt. Dél-Alföldi Regionális Marketing Igazgatósága a vendegvaro.hu internetes oldallal együttműködésben különböző marketingeszközökkel hívta fel a portálon az olvasók figyelmét a régió rendezvényeire. Az akció keretében a portál hírlevelében és DM levelében elhelyezett kedvcsinálók, a nyitóoldalon, a soron következő rendezvényeket bemutató PR cikkek, az aktuális rendezvények képekkel illusztrált megjelentetése és internetes hirdetések csalogatták az érdeklődőket a Dél-Alföldre. A Dél-Alföld turizmusa számára új távlatok nyílnak meg jövőre, hiszen 2009. december 19-étől eltörlik a szerbiai beutazás legfőbb akadályát, a vízumkötelezettséget. A Dél-Alföld a szerb turisták hagyományosan kedvelt úti célja volt korábban és ismét kezdik felfedezni a régiót kiváló üdülési és bevásárlási lehetőségei miatt. A vízumkötelezettség eltörlése következtében várhatóan fellendül a szerb vendégforgalom a dél-alföldi régióban. Az RMI számos marketingakcióval (kiállítások, road show) csábítja a szerb utazókat a régióba. Októberben a dél-alföldi régió turisztikai kínálata kétnapos road show keretében mutatkozott be Szerbiában a szerb utazási irodák és a média képviselőinek. A Zrt. a régió bemutatására több alkalommal szervezett tanulmányutat szerb újságíróknak, a nagyközönség pedig vásárokon is megismerhette a régió és hazánk turisztikai kínálatát. A szerb utazók továbbá az MT Zrt. új, Karnyújtásnyira a Dél-Alföld című szerb nyelvű kiadványából is tájékozódhatnak. A szomszédos országok közül még Romániára és Szlovákiára fókuszál 2010-ben az RMI, valamint a vendégéjszakák számát tekintve első helyen álló Németország felé szintén nyitott.. A régió 2010-es marketingterve az alábbi link alatt tölthető le: http://itthon.hu/szakmaioldalak

A régió vendégforgalma

A KSH előzetes adatai szerint 2009 január-szeptemberében a régió kereskedelmi szálláshelyein 272.033 belföldi és 81.083 külföldi vendéget regisztráltak, az összes vendég 77%-a belföldi volt a dél-alföldi régióban. A vendégek száma összességében 8,6%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A tavalyi év azonos időszakához képest 9,3%-kal kevesebb, összesen 858.794 vendégéjszakát regisztráltak a régió kereskedelmi szálláshelyein 2009 első kilenc hónapjában. A belföldi vendégek 658.253, a külföldi vendégek pedig 200.541 vendégéjszakát töltöttek el a régió kereskedelmi szálláshelyein, az átlagos tartózkodási idő 2 nap volt, amely 0,7%-kal volt kevesebb mint az előző év azonos időszakában. A régió legjelentősebb küldőpiacai: Németország, Románia, Lengyelország, Ausztria és Csehország. A cseh beutazó forgalom jelentősen növekedett 2009 január-szeptemberében, a cseh vendégek több mint 64%-kal több vendégéjszakát töltöttek a régió kereskedelmi szálláshelyein, mint az előző év azonos időszakában. A szlovén (+49,3%), az ukrán (+34,4%) a francia (+17%) és a szlovák (+16,7%) vendégéjszakák száma is számottevően növekedett a régióban az idei év első kilenc hónapjában. A dél-alföldi régió kereskedelmi szálláshelyeinek szállásdíj-bevétele több mint 4 milliárd Ft volt, ami 2,7%-os csökkenést jelent 2008. első kilenc hónapjához képest. T

urisztikai Desztinációs Menedzsment szervezése a Dél-Alföld régióban

Az együttműködés lehetőségeinek optimalizálását jelentheti a régió számára a Turisztikai Desztinációs Menedzsment (TDM-ek) kialakítása. Az összefogás erősítésére, valamint az adminisztrációs tudnivalók régiós szintű rendszerezésére december 9-én TDM-fórumra is sor került, melyen részt vettek a régió TDM-regisztráltjai és Tourinform-irodái. Az interaktív fórum keretében a felvetésekre Fábián Eszter, az Önkormányzati Minisztérium munkatársa, Víg Tamás, az MT Zrt. TDM-koordinátora, valamint a Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség szakemberei válaszoltak. Az értekezlet végére közös állásfoglalás született, mely eljut a pályázatkiíró és -lebonyolító szervek illetékeseihez. (Magyar Turizmus Zrt.)


Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.