Színes, szagos, multimédiás

Jelenleg húsznál is több változata van Magyarország hivatalos idegenforgalmi weboldalának, amelyek véletlenül sem hasonlítanak egymásra. Ez azonban hamarosan megváltozik: a megújult színes, szagos hungary.com a többi weblapnak is megmutatja azt az irányt, amerre haladniuk kell.

„Pontosan 23 honlap működik, összesen 18 nyelven. Angolból van három változat, franciából kettő (Belgiumban és Franciaországban), németből van osztrák, német és svájci, flamandból kettő: egy Belgiumban és egy Hollandiában. Működik a központi portál, mely angol, német és magyar nyelvű” – mondja Kelecsényi Ágnes, a Magyar Turizmus Rt. (MT Rt.) marketingigazgatója. A sokszínűségnek az az oka, hogy az adott honlapokat egészen ez idáig az adott képviselet készítette a helyi sajátosságok, elvárások figyelembevételével. Az arculat egységesítése a megújult hungary.com március utolsó harmadára tehető elindításával elkezdődik ugyan, de mindenképp hosszabb folyamatról van szó.

A régi honlap

„Nem volt különösebb baj a régi honlappal, legfeljebb annyit lehet mondani, hogy nem volt szép, és nem illett ahhoz az irányhoz, amit a ’Talent for Entertaining’ kampány kijelölt Magyarország kommunikációjában. A régi weblapon is nagyon sok információ volt, de nem tudta azokat megfelelően közvetíteni” – mondta Soós Gergely, a weboldal megújításával megbízott Laboratory munkatársa. „Az internetes megjelenésekre – elsősorban tartalomra – pontosan azért fektetünk nagy hangsúlyt, mert a turizmusban az internet az információszerzés egyik fontos – ha nem a legfontosabb – forrása. Egy-egy honlap arculati megújítására 2-3 évenként amúgy is szükség van, hiszen a látogatót vissza kell csalogatni, tudni kell neki újat mondani-mutatni. Ilyenkor célszerű kihasználni a technika adta új lehetőségeket” – tette hozzá Kelecsényi Ágnes. A honlapok látogatottságával elégedett volt az MT Rt.: 2005-ben januártól novemberig összesen 6,2 milliónyian látogatták meg őket a világban. Ha a jelzett időszakot összevetjük az előző év azonos időszakával, akkor kiderül, hogy az MT Rt. (és külképviseletei) által működtetett portálok látogatottsága 39 százalékkal nőtt. „A megújult honlaptól a látogatók – hosszabb távon pedig a turisták – számának a növekedését várjuk” – mondta az MT Rt. marketingigazgatója.

Az új weblap

Az ígéretek szerint színes, szagos, interaktív, multimédiás lesz. Azon a részen például, ahol az előző változatban egy látogatókat üdvözlő levél volt, most egy mozgóképekkel feltöltött belső microsite van. Az egyik változatban Rost Andrea énekel, közben pedig a képernyőt megosztva el lehet indítani egy egyperces filmet Budapestről. A felcsendülő zenét az Anima Sound System írta külön erre az alkalomra. És van még számos ötlet: van például panoráma képnézegető. Nagyobb változásnak tűnik, hogy a Laboratory megváltoztatta azt a módot is, ahogyan információkat lehet szerezni a honlapról; ha valaki például először a spa-lehetőségeket nézegette és utána szállásokat kezdett keresni, akkor a gép kiírta, az adatbázisban hol találhatók meg.

Máshol se jobb?

Általánosságban azt lehet mondani: szó sincs arról, hogy Magyarország le lenne maradva ezen a téren a többi európai országhoz képest.

A Laboratory kutatásából az derült ki, hogy például Franciaország és Olaszország honlapja csapnivaló, másokét pedig meg se lehet találni. Nagy-Britannia hivatalos turisztikai honlapja például a www.visitbritain. uk cím alatt, Görögországé pedig a www.grto.gr. név alatt rejtõzik. Önmagában az nagy eredmény, hogy jó a név: egy információra vadászó turistának valószínûleg a hungary.com jut elõször eszébe.

Nagyon jó honlapot mûködtetnek az írek, a spanyolok és a svájciak – meséli Soós Gergely. A Laboratory munkatársa jó példának tartja a „meetingpoint” szlogent használó lengyel és a pingvineket felvonultató („Nálunk mindenki jól érzi magát”) osztrák honlapot.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?