hirdetés
hirdetés

„Szlovéniát csak szeretni lehet”

- jelentette ki Livija Kovač, a Szlovén Idegenforgalmi Hivatal vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója kedden, Budapesten, ahol jó szokásához híven ismét randevút adott egymásnak a hazai kiutas szakma és a szlovén idegenforgalmi kínálat.

hirdetés

A helyszín ezúttal is az Európa hajó volt, ahol jól megszokott módon az ízletes szlovén kalács, a potica várta az asztalokon a prezentációt hallgató nagyérdeműt. Döntse el mindenki maga, hogy előnyére válik-e egy süteménynek ha a szintén szlovén származású Trumpné Melaniának is ínyére való. Mindenestre marketingértéke lehet ennek a kis, Livija Kovač által elkottyintott titoknak a szlovén konyha iránt érdeklődők számára.

A mi szempontunkból ennél talán izgalmasabb, hogy a magyar érkezések és vendégéjszakák növekedésének mértéke, nemhogy megállna, de két számjegyű bővüléssel repíti a küldőpiacot Szlovénia első tízes listájára. 84 ezer 2016-os érkezésünkkel a 8., míg 213 ezer vendégéjszakánkkal a 7. vagyunk. Előbbi 18, utóbbi 21 százalékos növekedést jelent. 2017 első féléve szintén bizakodásra ad okot: 23%-ot tettünk rá a tavalyi év azonos időszakának érkezés-számára. Az Alpok továbbra is toronymagasan áll a többi régió fölött. Ide a magyarok 36%-a érkezik; télen-nyáron. Ugyanakkor a tengermellék részesédése egyre nagyobb szeletet hasít ki: tavaly 26%-ra rúgott, de a fürdőhelyeken is lecsapódik mintegy 10 százalékunk. A tízes beutas ligát továbbra is Olaszország vezeti, míg a 2-3. helyeken Ausztria és Németország váltja egymást.

A potica

Délnyugati szomszédunk idegenforgalmi kínálatát továbbra is a fenntarthatóság jegyében alakítja. Ennek fejlesztését segíti elő az immár 50 partner bevonásával megvalósítás alatt álló Szlovén Turisztikai Zöld Terv — ismerteti Livija Kovac. Hozzáteszi az 5. legfenntarthatóbb országnak tartott Szlovénia fővárosa tavaly Európa Zöld fővárosa volt. A fenntarthatóság értelmében továbbra sem nagy számokkal akar a ringbe szállni a 20 ezer négyzetkilométeres ország, hanem valós — de kis méretéhez képest rendkívül színes — lehetőségei tudatában a minőségi turizmusra összpontosít. A következő 5 évre szóló turizmus stratégiában mintegy 40 ezer ágyas kapacitásbővítés szerepel, egyebek mellett a luxus kemping (glamping) és 5 csillagos kategóriában. Utóbbiból nemrég nyílt az első Ljubljanában, az Intercontinental. „Egész évre eladva” — közölte Livija Kovac.

Nincs szlovén workshop nagykövet nélkül. A stafétát Ksenija Skrilectől átvevő dr. Robert Kokalj számára sem új terep Magyarország. A ’90-es években Budapesten végezte posztgraduális tanulmányait, dolgozott a követség konzuli osztályán. Egyiptomi, jordániai és libanoni külszolgálatot követően idén augusztusban tért vissza Magyrországra. Szerinte szintén remekül alakulnak a szlovén-magyar idegenforgalmi kapcsolatok, de a fejlődés lehetősége továbbra is nyitott, különösen a két ország közötti közlekedési infrastruktúrában, valamint a távoli piacok régiós szintű közös kiszolgálásában.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai