hirdetés
hirdetés

Szubjektív eszközteszt: Mivel menjek a Ferihegyre?

Utóbb egyre inkább elgondolkodom: jó-e nekem, ha egy jól ismert, Ferihegyre minibuszokat üzemeltető céggel kezdődnek/végződnek külföldi útjaim? És arra jutottam, hogy egyre kevésbé választanám őket, bár tegyük hozzá: alternatíva nagyon nincs. Ez már csak egy ilyen hely(zet).

hirdetés

Késő este érkeztem meg vasárnap a Ferihegyre. Még idejében, a csomagfelvételnél lévő pultnál bemutattam a visszaútra szóló szelvényemet, nyugtázták. A biztonság kedvéért 5 perccel később kint is megmutattam. Fél órát vártam végül, mire szólítottak, mindenki mást, aki velem egy időben kezdett várakozni, átlag 10 perccel később elvittek. Eddigre már úgy döntöttem, hogy inkább taxiba ülök, de gondoltam most már csak azért is végigcsinálom. Nem ez volt az első alkalom, hogy így megvárattak; ez különösen késő esti járatoknál tud rosszul esni.

Megjött a sofőr,

bő féltucatnyi címre kellett az utasokat kiszállítani. A többi utas még csak véletlen sem a környékemre tartott, hanem kerületekkel odébb szálltak ki. Nem csoda, hogy így két órával a leszállást követően értem csak haza - Budapesten belül (!) lakom. De gondoltam, ha már egyszer hosszú hazaút elé nézek, megpróbálom útközben a laptopomról elintézni, amit időben történő hazaérkezésem esetén otthon akartam, hiszen a fedélzeten van wifi. Legalábbis a fedélzetre festve, a reklám helyén. Nem működött, egy másodpercet sem. Kérdezem a sofőrt: szokták-e használni az utasok. Mondja: nem jellemző. Akkor meg minek? De ha már van - függetlenül attól, hogy használják vagy sem - legalább működjön. Azt pedig végképp nem értettem, miért üzemel az elvileg utasokat szállító járat szolgálatiként is. Egy terminállal odébb a cég két munkatársa is beszállt. Biztos, hogy őket ebben a forgalmas késő esti időszakban a fizető utasok közé kell keverni és hazaszállítani?

Az már csak hab a tortán, hogy szokás szerint valamely bugyuta, hazai kereskedelmi rádióból igénytelen slágerek szólnak egész út alatt. Miért? Mikor szoknak már le erről a sofőrök, miért kell a rádiónak szólnia? Én fizető utasként semmilyen fizetett fuvar alatt nem vagyok kíváncsi a sofőr zenei ízlésére, ne adj isten politikai meggyőződésére. Feltételezem, sokan vagyunk még így ezzel. De ha szól az ember, a reakció általában a „zene” sértődött kikapcsolása.

Reggeli indulások alkalmával

eddig ugyan várakoznom sosem kellett - már amikor úgy döntöttem, minibuszozok. Korai induláskor, hogy az összes címet felvehessék, nem egyszer teljesen lehetetlen utasfelvételi időpontokkal örvendeztetnek a diszpécserek előző este. Volt, hogy három órával a járat indulása előtt jött volna értem a busz egy reggel hétkor schengeni országba induló géphez. Erre kértem, hogy ugyan nézzenek már utána: nem férnék-e be egy órával későbbi fuvarra. „Nem” - hangzott a határozott válasz. Majd, amikor azt mondtam: „Akkor inkább taxit hívok” a válasz annyi volt, hogy „Hívjon”. Miért nem az, hogy „Várjon kérem uram, megpróbálunk valamit intézni?” De ha nem kell a pénz, hát nem kell!

De akkor kinek kell?

Mi legyen, fizessek a menettérti taxifuvarért 10 ezret, vagy tömegközlekedjek gyalázatos körülmények között másfél órát? Vagy valamely ismerősöm, családtagom kihoz a reptérre? Utóbbi azért a gyakrabban utazók között nem mindig működik. Nincs európai megoldás - egyelőre. Sokszor figyelem irigykedve más városok reptérre igyekvő utasait, ahogy felszállnak a tiszta vonatra, metróra és néhány helyi pénzért 15-20 percen belül kiérnek olyan reptérekre, mint Frankfurt, London Heathrow stb. Őszintén drukkolok, hogy egyszer végre a taxik és minibuszok hegemóniáját letöri majd nálunk is egy igényes és gyors repülőtéri tömegközlekedés.

Feltételezem, ezekbe a helyzetekbe nem csupán én futok bele, nem ellenem esküdtek össze több ízben a körülmények, hanem más utassal is előfordul. Belföldiek esetében erre sírva vigadva mondhatnám azt is, hogy nekünk már mindegy, mi már csak egy ilyen fogyasztói és egyéb öntudat nélküli közép-ázsiai fajta köztársaság alattvalói vagyunk. De bízom benne, hogy nem, valamint - egyelőre - szintén járnak ide külhoni turisták, üzletemberek stb. Próbálunk értük sokat marketingelni köz- és magánpénzből. Számukra nem is tudom igazából kit, mit minősít, hogy ilyen módon lehet ki- és bejutni egy majdnem 9 milliós éves forgalmat bonyolító nemzetközi repülőtérre? Felesleges lenne ujjal mutogatni konkrétan bármelyik szereplőre, a felelősség közös. Ugyanakkor félő, hogy a turista azt mondja majd: ez a város, ez az ország ilyen.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Hozzászólások (3 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Egyetértek a cikkel, bár némelyik állításának a súlya túlzó! Azt nem látom nagy gondnak, hogy a cég alkalmazottai is beszállnak, ha van hely és őket is elviszi az
autó,hisz nem hiszem, hogy büdösebb a hónaaljuk,zokniuk mint másnak, vagy alsóbb rendű emberek lennének. Az más kérdés, ha az utas ölében ülnének!
Azt se látom nagy gáznak, hogy háttér zene szól. A WIFI esetében arra hívnám fel a figyelmét, hogy eddig elég jól felnőttünk enélkül is, talán nem olyan nagy
gond, ha késő este nem foglalkozik munkával és kikapcsol egy kicsit! Nemzedékek nőttek fel egész jól úgy, hogy nem volt a zsebükben 2-3 mobiltelefon, iphone,
táskájukban laptop, ipad.
Az sokkal nagyobb gond és szerintem erre kellene kihegyezni a cikket, hogy rossz a fuvarszervezés és megvárakoztatják az utasokat.
Én a magam részéről megelégszem azzal, hogy egyszerűen, wifi, Bartók zenéje, vagy Beatles nélkül simán hazavisznek.
Megjegyzem, lehet, hogy jobban jár, ha igénybeveszi azt kb 10 ferihegyi parkolót, ahol lerakhatja az autóját, kviszik az indulási oldalra és érte mennek az érkezésire.
A saját kocsijában pedig olyan zenét hallgat amilyet akar! Arról nem is beszélve, hogy lehetséges, hogy olcsóbb is!
Szerintem
#
Egyetértenék én is a cikkel, ha nem lennék érintett és a leírtak pontosan úgy történtek volna, ahogyan azt a cikk írója leírta.
De nem úgy történtek...
23:08 Cikkíró megérkezik a pulthoz a tranzitban
23:16 Cikkíró megérkezik a pulthoz a hallban
23:25 Minibusz beáll a parkolóba, munkára jelentkezik a diszpécsernél
23:29 Diszpécser elkészíti a fuvarfeladatot
23:31 Minibuszos elkezdi az utasait összegyűjteni a hallban
23:36 Minibuszos felveszi utasait a T2B-n is
23:39 A busz elindul a város felé
00:19 Cikkíró kiszáll a háza előtt

További „tévhitek”:
„…Fél órát vártam végül, mire szólítottak…”
A fenti időpontok nem ezt mutatják…
„…mindenki mást, aki velem egy időben kezdett várakozni, átlag 10 perccel később elvittek…”
Amíg Cikkíró a terminálon várakozott 2 busz indult el: az egyik tele volt, a másik Budapest egészen más részére vitt utasokat. Lehet, hogy az esett rosszul, hogy a
konkurrens online médium munkatársa azzal utazott haza?
„…bő féltucatnyi címre kellett az utasokat kiszállítani…”
Práter utca, Boscolo Hotel, Boscolo Luxury Hotel, Medosz Hotel. Ezekre a címekre vitt a busz utasokat, mielőtt Cikkírót hazafuvarozta. Ez 4 megálló, bő féltucatnak nem
nevezném, szűk féltucatnak is kevés, ha figyelembe vesszük, hogy a két Boscolo ugyanabban a tömbben létezik, csak a bejárat van máshol.
„…A többi utas még csak véletlen sem a környékemre tartott, hanem kerületekkel odébb szálltak ki…”
Valóban kerületekkel odébb. A VIII., a VII. és a VI. kerületekben. Mindhárom kerület útbaesik a reptér és Cikkíró II. kerületi lakhelye között.
„… Nem csoda, hogy így két órával a leszállást követően értem csak haza…”
Hogy a gép mikor szállt le, ne vizsgáljuk. Ránk a pulthoz érkezés és a hazaérkezés között eltelt idő vonatkozik. Az 63 perc. A maradék 57 percet máshol kell
keresni.
„…miért üzemel az elvileg utasokat szállító járat szolgálatiként is…”
akik a 2B terminálon beszálltak, nem a cég munkatársai voltak. Fizető utasok, akik a repülőtér valamely osztályán dolgoznak. Számunkra utasok, akiket el kell
szállítani. Nem lehet, nem szabad különbséget tenni. Meg ugyan miért is tennénk?
A wifi routert megvizsgáltattuk, aznap este valóban nem működött. Elnézést kérünk érte, értesítettük a szolgáltatást biztosító partnerünket.
Ezek a konkrétumok. Az általános megállapításokkal (rádió, felvételi időőpont a reptérre menet) nem tudunk mit kezdeni.
Mint ahogy azzal sem, ha a véleményt befolyásolja a tény, hogy bár folytattunk erről tárgyalásokat, végül mégis a másik, turisztikával foglalkozó folyóirattal
kötöttünk tavaly együttműködési szerződést.
Sőt, most meg is hosszabbítjuk…
#
Kedves „Minibuszos”!

Köszönöm a szakszerű reagálást szubjektív eszköztesztemre és örülök, hogy olvassátok a hírlevelet.

Akkor nézzük:

1. Elnézést, hogy a reptéren más munkakörben dolgozókat pontatlanul lemunkatársaztam.

2. Örülök, hogy a wifi általában mégis működik, és csak annak az autónak a routerével akadtak épp gondok.

3. „Lehet, hogy az esett rosszul, hogy a konkurrens online médium munkatársa azzal utazott haza?” - ezt nehéz volt értelmeznem, talán felesleges is. De igazából az
esett rosszul, hogy a kérdéses időpontban, amikor általában elég sok járat érkezik nyugat- és észak-európai nagyvárosokból, nem több buszotok állt ott. Mindenestre
abba a 23 percbe pont belefért, hogy kettő elmenjen és az emberek valóban az ígért 10 percet várják ki. És ismétlem: nem ez az első alkalom, hogy ez megesik velem.

4. Nos, valóban félóra nem volt a rögzített adatok alapján, de 23 perc igen. Ez bizonyára teljesen rendjén van, amikor az ember átszállás és több óra repülés
után, késő este érkezik haza, csak akkor ne mondják a munkatársak, hogy 10-15 perc múlva szólítják.

5. A bő féltucatot akkor ismerjük el tucatnak az én második kerületi címemmel, mert hát a Boscolo háta mögötti épülethez is csak oda kell kanyarodni. És
tulajdonképpen a XXII. meg IV. kerületek is útba esnek felém; attól függ, honnan nézzük.

6. „...felvételi időőpont a reptérre menet) nem tudunk mit kezdeni” - ez nagyon szomorú.

7. „Mint ahogy azzal sem, ha a véleményt befolyásolja a tény, hogy bár folytattunk erről tárgyalásokat, végül mégis a másik, turisztikával foglalkozó
folyóirattal kötöttünk tavaly együttműködési szerződést.” - Ez engem a legkevésbé sem motivált véleményem megfogalmazásában. De erről küldtem e-mailt, mivel
kétlem, hogy ezzel a 2009. őszi történettel kapcsolatban e helyen kell eszmét cserélnünk.

És végül:

Jóllehet, Ti kerültetek itt fókuszba egy olyan anomália apropóján, melyet ma már kevés uniós nagy reptér tud felmutatni, azaz a repülőtérre kijutás ennyire
méltatlan, a cikk nem csupán rólatok szól, hanem erről az egész áldatlan helyzetről.
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai