Az elektromos rásegítéses teherbiciklik alternatívát nyújthatnak az egyre nagyobb forgalmi terhelést és a gyalog, autóval, kerékpárral közlekedőknek is gondot okozó, rakodóhelyek hiányában gyakran szabálytalanul megálló kisteherautóknak. A biciklis szállítás csökkenti a levegőszennyezést és a zajt, kevesebb helyet foglal és hozzájárul a biztonságosabb közterületekhez.
A teherkerékpáros szállítás Nyugat-Európában elterjedt modelljének meghonosítását célozta meg az MKK, amikor a bécsi önkormányzat támogatási rendszerének példájára itthon is hasonló pénzügyi ösztönző bevezetését javasoltuk. Már több budapesti vállalkozás – pl. futárcégek, pékségek, fotóügynökségek – is használ teherbiciklit, a megoldás nem elég elterjedt a hazai városokban. A támogatási rendszerrel szeretnénk elérni, hogy látható alternatívaként jelenjen meg a biciklis csomagszállítás a nagyvárosokban, a példamutatással pedig a teherbiciklik további terjedését segítsék elő.
Mit kell tudni a pályázatról?
Az első teherbiciklikre szeptembertől pályázhatnak a városi térségekben szállítási tevékenységet, vagy gyakori utazásokat igénylő szolgáltatást végző gazdasági társaságok, valamint civil és egyházi szervezetek. Regisztrált kereskedőknél egy előre megadott listából lehet majd kiválasztani a maximum 5 darabos flotta tagjait.
A pályázóknak magyarországi székhellyel, telephellyel vagy fiókteleppel kell rendelkezniük, és a pályázat megjelenése előtt legalább 12 hónappal bejegyzettnek kell lenniük.
A támogatás mértéke a teljes vételár 50%-a (nettó vételár alapján), de maximum 450.000 Ft.
Kerékpárutánfutóra, csak személyszállításra alkalmas teherbiciklire vagy nagyobb csomagtartóval rendelkező hagyományos és elektromos rásegítéses kerékpárra nem igényelhető támogatás.
A pályázható új és sorozatgyártott teherbiciklik az EN 15194:2017 (MSZEN 15194:2018) vagy újabb szabványnak kell megfelelniük, maximum 250 W névleges teljesítményű̋ elektromos segédmotorral lehetnek felszerelve, és pedálhajtású, gázkar nélküli, tehát emberi erővel hajtott biciklinek kell lenniük, amelyeken a hajtás abbahagyásakor, vagy 25 km/óra elérésénél lekapcsol a rásegítés. A támogatott biciklik – kétkerekűek esetén – minimum 139 cm tengelytávolságúak és minimum 50 kg hasznos teherbírásúak lehetnek. Kerékpáronként 1 db pótakkumulátor beszerzése, valamint a szállítási tevékenységhez szükséges felépítmény, kiegészítők beszerzése is támogatott.
A támogatással vásárolt bicikliket regisztrálni kell a BikeSafe rendszerben, legalább 2 évig fenn kell tartani, a szervezet logója mellett a támogató matricáját is el kell rajtuk helyezni, és a támogató Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ esetleges kérésére kommunikációs anyagokon vagy egy nyilvános szereplésen meg kellhet vele megjelenni.
A pályázó gazdasági társaságnak vagy szervezetnek Cégkapu regisztrációval kell rendelkeznie, be kell mutatnia a hivatalos dokumentumait és a használati tevékenységet, a bicikli tárolására szolgáló helyet, valamint de minimis nyilatkozatot kell tennie az állami támogatásról.
A támogatási program lebonyolítását az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. végzi.
A többség támogatja a kerékpározás pénzügyi támogatását
A Magyar Kerékpárosklub reprezentatív kutatása szerint nem csak több kerékpárosbarát beruházás, hanem pénzügyi ösztönzők bevezetését is támogatja a magyar lakosság.
Ilyen ösztönző a Kerékpárosklub és a Magyar Kerékpáripari- és Kereskedelmi Szövetség kezdeményezésére bevezetett – ezen a héten megint pályázható - pedelec támogatási rendszer és a tavalyi tanulmányunkban javasolt, 2022-től adómentessé váló céges kerékpárflotta vásárlása is.
A Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, Steiner Attila, az ITM körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára, valamint Sipiczki Róbert, a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség elnöke társaságában a szerdai sajtótájékoztatón Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese felhívta a figyelmet:
A magyar lakosság politikai nézetektől függetlenül nyitott a kerékpárra váltásra, amihez az infrastruktúra fejlesztése mellett pénzügyi ösztönzőkre is igény lehet. A Kerékpárosklub képviselője azt kérte a politikusoktól, hogy a kerékpározásra közös alapként tekintsenek, amit kiemelnek a pártpolitikai csatározásokból. Az e-cargo támogatási rendszerről reményét fejezte ki, hogy a céges teherbiciklik megjelenése ösztönzőleg hat majd a lakossági teherbicikli vásárlásokra is, amivel még több autós utazást, bevásárlást, gyerekszállítást lehet majd helyettesíteni.
Támogatást kaphatnak cégek teherbicikli vásárlásához
Az új pályázatban 400 millió forintos keretösszegig egyenként 450 000 Ft támogatás igényelhető, maximum 5 darabos céges teherkerékpár-flották felállítására. Ebből első körben mintegy 850 teherbicikli jelenhet meg az utakon.
Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!
2024. április 22. 15:30
Visszatér az Uber Magyarországra!
Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága
Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat
Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről
Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál
A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből
Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően
Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?
A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál
Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.
Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között
Elsősorban üzleti utasokra számítanak.
Interjú
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”
A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban
A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk
Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.