Szakmai információkkal támogatja a BFTK a turizmusdiplomáciát

Az idei szezontól újfajta küldetést vállalt a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK). Budapest Főváros hivatalos turisztikai és kulturális szervezete a diplomáciai képviseletek megszólításával a főváros turisztikai értékeinek, vonzerejének hatékonyabb nemzetközi megjelenítését tűzte ki célul: idén májustól a szervezet folyamatosan aktualizált szakmai támogató anyagokkal látja el a külképviseleteket és a külügyi szolgálatokat.

A külügyi szolgálatok, nagyköveti attasék – diplomáciai küldetésük teljesítése során – rendszeresen találkoznak üzletemberekkel, politikusokkal, a sajtó és a média képviselőivel, a kultúra és a turizmus terén tevékenykedő vállalkozásokkal, nemzetközi szervezetekkel: e szakemberek, piaci és nonprofit szereplők számára a Magyarországgal való ismerkedés „előszobája” lehet, ha információt kapnak Budapest kulturális és turisztikai értékeiről. Ehhez kíván mostantól a BFTK, szakmai feladat- és szerepkörét továbbgondolva és tágabb kontextusba helyezve, megfelelő mennyiségű és minőségű kulturális és turisztikai „muníciót” biztosítani.

Budapest, mint desztináció sikeres pozícionálása érdekében elengedhetetlen a főváros programkínálatának, valamint hivatalos turisztikai szervezete, a BFTK napi munkájának (online és offline marketingeszközök, prezentációk, szakmai szervezetekben való részvétel) ismerete — beleértve a BFTK legnépszerűbb termékét, a Budapest Card® hivatalos turisztikai városkártyát, illetve annak felhasználási körét is. A külképviseletek részére megküldött értesítő levél valamennyi érintett (nagykövetek, konzulok és főkonzulok, külgazdasági attasék, iroda- és képviseletvezetők) figyelmét felhívja a Budapestinfo.hu weboldalra, ahol külön aloldalon összegyűjtve, letölthető formában találhatja meg mindenki az őt érdeklő szakmai támogató anyagokat.

Az online elérés mellett, a BFTK a nagykövetek és a külügyi szolgálatok rendelkezésére áll nyomtatott kiadványportfóliójával is: április 1-jén jelent meg nyolc nyelven a Budapest Guide és Budapest Card 2018/19-es városkalauz, amely kiváló áttekintést ad Budapest látványosságairól és programjairól, valamint bemutatja a Budapest Card, a főváros hivatalos városkártyacsaládja partnereinek szolgáltatási körét. A negyedévente angolul publikált Budapest’s Finest prémium magazin pedig elsősorban a város minőségi szolgáltatásait, egyedi termékeit és színvonalas kulturális-gasztronómiai programjait kereső utazót szólítja meg.

A tavalyi évhez hasonlóan, a magyar állam diplomatáinak idén is lehetőségük van a kiadványrendelésre a külügyi futárszolgálattal egyeztetve, továbbá egyénileg az alábbi elérhetőségen: kiadvany@budapestinfo.hu. A kiadványok rendelése – ésszerű példányszámban, illetőleg az országkép alakítását szolgáló, turisztikai-kulturális vonatkozású akciók, programok, projektek közvetlen megvalósítása érdekében – továbbra is ingyenes.

Kiadványai mellett a BFTK természetesen nem mulasztja el felhívni a diplomaták figyelmét a 2018. április 1-jétől megújult Budapest Card termékcsalád használatának előnyeire, amely az idei szezonban már több mint 20 ingyenes és több mint 80 kedvezményes szolgáltatást kínál felhasználójának, a viszonteladóknak pedig a kártyakibocsátó BFTK a 2018. év folyamán is 20% jutalékot biztosít. A kontinuitás, a folyamatos kapcsolattartás elősegítése jegyében pedig a BFTK ezt a kommunikációs csatornát vette igénybe ahhoz, hogy a külképviseleteket is értesítse közeljövőben induló, a tervek szerint havi-kéthavi gyakorisággal megjelenő szakmai hírleveléről, valamint a feliratkozást lehetővé tévő online platform megnyitásáról.


Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?