Tarolnak az új elemek a cafeteriában

 A 2013-as cafeteria toplistát az egy évvel ezelőtt bevezetett Étkezési Erzsébet-utalvány és a SZÉP Kártya különböző alszámlái vezetik.

A munkáltatók többsége a dolgozók étkezését, pihenését, egészségmegőrzését és rekreációját támogatja a béren kívüli juttatásokkal – összegezte Dara Péter, a DEVISE Hungary ügyvezető igazgatója a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft.-vel együttműködésben készült „Mi lesz a bérekkel és juttatásokkal 2013-ban?” című kutatás béren kívüli juttatásokra vonatkozó eredményeit.

A cafeteria olcsóbb

A szakértő a kutatási eredményeket tartalmazó összefoglaló tanulmányból kiemelte, hogy az átlagadatok jelentős különbségeket takarnak - természetesen annak függvényében, hogy már működő rendszerről, a juttatásokat most először bevezető cégekről, avagy a cafeteria motiváló erejére fókuszálókról van-e szó.
Mint azt már nyilvánosságra hozták, a béren kívüli juttatásokról egyértelműen pozitívan döntő cégek éves átlagos keretösszege idén bruttó 251 887 forint. Azonban azok, akiknél jól bevált a rendszer, ennél magasabb, 266 ezer forintban maximálják dolgozóik juttatásainak összegét.

A cafeteria-elemeket frissen bevezetni tervezők pedig átlagosan 168 ezer forintos összeghatárban gondolkodnak. Vannak azonban olyan munkáltatók, akiknél a cafeteria-keret az 1 millió forintot is eléri 2013-ban. Az ő esetükben 500 ezer forintig érvényesül a kedvezményes adózás kihasználása. A felmérés szerint a munkáltatók kétharmada azért ad béren kívüli juttatást, mert az kevesebbe kerül, mint ugyanakkora összeg bérként történő kifizetése.

Erzsébet vezet

A cafeteria-elemek toplistáját vizsgálva szembeötlő, hogy idén a béren kívüli juttatásokat adó cégek 98 százaléka tervez Étkezési Erzsébet-utalványt biztosítani dolgozói számára, különböző keretösszegben. Többségük kihasználja az idei évben megemelt 8000 Ft/fő/hó kedvezményes adózású keretösszeget, azonban 14 százalékuk még ezt is túllépi – emelte ki Kocsmár Kornél, a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft. ügyvezető igazgatója.

Fontos a rekreáció

A SZÉP Kártya különböző alszámláira adható juttatások, valamint az egészségpénztárba és az önsegélyező pénztárba történő munkáltatói befizetések vonatkozásában mért kétharmados munkáltatói szándék azt jelzi, hogy a cégek vezetői közül egyre többen ismerik fel a munkáltatói gondoskodás fontosságát a pihenés, az étkeztetés, az egészségmegőrzés és a sport tekintetében. Az iskolakezdési támogatást – amely 2013-tól már utalvány formájában is történhet –, illetve a korábbi években elterjedt helyi utazási bérlet biztosítását, és az önkéntes nyugdíjpénztárba utalt céges hozzájárulást a munkáltatók több mint fele felvette vagy felvenni tervezi a választható elemek közé. A kockázati élet-, baleset- és egészségbiztosítás rendszeres havi díjának emelkedő tendenciájú céges finanszírozásával egyértelműen a munkavállalói elköteleződést lehet növelni – hangsúlyozta Dara Péter, aki egyben utalt arra is, hogy a változó gazdasági környezetben a munkáltatói gondoskodás, a hosszú távban való gondolkodás egyre inkább hozzájárulhat a dolgozók lojalitásának növeléséhez, amelynek kulcsszerepe lehet a cégek versenyképességében.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.