Taxisokat büntetett a Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal 2 ügyben 4 taxi társasággal szemben megállapította, hogy a vállalkozások tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, amikor különböző hirdetési felületeiken a fogyasztó számára megtévesztő vagy nem érzékelhető módon tüntették fel kedvezményes viteldíjaik igénybevételének feltételeit. A Versenyhivatal ezért összesen 8,6 millió Ft bírságot szabott ki a vállalkozásokra, közölte a hivatal.

A Taxi PLUS Szolgáltató Kft. 2011. március 25. és 2011. szeptember 1. között, majd a Taxi PLUS SERVICE Zrt. 2011. szeptember 2. és 2012. február 1. között 150 Ft/km-es tarifával népszerűsítette szolgáltatását, valamint 1900 Ft-os ár díjjal ajánlotta repülőtéri transzfer szolgáltatását.

A rádióhirdetéseiben, valamint az általa, illetve az alvállalkozói által üzemeltetett taxikon elhelyezett reklámmatricákon olyan módon népszerűsítette kedvezményes viteldíját a két vállalkozás, hogy abból nem derült ki a fogyasztó számára, hogy azt csak a VIP kártyával rendelkező utasok vehetik igénybe. A kedvező repülőtéri transzfert reklámozó hirdetésekből sem derült ki, hogy azon az áron csak egy szűk kör veheti igénybe a szolgáltatást: a kedvező transzferdíj csak a repülőtér 1. termináljára és csak a meghatározott 2 kerületből volt érvényes.

A Taxi-2000 Hungary Zrt. 2009. május 20. és 2011. február 28. közötti időszakban, a Top Taxi-2000000 Kft. 2011. március 18. és 2012. június 6. között „Taxi2000” név alatt nyújtott szolgáltatását 164 Ft/km-es tarifával népszerűsítette, azonban tájékoztatásaiban a kedvezményes viteldíj alkalmazási feltételeiről valótlan üzenetet közvetített. A hirdetések főüzenete szerint a viteldíj 164 Ft/km, ugyanakkor a tarifa alkalmazásának feltételeit (telefonos rendelés, törzsutas kártya használata) megjelenítő kiegészítő tájékoztatások nem váltak a fogyasztók által ténylegesen észlelt reklámüzenet részévé.

A körülmények részletes vizsgálatát követően a GVH megállapította, hogy a vállalkozások fenti magatartásukkal a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatottak.

A GVH a jogsértés elkövetéséért a TAXI PLUS SERVICE Zrt-t 4.700.000 Ft, a Taxi-2000 Hungary Zrt.-re 2.200.000 Ft, a Top Taxi-2000000 Kft.-re 1.700.000 Ft bírságot szabott ki.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.