TDM szervezetek – hol tartunk, és hogyan tovább?

A Turisztikai Tanácsadók Szövetsége megmondja, hol tartanak most, és merre haladnak a TDM szervezetek.

Hamarosan megjelenik az Új Széchenyi Terv pályázati kiírása, amely az új TDM szervezetek létrejöttének támogatása mellett a meglévők továbbfejlesztésére is biztosít forrásokat. Aktuális tehát a kérdés: hol tartanak most a megalakult TDM szervezetek, és milyen fejlesztéseket tartanak fontosnak működésük hatékonyságának javítása érdekében?

Ezen kérdésekre kereste a választ a Turisztikai Tanácsadók Szövetsége egy online kérdőíves felmérés keretében. A már működő TDM munkaszervezeteket kérdeztük arról, milyen vállalt feladatokat valósítottak már meg és melyek váratnak még magukra, volt-e szükségük segítségre, milyen kompetenciák fejlesztését tartják szükségesnek a maguk és a tagok számára.

Összegzésként megállapítatjuk, hogy a TDM szervezetek meglehetősen sok feladatot vállaltak fel, ezek közül a megalapozó vizsgálatok és fejlesztési koncepciók kidolgozását, a piacra lépést segítő eszközök (honlap, arculatterv) kialakítását tartották – helyesen – elsődleges feladatuknak (ez annak is köszönhető, hogy ezen feladatok nagy részét a korábbi pályázati forduló kötelezően teljesítendőnek minősítette). A „hogyan továbbra” válaszolva, érdemes lehet tehát a következő etapban figyelmet szentelni azoknak a teendőknek is, amelyek már a működést segítik. Kiváltképp a működés eredményességének mérése, a monitoring tevékenység, a minőségirányítási és vendégelégedettségi rendszer kialakítása, a beszerzési rendszer kiépítése lehet fontos.

Elmondható, hogy a szervezetek többsége már viszonylag jól áll a pályázat keretében vállalt feladatok megvalósításában. Ebben nagy szerepet játszott a külső segítség is, a szervezetek a teendők 2/3-ánál – különösen a speciális szakértelmet igénylő feladatoknál – igényelték, igénylik ugyanis a külső szakértői, tanácsadói közreműködést.

A válaszadók a TUTSZ által felkínált széles képzési palettából választhatták ki, mely témakörökben érzik kívánatosnak a maguk, illetve a tagok ismereteinek bővítését. A továbbképzés rendkívül fontosnak tűnik, hiszen a válaszadók 20 témakörből átlagosan 16-ban érzik szükségesnek a munkatársak, 19-ben pedig a tagok képzését. A képzési igénylistát mindkét esetben a helyi termékek szerepe és kiaknázása, az élménytervezés, valamint az online marketing vezeti. Érdekes, hogy a tagok képzési prioritáslistájára még olyan, a sikeres működés szempontjából alapvető témakörök is felkerültek, mint a TDM szerepe és jelentősége, vagy a feladatmegosztás a munkaszervezet és a tagok között.

A pozitív hozzáállás, a fejlődés iránti vágy mindenképpen előremutató és bizakodásra ad okot. A tapasztalatokból az új TDM szervezetek is sokat tanulhatnak. Kiváltképp, ha figyelembe vesszük, hogy szakmai kérdések esetén a szervezetek jellemzően más TDM-eket kérdeznek meg, természetesen a külső szakértői segítség igénybevétele mellett.

 

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?