Teltházat hozott a Forma1 Budapestnek

A Magyar Hotel Monitor által rendelkezésre bocsátott adatok alapján a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) idén is vizsgálta, hogyan alakult a szállodák teljesítménye 2012-ben és 2013-ban a Forma 1 autóverseny hatására Budapesten, illetve mi a különbség a szállodák teljesítményében, ha ennek a 3 napnak a szállodai mutatószámait hasonlítjuk a teljes július hónap átlagához.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 2013-as Forma1 idején a kereslet lényegesen erősebb volt, mint tavaly, ami abból látható, hogy az idei 92%-os szobafoglaltság 5%ponttal magasabb a 2012-es Forma 1 átlagánál. Emellett nagyon kedvezően alakult a nettó átlag szobaár is. A Forma1 3 napja alatt 24.934 Ft volt, a múlt évinél 15,5%-kal magasabb. Ezek eredményeként a 23.141 Ft nettó REVPAR 23,8%-kal meghaladja a tavalyit. 

Ha összehasonlítjuk a Forma1 alatt elért szállodai mutatószámokat a teljes július hónap átlag mutatóival, akkor az látszik, hogy 2012-ben a verseny alatt a szobafoglaltság 13,1%ponttal, az átlagár 52,6%-kal, a REVPAR mutató 78,1%-kal haladta meg a havi átlagot. 2013-ban a kérdéses 3 nap alatt a szobafoglaltság 21,2%ponttal, az átlagár 61,7%-kal, a REVPAR mutató 112%-kal volt magasabb a júliusi átlagnál.

Időszak

Szobafoglaltság
%
Különbség
%pont
Átlag szobaár
Ft
Változás
%
REVPAR
Ft
Változás
%
  2012 2013   2012 2013   2012 2013  
július 73,9 70,8 -2,9 14.194 15.422 108,7 10.495 10.914 +4
Forma1 87,0 92,0 +5 21.658 24.934 115,5 18.690 23.141 +23,8
Forma1/
július

+13,1
%pont

+21,2
%pont

  152,6% 161,7%

+7,8
%pont

178,1% 212,0%  

2013 júliusában a szobafoglaltság 2,9%ponttal alacsonyabb volt a tavalyi azonos időszakénál, a nettó átlagár 8,7%-kal, a REVPAR pedig 4%-kal haladta meg a 2012 évi júliusit. Az idei Forma1 ideje alatt a szállodák teljesítménye lényegesen nagyobb mértékben javult, mint a teljes hónap teljesítménye a múlt évhez képest.

Az ötcsillagosoknál volt a legnagyobb javulás

Lényeges különbségek mutatkoznak az egyes szállodai kategóriáknál teljesítményük javulásának mértékében. A legnagyobb növekedést 2013-ban az 5*-os szállodák érték el, amelyeknél a Forma1 időszakában idén az átlagos foglaltság 93,1% volt, ami 9,1%ponttal magasabb a múlt évinél. Ebben a kategóriában a verseny 3 napjának nettó átlag szobaára 39.251 Ft (bázis index 122,5%), nettó REVPAR-ja 36.690 Ft (bázis index 135,7%) volt.

A 4*-os kategóriában az elért nettó REVPAR 18.403 Ft (bázis index 113,7%), a szobafoglaltság 91,9% (a múlt évhez képest +4,7%pont javulás), a nettó átlag szobaár 20.010 Ft (bázis index 108,2%) volt. A 3*-os kategóriában a 2013-as verseny alatt elért nettó REVPAR 14.240 Ft (bázis index 110,8%), az átlag szobafoglaltság 91,2% (2,3%ponttal magasabb a múlt évinél), a nettó átlag szobaár 15.539 Ft (bázis index 107,9%) volt.

Rásegített az árfolyam is 

A szállodák átlagárának és REVPAR mutatójának ezévi javulását segítette, hogy az EUR/HUF átlag árfolyam a Forma1 verseny napjain 296,5 Ft volt, a múlt évi 284,4 forinttal szemben, azaz a forint 4,3%-kal gyengült 2012-höz képest. Fenti elemzés mintegy 12.000 budapesti szállodai szoba összesített adatain alapul. 2012-ben a a július 26-28, 2013-ban a július 27-29 közötti 3-3 nap adatait vette figyelembe. A táblázatban nettó átlag szobaár és nettó REVPAR adatok szerepelnek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.