Terjeszkedik a Best Western

A Best Western szállodavállalat erőteljes terjeszkedésbe kezd Oroszországban, az is elképzelhető, hogy rövidesen Oroszország vezető szállodavállalatává lép elő. A Best Western 2003- ban kötött franchiseszerződést a Bonita nevű építőipari vállalatcsoporttal, amelynek értelmében Best Western szállodák épülhetnek Oroszországban, illetve a FÁK tagállamokban.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az első szálloda várhatóan már az idén októberben megnyitja kapuit Moszkvában, a seremetyevói repülőtér közelében. A 150 szobás létesítmény finanszírozásában a moszkvai városi tanács is részt vesz. A beruházással nem vállalnak túl nagy rizikót a befektetők, mivel a repülőtér környékén alig van szállodai kapacitás, jellemző, hogy az ottani Novotel Seremetyevó működik a legmagasabb, átlagosan 90–100 százalék közötti kihasználtsággal egész Moszkvában.

Az elkövetkező 4-5 év során a Bonita összesen 250 millió dollárt kíván szállodaépítésre fordítani, részben saját forrásból, részben bankhitelből, olvasható a Hotels Magazine honlapján. A tervek szerint még két Best Western-ház épülne Moszkvában, kettő Volgográdban, kettő Szentpéterváron, egy-egy pedig Szamarában, Jekatyerinburgban, Vlagyimírben és Tver környékén. 20 éven belül 50 ezer szobás szálloda kapacitást kíván kiépíteni a Bonita csoport. A tervek szerint a moszkvai szálloda publikált árai 100–120 dollár között lesznek majd, míg a vidéki egységekben az alapár 80–90 dollár között lenne éjszakánként. Jelenleg egyetlen Best Western szálloda működik Oroszországban, a 154 szobás Neptune Best Western Szentpéterváron.

A Best Western a tagszállodák számára szigorú minőségi kritériumokat állít fel. A vendégek magas színvonalú kiszolgálásán túl kiemelt szerepet kap az emberközpontú megközelítés. Tavaly ősszel nyílt meg a Best Western magyarországi vezérképviselete, a hazai klubtagok azóta magyar nyelven kapják a tájékoztatókat. Jelenleg körülbelül 200 magyar tagot tartanak nyilván, tájékoztatta lapunkat Németh Eszter értékesítési menedzser. A társaság vidéken szeretne terjeszkedni, több vidéki nagyvárosban folytatnak tárgyalásokat, Debrecenben, Pécsett, Győrött. 2006 végén nyílik meg Budapesten egy vadonatúj szállodájuk a premier kategóriában, a négycsillagos szuperior Best Western Premier Hotel Parlament.

Magyarországon egyébként a budapesti Grand Hotel Hungária volt az első tagszálloda az 1980-as években, jelenleg a négycsillagos Hotel Lido, a háromcsillagos Hotel Orion és Art Hotel tartozik a lánchoz Budapesten, míg Siófokon a Best Western Janus Atrium, Sopronban pedig a négycsillagos Pannonia Med Hotel tartozik a portfólióba.

A világ legnagyobb szállodavállalata

A Best Western szállodavállalat több mint 4100 független szállodát tömörít 310 ezres szobai kapacitással, és a világ 80 országában van jelen. A Best Western jelenleg a világ legnagyobb szállodavállalata, amely öszszes egysége egyetlen márkanév alatt működik. 

A Best Western portfóliójában jelentős az európai szállodák részesedése: itt 1230 szálloda működik e márkanév alatt. A vállalatot 1946-ban M. K. Guertin kaliforniai szállodai szakember alapította, kezdetben informális szállásközvetítő rendszerként működött, 1963-ra már a világ vezető szállodaláncává vált, 699 taggal. A globális expanzió egy évvel később kanadai szállodák belépésével kezdődött, majd 1976-ban Mexikóval, Ausztráliával és Új-Zélanddal folytatódott.

Az idei évtől két új országban, Horvátországban és Nicaraguában is találunk már Best Western szállodákat. A vállalat élenjárt az elektronikus kereskedelemben, összes tagszállodáját felvonultató internetes honlapja már 1995-ben elkészült.

2004 őszétől a Best Western egyesült államokbeli, kanadai és karibi tagszállodáiban ingyenes szélessávú internetkapcsolat várja a vendégeket a közösségi terekben, és minimum a szobák 15 százalékában. A Best Western Gold Crown nevű törzsutasprogramja 800 pont összegyűjtése után ingyenes éjszakát ad a kártya tulajdonosának, amelyet bármelyik tagszállodában bármilyen időpontban felhasználhat az illető.

A BestRequests TM általános előírása a lánc összes szállodájában elérhetővé tesz 17 olyan szolgáltatást, amelyeket a vendégek a leggyakrabban kérnek. Ilyen például a szélessávú internetkapcsolat, a vasalási lehetőség, a hajszárító, a teafőző minden szobában, kérésére ingyenes tisztálkodási eszközök biztosítása, zene a szobában, illetve legalább egy angol nyelvű tévécsatorna.

Best Western szállodák száma egyes európai országokban
 Anglia  245
 Ausztria  35
 Csehország  13
 Franciaország  222
 Lengyelország  4
 Magyarország  6
 Olaszország  143
 Románia  7
 Szlovákia  6
 Szlovénia  2

 Forrás: TT-gyűjtés 

Nemzetközi szállodavállalatok toplistája, 2003
 Helyezés  Vállalat  Szobák száma  Szállodák száma
 1.  InterContinental Hotels Group  536,318  3,520

 2.

 Cendant. Corp.  518,747  6,402
 3.  Marriott International  490,564  2,718
 4.  Accor  453,403  3,894
 5.  Choice Hotels Int.  388,618  4,810
 6.  Hilton Hotels Corp.  348,483   2,173
 7.  Best Western International  310,245  4,110
 8.  Starwood Hotels & Resorts  229,247  738
 9.  Carlson Hospitality Worldwide  147,624  881
 10.  Hilton Group Plc.  98,689  392

 Forrás: Hotels Magazine   


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.