Tigrisugrás

A korábbi években kizárólag online utazási irodaként működő Indulhatunk.hu az elmúlt fél évben megnyitott tizenöt irodájával valósággal betört a klasszikus módon is működő, utcai irodák piacára, és ezzel a nagyobb iparági szereplőkkel is versenybe szállt a külföldre utazó ügyfelekért. A cég januári promócióját nem mindenki üdvözli a piacon.

A korábbi években kizárólag online utazási irodaként működő Indulhatunk.hu az elmúlt fél évben megnyitott tizenöt irodájával valósággal betört a klasszikus módon is működő, utcai irodák piacára, és ezzel a nagyobb iparági szereplőkkel is versenybe szállt a külföldre utazó ügyfelekért. A cég januári promócióját nem mindenki üdvözli a piacon.

 Tavaly július 4-én az egész turiszti­kai piacot váratlanul érte, hogy az Indulhatunk.hu online utazási iroda kilépett az offline piacra, hálózatfejlesztésbe kezdett, és utcai irodákat nyitott. 2014-ben a cégnek először Budapesten, Nyíregyházán és Székesfehérváron nyílt utcafrontos irodája. Mostanra Budapesten hat, más városokban pedig további kilenc utcai irodát nyitott a cég. A bővülés tempóját jól mutatja, hogy amikor januárban először megkerestük Forró Ta­mást, az Indulhatunk cégcsoport tulajdonos-ügyvezetőjét, hogy nyilatkozzon lapunknak, az Indulhatunk honlapján még csak tizenegy utcai iroda szerepelt, ám Forró a telefonban elmondta, hogy azóta már további négy új saját értékesítési pontot nyitottak, céljuk pe­dig összesen 21 fiókiroda megnyitása még a 2015-ös évben.

 Az Indulhatunk.hu bővülési és terjesz­kedési folyamatának támogatására 2015. január elején elindították a cég eddigi leg­nagyobb országos reklámkampányát, amely jelenleg is tart, és amelynek szerves elemei az országszerte megjelenő óriásplakátok, valamint az országos kereskedelmi csator­nákon futó reklámkampány is.

OPTIMISTA KILÁTÁSOK

Az iroda optimista hangulatú, ugyanakkor konszolidálódott turisztikai piacon kezdett nagy ívű fejlesztésekbe. A tour-operátorok ta­valy decemberben közzétett vagyoni biztosí­tékai alapján egyre kevesebb magyarországi utazásszervező egyre növekvő vagyoni biz­tosítékról nyilatkozott, azaz a piaci szereplők forgalomnövekedést várnak az idei évtől. Egy ilyen volumenű bővülés – tizenöt utcai iroda megnyitása fél év alatt – még a pozitív elője­lek fényében sem nevezhető szokványosnak a hazai piacon, ahol a vezető irodák pozíciója szilárdan beágyazottnak tűnik.

Tavaly júliusban, az első budapesti ut­cafrontos iroda megnyitását követően Forró Tamás elmondta, hogy a növekvő külföldi és belföldi foglalási számok egyenes következ­ménye volt az üzleti döntés. A szakember elő­nyösnek tartja, hogy a hálózat irodáit Green Travel franchise-irodaként is működtetik.

Forró szerint ügyfeleik igényei, illetve az érzékelhető pozitív piaci tendenciák miatt döntött úgy, hogy saját hálózatot hoz létre. „Érezhető, hogy az emberek anyagi biztonsá­ga nő, és ezzel együtt egyre többen enged­hetik meg maguknak a külföldi utazást. Úgy gondoljuk, a közeljövőben lesz egy jelentős szintugrás a külföldi utazások számát tekint­ve” – fogalmazott.

VÁDAK ÉS CÁFOLAT

A bővülés természetesen sértheti más hazai utazási irodák, elsősorban a viszonteladók érdekeit. Ezzel kapcsolatban Forró Tamás el­mondta, hogy a hálózat létrehozása előtt az Indulhatunk cégcsoport partneri együttmű­ködésre hívta meglévő utazásszervező, illetve -közvetítő partnereit, amely modell az évekig tartó próbálkozások ellenére sem bizonyult életképesnek.

Az Indulhatunk.hu értékesítési stratégiája, hogy az eladóhelyeken keresztül megpróbálja helyben felvenni a kapcsolatot elsősorban azokkal a vásárlókkal, akik már az Indulha­tunk cégcsoport ügyfélköréhez tartoznak.

Eredményességi és hitelességi szem­pontokat figyelembe véve más irodáknál már bizonyított, komoly ügyfélkörrel rendelkező ér­tékesítőket alkalmaznak, de irodánként nem rendelkeznek nagy személyzettel. Ennek oka­ként Forró Tamás elmondta, hogy a minőségi szempontok az Indulhatunk cégcsoportnál felülírják a mennyiségieket. „Bizalmi kérdésnek gondolom, hogy az emberek melyik irodában és mely értékesítőnél vásárolnak. Az embereknek egyre fontosabb, kinél hagyják ott a pénzüket” – fogalmazott. „Az irodák kialakítása során sok igaztalan vád érte a céget. Ezzel kapcsolatban az álláspontom az, hogy a kiválasztás során előnyben részesítettük a korábban általunk már ismert, elismert, és a szakmában szívvel-lélekkel dolgozó szakembereket. Mindegyikőjük saját döntést hozott a munkahely-váltással” – tette hozzá a tulajdonos-ügyvezető, aki ki­emelte, hogy náluk nagyon jó a vállalati kultúra, és igyekeznek motiválni a dolgozókat.

Forró Tamás szerint cégük a békés egymás mellett élés híve. Tavaly, amikor a veszpré­mi irodájukhoz üzlethelyiséget kerestek, első körben egyetlen kiadó irodát találtak a belvá­rosban, egy IBUSZ-iroda közvetlen szomszéd­ságában. „Nem vettük ki az irodát, megvártuk a következő lehetőséget. Nem szeretnénk, hogy bárki azzal vádoljon minket, hogy ellop­juk az ügyfeleit” – mondta.

A KÖVETKEZŐ LÉPÉS

Egyelőre véget értek az előkészületek, ezzel befejeződött az Indulhatunk.hu Nemzetkö­zi Utazási Irodák hálózata elindulásának első üteme. Decemberben a szükséges stresszteszteken esett át a hálózat, valamint a belső kommunikációt is tesztelte a vállalat. Az elmúlt fél évben csupán online módokon és hírlevélen keresztül reklámozták az iro­dákat, illetve az első utcai iroda megnyitása idején felmatricázott villamosokkal hirdettek.

Januárban elindított országos marke­tingkampányuktól nagy előrelépést várnak. Forró Tamás szerint a végső céljuk, hogy kellően nagy szeletet sikerüljön kihasítaniuk a kiutaspiacon, tour-operátori törekvéseik viszont továbbra sincsenek.

PIACI FOGADTATÁS

Jakócs Áron, a Robinson Tours ügyvezetője egyrészről gratulált az Indulhatunk sikeres fejlesztéseihez, másrészt aggodalmának adott hangot az iroda promóciós gyakorlata miatt, amelyben a januárban vásárolt külföldi utak mellé belföldi utazást adnak ajándékba. „Az Indulhatunk akciója deformálja a szak­mában általánosan elfogadott gyakorlatot, hogy a tour-operátorok utazásait a különböző partnerirodák jutalék ellenében bruttó áron értékesítik – magyarázta a szakember. – Ez azért is veszélyes, mert ez egy árcsökkenési spirált indíthat be a piacon, és akkor más iro­dákat is abba hajszolhat, hogy veszteséggel értékesítsék az operátorok útjait. Ez pedig az utazásszervezőknek sem lehet érdeke.” Jakócs szerint végül az operátorokon fog múl­ni, hová fut ki az Indulhatunk gyakorlata. „Azok az operátorok, amelyek egyformán tisztelik az ügynökeiket, nem engedhetik meg magunk­nak, hogy asszisztáljanak ügynökeik egy ré­szének ellehetetlenítéséhez” – véli a szakem­ber

Jakócs reméli, hogy ez egy egyszeri akció volt, és hogy a jövőben a hasonló gyakorlatot folytató irodák is jobban átgondolják majd az ilyen kedvezmények alkalmazását, mivel szerinte nem lenne jó rászoktatni az utast arra, hogy mindenből alkudhat, és minden úthoz kap egy újabbat ingyen.

Végh Balázsnak, a megújult QuaesTour turisztikai igazgatójának szintén meglepetést okozott az Indulhatunk.hu terjeszkedési stra­tégiájának a híre, de sok sikert kíván hozzá. Mint elmondta, bár a cég pozitív hangulatú piacon nyit, a vidéki városok utazási piaca telített és jól leosztott.

„Tetszik és bátornak tartom a kezdeményezést, ugyanakkor láttam már olyan bicik­lisversenyt, ahol valaki megpróbált bátran el­ugrani az élmezőnytől, de nem bírta szuflával, vagy az árokban végezte. Az Indulhatunk.hu jelenlegi kedvezményeit a cég múltját ismerve, magától értetődő taktikai lépésnek tartom, ami a többi piaci szereplőt is arra kényszeríti, hogy újragondolja kedvezményrendszerét. Ezek a lépések természetesen minden sze­replő profitját csökkenteni fogják, és könnyen lehet, hogy az árverseny elsodor majd néhány szereplőt. Biztosan lesznek vesztesek, a piaci részesedés növelése és megtartása is renge­teg pénzbe és energiába fog kerülni a szakmai szereplőknek, a nagy kérdés csak az, hogy ki bírja majd tovább.”

A már 21 irodával rendelkező QuaesTour sem lassít: a cég tervezi a saját hálózatának bővítését, azonban a lehetséges helyszínek kiválasztását minden esetben jobban átgon­dolt és komoly kutatások előzik meg.

A szakember elmondása szerint együtt­működő partnerei voltak belföld tekintetében az Indulhatunk.hu-nak, de a tapasztalatok alapján az ügyfelek az ilyen típusú kedvezmé­nyes ajánlatokat interneten vásárolják inkább, mint személyesen fiókban, valamint a ráfor­dított munka – realizálható haszon aránya nem produkált szignifikáns eredményeket.

„Az Indulhatunk.hu több városban is kon­kurenciává vált, és minden bizonnyal lesz egy egészséges versengés is, de bízunk munka­társaink tapasztalatában és szakértelmében, ügyfeleink hűségében. Természetesen a jö­vőben is mindent megteszünk, hogy a közre­működésünk által utaztatott ügyfelek és az utazások szervezői is elégedettek legyenek a munkánkkal” - mondta Végh Balázs.

A szakember a Robinson Tours kezde­ményezését üdvözölte, meglátása szerint azonban az utazási piacra is jellemző az extra kedvezmények biztosítása az ügyfe­lek felé. Véleménye szerint a vásárlói hűség kialakításában még mindig nagy szerepük van a különböző kedvezményrendszereknek, amelyeket bevallottan vagy sem, de kivétel nélkül minden utazásszervező és -közvetítő cég alkalmaz.„Gyakorlati különbség nincs a nem nyilvános kedvezmények és a komoly befektetést igénylő vásárlásösztönző marke­tingkampányok között, attól eltekintve, hogy utóbbi nyilvános, több potenciális ügyfelet szólít meg, szervezett keretek között folyik és nagy hatásfokkal működik” - jegyezte meg.

Véleménye szerint az igazi eredmények­hez az utazásszervezők és utazásközvetítők egységes összefogása és a vásárlói lojali­tást növelő programok korrekt alkalmazása szükséges a hazai piacon.

NÖVEKEDÉS ÉS ÁTALAKULÁS 

Az Indulhatunk.hu 2005-ben lépett piacra. Az alapító-ügyvezető Forró Tamás informatikus végzettséggel elsősorban üzleti és nem turisztikai vállalkozásként indította el a cégcso­portot, amelynek tagja többek között az Indulhatunk.hu, a MostUtazz.hu, a MindenUtazás és MindenKupon agg­regátoroldalak, valamint a Pihenni.hu is. Eleinte jellemzően belföldi utazá­sokkal kereskedtek, majd 2008-ban, a turisztikai piac beszűkülésének ide­jén bartermegállapodásokat kötöttek szállásadó helyekkel. Ennek nyomán jött létre a cégcsoport egyik legfonto­sabb eleme, a SzállásOutlet.hu, amely az elmúlt hat évben jelentős átalakulá­son ment keresztül. A modell előképe a Chicagóban elindított Groupon volt, amely később olyan hazai oldalakat is inspirált, mint a Bónuszbrigád. A SzállásOutlet.hu ajándékutalványo­kat értékesít, immár Magyarországon kívül három szomszédos országban is. Ennek nyomán az Indulhatunk.hu felvette a nemzetközi utazási irodák megnevezést. 2012-ben már több mint százezer utalvány kelt el náluk, árulta el lapunknak Forró Tamás.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?