hirdetés
hirdetés

Több kilométeres vasúti alagút épül a repülőtérnél

A ferihegyi repülőtérre vezető vasútvonal, a 22 kilométeres új szakasz hét kilométeren át a föld alatt vezet majd – mondta Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára az InnoRail vasúti konferencián.

hirdetés

Mosóczi László elmondta, hogy tavaly novemberben döntött a kormány, a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér bekötéséről a kötöttpályás közlekedési rendszerbe - írja a Magyar Idők.

A megvalósítás módja, hogy a 100a (Budapest–Cegléd) vasútvonalból Pestszentlőrinc és Monor között egy új szakasz ágazik ki. A 22 kilométer hosszú kitérő hét kilométeren át a föld alatt halad majd, és úgy éri el a reptéri terminált.

A nyomvonal feltételezhetően a két kifutópálya között halad majd, a repülőtér területét már a föld alatt éri el. Az alagútnak és vasúti technikának két szempontból is speciá­lis biztonsági feltételeknek kell megfelelnie.

Egyrészt nem érheti támadás a légikikötőt ebből az irányból, másrészt az ott alkalmazott technika nem zavarhatja a repülőtér automatikus leszállítórendszerét. A tervezés jelenleg IKOP-finanszírozásban folyik, és két évre van szükség, hogy előkészítsék a beruházást a repülőtér területén – mondta az államtitkár.

forrás: 123rf.com
forrás: 123rf.com

(forrás: Magyar Idők)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint megoldást jelent a budapesti tömegturizmus problémára, ha a főváros kikerül az olcsó desztinációk köréből?

Kiadónk társoldalai