Több száz millió forint SZÉP Kártyás költés

A Széchenyi Pihenőkártyák birtokosai több száz millió forintot költöttek el a két hosszú hétvégén, a kártyákon azonban még mindig jelentős, 2012-ben feltöltött összeg pihen; a kedvezményezetteknek nem árt ellenőrizniük egyenlegüket, mert a 2012-es feltöltésből május 31-ig fel nem használt summát a kibocsátók visszautalják a munkáltatóknak.

A hosszú hétvégék jelentősen felpörgették a SZÉP Kártyás felhasználásokat - tudta meg az MTI a kibocsátóktól. Az OTP SZÉP Kártya birtokosai a május elsejei hosszú hétvégén több mint 250 millió forintnyi olyan juttatást használtak fel, melynek május 31-én lejárt volna az érvényessége. A két tavaszi hosszúhétvége alatt pedig összesen 370 millió forintnyi 2012-es feltöltést költöttek el. Az OTP SZÉP Kártyákra 2012-ben feltöltött 53 milliárd forintnyi juttatás mintegy 97 százalékát már elköltötték a kártyabirtokosok.

Az MKB SZÉP Kártyákra 2012-ben 10,3 milliárd forintot utaltak át a munkáltatók, ebből 391 millió nincs még elköltve, a feltöltött összeg 3,8 százaléka. A húsvéti ünnep három napján 107 millió, május első hétvégéjén 183 millió forintot használtak fel a kártyabirtokosok, amúgy egy átlagos napon 25 milliót költenek az MKB SZÉP Kártyával.

A K&H SZÉP Kártyákon a húsvétot és a májusi hosszú hétvégét követően 14 százalékkal csökkent a lejáró egyenleg a húsvétot megelőzőhöz képest. A májusban lejáró egyenleg jelenleg 280 millió forint, ennek közel 40 százaléka a szállás alszámlán, a további 30-30 százalék pedig a vendéglátás és szabadidő alszámlákon található.

A 2012-ben a SZÉP Kártyákra utalt összegeket legkésőbb 2014. május 31-ig lehet elkölteni. A felhasználatlan összeget a határidő lejárta után a kibocsátó bankok visszautalják a munkáltatóknak, vagyis azok elvesznek a kártyabirtokosok számára. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) adatai szerint a 2012-es feltöltésekből még 2,7 milliárd forint van a kártyákon.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.