Több százan bukták üdülési jogukat

Igazán ideális helynek tűnt a pihenésre vágyóknak a Kehidakustányban található Club Kehida, ahol több százan vásároltak üdülési jogot. Időközben tulajdonosváltás történt a felszámolás alatt álló szállodában, így az üdülési jogok is tova szálltak - számolt be a HVG. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Kehidakustányban 2010-ben épült, wellnessrészleget is működtető szállodában egymilliós befizetéssel évi egyhetes vakációzást lehetett megvásárolni négyfős apartmanban. Az üdülési jogokkal rendelkezők nyaralása már a nyitás évében megindult. Sokan éltek is a lehetőséggel, ám már a szálloda működésének első éve sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A hotel pénzügyei olyannyira nem alakultak jól, hogy a Club Kehida Kft. 2012. márciusában csődöt jelentett. A cég vezetése akkor még abban reménykedett, hogy meg tudnak egyezni a szálloda és az apartmanok megépítését finanszírozó CIB Bankkal. A társaság vezetője, Gombás Péter úgy érvelt: a szálloda nincs "túlhitelezve". A hotel pedig a csődeljárás alatt is zavartalanul működött tovább, bár a cég ellen ekkor már 8 végrehajtás volt folyamatban.

A szálloda tulajdonosa ellen ugyanakkor végül felszámolási eljárás indult – a cég kötelezettségállománya ekkor 1,2 milliárd forintra rúgott, vélhetően a beruházásra fordított hiteltartozása miatt –, melynek során 2013. szeptemberében a hotelt új tulajdonos, a siófoki MODO Group Kft. vásárolta meg. Az új tulaj a felszámolótól per és tehermentesen vásárolta meg az ingatlant, ez pedig az üdülési joggal rendelkezők számára nem jelentett jó hírt.

Az új tulajdonos megszólal

Az új tulajdonos, illetve a szállodát bérletben üzemeltető cég, a Service 4 You Management Kft. megpróbálta megértetni a korábban üdülési jogot kötőkkel, hogy a kialakult helyzetről nem ők tehetnek, az a korábbi tulaj és az üdülési jogokat közvetítő cégek hibája. "Tisztában vagyunk vele, hogy Önöket megkárosították" – fejtette ki a tájékoztatón Klemm Balázs, a Service 4 You egyik tulajdonosa.

Az új tulajdonos és üzemeltető ugyanakkor egy megoldást is kidolgozott az üdülési jogukat vesztetteknek. A kehidakustányi ingatlanból leválasztanak egy apartmant (egy siófoki ingatlanból pedig egy másikat, hiszen itt is van érdekeltsége a tulajdonosnak), melyet egy újonnan létrehozandó gazdasági társaság tulajdonába adnak. Annak alapítója a fennálló 100 százalékos üzletrészből annyi, egyenlő névértékű részt ad el, ahányan az üdülési jogok korábbi tulajdonosai közül a megadott határidőig írásban bejelentik vételi szándékukat a tulajdonosok felé.

Merthogy az üzletrészt meg kellene vásárolni, 270 ezertől 610 ezer forint terjedő beszállási költséggel (az olcsóbb rész a téli, kora tavaszi, míg a drágább a nyári időszakra vonatkozik). A tulajdonos és üzemeltető szerint is ez sokkal erősebb használati jog lenne, mivel tulajdonjogot szereznének az adott apartmanban – így biztos lenne a befizetett pénz. A két cég azt is felajánlotta, hogy idén még az évi üzemeltetési díj – 69 ezer forint – fejében igénybe vehetik egy hétre az üdülést a jog korábbi tulajdonosai, vagyis van egy évük eldönteni, hogy be akarnak-e szállni az adott apartmanba, vagy sem. Az ötletet a várakozásoknak megfelelően nem fogadták kitörő örömmel az érintettek. 

 

Forrás: HVG


A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.