hirdetés
hirdetés

Top 10 belföldi úti cél - 5. helyezett

Az már biztos, hogy a turizmus szempontjából rekordév volt 2018. A tavalyi egész éves hivatalos statisztikai adatokat még nem ismerjük, még nem adta ki a KSH, azonban a szállás.hu adatai alapján már született top10-es lista a legnépszerűbb úti célokról. Ebbe a listába került a tavalyi helyezését megtartva Szeged.

hirdetés

Mire vágyik az utazó? Valószínűleg erre tapintanak rá a legnépszerűbb belföldi úti célok szakemberei, akik azt is tudják: ez önmagában még nem generál vengégforgalmat, sikeres városmarketing is kell hozzá. Ács Szilvia, a Szeged és Térsége Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, hogy az elmúlt öt évben Szegeden mind a vendégszám, mind pedig a vendégéjszakaszám dinamikusan növekedett. A statisztikák 12 %-os vendégszám emelkedést mutatnak 2017-ben, a vendégéjszaka szám pedig 9,5 %-al nőtt az előző évhez képest. 

A város turisztikai szolgáltatás kínálata évről évre bővül, mint ahogy a rendezvénykínálat is. Jelentős a magyar vendégek köre, külföldről pedig szerbek, románok és németek érkeznek legtöbben a városba, számuk folyamatosan emelkedik. Szegeden a 4 *-os szállodai férőhely-kapacitás jelentősen - legalább plusz 500 férőhellyel - megemelkedett. Az egyéb szálláshelyek terén is nagy és változatos a kínálat. A kereskedelmi szálláshelyek bruttó szállásdíj bevétele az elmúlt öt évben 63 %-al emelkedett meg, 2017-ben 3.131.811 000 Ft volt. 

Szegeden hamarosan jelentős turisztikai fejlesztések indulnak: ilyen lesz a Partfürdő turisztikai szolgáltatásainak bővítése, Móra Ferenc Múzeum és Vár akadálymentesítése és felújítása, Belvárosi Mozi turisztikai és energetikai célú fejlesztése.

fotó: 123rf

Kommunikáció

A Szeged és Térsége Turisztikai Nonprofit Kft. 20 éve jelen van mind a belföldi piacon, mind pedig a szomszédos küldőpiacokon is. A különböző szegmenseket tematikus kiadványokkal, hirdetésekkel szólítják meg. Továbbra is használják a hagyományos B2C csatornákat, kiállításokra járnak belföldön és külföldön egyaránt. Emellett részt vesznek B2B rendezvényeken, workshopokon, valamint évente 3-4 study tourt szerveznek újságíróknak, utazásszervezőknek.

"Mérjük a honlapunkra érkező látogatókat, így kiderült számunkra, hogy az online megjelenéseink is eredményesek. Ezekre egyre nagyobb arányban költünk az éves büdzsénkből. A közösségi oldalainkat külön szakember kezeli, aki folyamatosan nyereményjátékokkal, videókkal tartja fenn az érdeklődők figyelmét" - mondta el Ács Szilvia.

Az eredményeik magukért beszélnek: büszkék arra, hogy az elmúlt 10 évben a városukba érkező vendégek száma 54 %-al és a vendégéjszakák száma 60 %-al emelkedett meg.

 

Kottász Adél, online szerkesztő
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai