Történelmi megállapodás született

Mérföldkőnek számít az az együttműködési megállapodás, amelyet az Európai Bizottság (EB) egyik alelnöke Antonio Tajani és az Európai Turisztikai Bizottság (ETC) elnöke Petra Hedorfer írt alá október 6-án, Krakkóban, a 2011. évi Európai Turizmus Fórumon.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európai Turisztikai Bizottság és az Európai Bizottság együttműködésének célja, hogy közös erőfeszítéssel őrizzék meg Európa világvezető pozícióját a turisztikai desztinációk között, együtt tegyenek az európai turisztikai márka az „Európa – egy soha véget nem érő utazás” népszerűsítéséért, valamint a turisztikai szektor fenntartható és versenyképes fejlesztéséért, a szakmai tudás és tapasztalatok, illetve a kutatási eredmények megosztásával. További fontos cél a társadalmi és környezetvédelmi szempontból életképes turisztikai modellek népszerűsítése Európában és világszerte.

Az ETC tevékenységében fokozatosan előtérbe kerül a feltörekvő piacok megcélzása, valamint nagyobb hangsúlyt kívánnak fektetni az európai kulturális és tematikus útvonalak kiépítésére.

Felek egyetértenek abban, hogy a feltörekvő piacok növekvő arányt képviselő középosztályai egyre fontosabb küldőpiacot jelentenek az európai fogadóterületek számára.

Felismerve a két szervezet történelmi jelentőségét, az ETC és tagsága kollektív szakértelmét a desztinációk promóciója területén, továbbá az Európai Bizottság kulcsszerepét az európai kereskedelem és ipar támogatásában, a nyilatkozatot aláíró vezetők a következő hat területen nyilvánítják ki együttműködési szándékukat:

1. Európa mint turisztikai desztináció népszerűsítése a tengerentúli piacokon.

A rövid távú promóciós együttműködés fókuszában az észak-amerikai, a feltörekvő BRIC piacok, különösen Brazília, Kína és India állnak. Közép és hosszú távon a két szervezet azon dolgozik, hogy növelje Európa ismertségét a feltörekvő piacokon.

2. Európán átívelő kulturális és tematikus utak, illetve turisztikai termékek kidolgozása és népszerűsítése.

3. Együttműködés a digitális marketingtevékenységben a visiteurope.com desztinációs portálon keresztül.

4. Az „Európa desztináció” márka promóciója

5. Közös fellépés, illetve megjelenés különböző szakmai eseményeken, rendezvényeken, trade show-kon, szemináriumokon, stb.

6. Kutatási eredmények és legjobb tapasztalatok megosztása.

Az együttműködés ezen hat kulcsterülete fontos lépést jelent a közös európai turizmuspolitika felé, továbbá az ETC-n keresztül biztosítja a szükséges támogatást a nemzeti turisztikai szervezetek tevékenységéhez, amely arra irányul, hogy Európa vonzó imázsát kialakítsák a feltörekvő piacokon.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.