Továbbra is Horvátország 10. küldőpiaca vagyunk

Az idén az első kilenc hónapban már több magyar vendéget regisztráltak Horvátországban, mint tavaly egész évben, így a magyar turisztikai adatok a 2008-as szinthez közelítenek.

Marin Skenderovic, a Horvát Idegenforgalmi Közösség budapesti képviseletvezetője az MTI-nek szerdán elmondta: az idén eddig csaknem 341 ezer magyar utazott Horvátországba, ahol 1 millió 900 ezret meghaladó vendégéjszakát töltöttek.

Ezek az adatok éves összevetésben már kilenc hónap alatt ötéves csúcsot jelentenek, miután 2008-ban 370 ezer magyar turista az ideinél mindössze 20 ezerrel több vendégéjszakát töltött az adriai államban.

A turisztikai szakember hozzátette: a nyári hónapokhoz hasonlóan szeptemberben is a legjelentősebb küldő államok átlagát meghaladóan növekedett a magyarok utazási kedve Horvátországot illetően. A múlt hónapban 32 ezer 600 vendég összesen 183 ezer 200 éjszakát pihent az országban, ez fél százalékkal több turistát és csaknem 7 százalékkal hosszabb eltöltött időt jelent a tavalyi adatokhoz képest.

Az adriai országban szeptemberben csaknem egy százalékkal több, 1 millió 347 ezer turista fordult meg, és valamivel kisebb mértékben, 8 millió 139 ezerre bővült a vendégéjszakák száma. Az első kilenc hónap alatt majdnem 6 százalékkal 10 millió 526 ezerre nőtt a vendégszám, miközben 4 százalékos emelkedéssel 63 millió 396 ezer vendégéjszakát regisztráltak.

Némileg átrendeződött a legjelentősebb küldő országok listája, amelyen Magyarország változatlanul a 10. helyen áll. A komoly növekedésnek köszönhetően előrébb került a sorban Lengyelország és Nagy-Britannia, de lemaradt Hollandia. Az élen továbbra is Németország, Szlovénia és Ausztria áll.

Marin Skenderovic elmondta azt is: a magyar turisztikai adatok az év végéig még tovább javulhatnak. A már eddig regisztrált 341 ezer vendég száma még várhatóan több mint 10 ezerrel lesz több, az 1 millió 913 ezer vendégéjszaka pedig legalább 30 ezerrel emelkedhet.

A legjobb eredményt a magyarok 2005-ben érték el, akkor 453 ezer turista 2 millió 400 ezer éjszakát töltött Horvátországban.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.