Trendfordulás, biztató számok, jön a 10 évre szóló stratégia

Épp a KSH novemberi szálláshely adatainak közlésének napján – január 10-én, pénteken – tartottak sajtótájékoztatót a magyarországi turizmus eddigi eredményeiről és a további lehetőségekről Budapesten, dr. Horváth Viktória (NGM turizmusért felelős helyettes államtitkár) és Horváth Gergely (MT Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettes) részvételével.

Ahol többek közt elhangzott, a kedvező év kezdet után az év utolsó előtti hónapjának számai is optimizmusra adnak okot, hiszen a kereskedelmi szálláshelyek 4,9 százalékkal, míg a szállodákban 5 százalékkal nőtt a külföldiek által elköltött vendégéjszakák száma. Így összességében 11 millió fölé emelkedett a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma az első háromnegyed évben, és a szállodás berkekben legfontosabb mérvadónak tekintett RevPar (egy kiadható szobára jutó bevétel) mértéke is 5 százalékos növekedést mutat – ráadásul ez utóbbi növekedés euróban jelentkezik.

A szakértők külön kiemelték az orosz beutazó vendégek egyre növekvő számát; a teljes oroszországi területről 30 százalékkal többen utaztak külföldre, mint 2012-ben. A hozzánk érkezők kétharmada a fővárost és környékét, míg a maradék egyharmad a Balatont és környékét - elsősorban Hévízt - kereste fel.

Horváth Gergely külön kiemelte feladataik közül azt, hogy a következő hónapokra megszületik tíz évre előre tekintő piaci marketingstratégiájuk, amelynek elkészítése során természetesen mindig az adott (küldő) ország jellegzetességeit, adottságait vizsgálják, és ez alapján határozzák meg az irányvonalat.

„Trendfordító év volt a tavalyi, és idén is folytatódik a pozitív tendencia”, vonták le a konzekvenciát a hazai turizmus vezetői, akik külön hangsúlyozták még az ágazat szép eredményeihez hozzájáruló egyik fontos momentumot, a SZÉP-kártyák térhódítását. Hiszen e cafeteria-elemnek köszönhetően a megelőző évhez képest 50 százalékkal (68 milliárd forintra) nőtt a felhasználás mértéke, így a kártya bevezetése óta 11 milliárd forinttal segítette a hazai turizmust és vendéglátást.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?