hirdetés
hirdetés

Identity Card

Tuboly József

Három rövid koppantás. Kollégái számára e rejtjel segítségével ismerhető fel nemzeti légitársaságunk újonnan – április 1-jével – kinevezett értékesítési és marketingprojekt-vezetője, Tuboly József. Akinek ismerősen cseng a neve légügyi berkekből, az nem a véletlen műve, hiszen március 31-ig még a British Airways (BA) magyarországi kereskedelmi és marketingrészlegét vezette, ahol a szakma elismerését váltotta ki megbízható és lelkiismeretes munkájával.

hirdetés

2ht Mindenki, aki önhöz fordul, nyilván azt kérdezi mostanában, hogy miért hagyott ott egy biztos céget a bizonytalanért? Én ezt inkább nem firtatnám, mert egész másképp látom a helyzetet. Hiszen a szakmában olyan hírek terjednek, hogy korábbi munkahelyén, a BAnél változások várhatók. Ezt megerősíti vagy inkább megcáfolná?

– Egyiket sem, mert azt gondolom, ez már nem az én hatáskörömbe tartozik. Amikor februárban bejelentettem, hogy felállok, és máshová távozom, azt követően a cégnek a jövőbeni munkájának megtervezésébe természetesen már nem folytam bele, nem is lett volna illendő. Itt pedig, új munkahelyemen, a Malévnél még nem vagyok igazán kompetens, hiszen a tanulási folyamat elején járok. Most, amikor beszélgetünk, töltöm az ötödik munkanapomat, azt tehát, hogy belelátok mindenbe, nem állíthatnám.

2ht Akkor beszélgessünk arról, ami szintén bizonyára sokakat érdekel: hogy kerül valaki felelős pozícióba mostanság? Fejvadászok munkájának közreműködésével? Vagy szól X. Y., hogy lenne itt egy lehetőség, szerintem neked való a feladat, pályázd meg?

– A válaszom erre a saját esetemben: is-is. A BA-hez úgy kerültem, hogy egyszer vezettem hazafelé, amikor felhívott egy fejvadászcég, hogy lenne náluk valami, ami talán érdekelne, mi lenne, ha beszélnénk róla? Egyébként ott nem is tudtam, hogy számon tartanak, egy ismerősöm ajánlott be, rajta keresztül kerültem a nyilvántartásukba. A Malévnél pedig a második variáció történt. Bár az az igazság, nem sokat gondolkodtam, amikor megtudtam, mi lenne a feladatom: azonnal igent mondtam, amikor meghallottam, hogy sikerült az interjú, mert annyira izgatott egy ekkora méretű kihívás.

2ht Tényleg, tulajdonképpen mi a feladata a cégnél?

– A magyarországi értékesítés és a külképviseletek eredményeinek maximalizálása. Ezenfelül a cég értékesítési stratégiájának olyan átalakítása, amely lehetőséget ad a várható új versenytársakkal szembeni sikeres helytállásra. A feladatom az, hogy a legtöbbet hozzam ki úgy a működésükből, hogy mindez ne járjon pluszköltséggel. Én inkább úgy fogalmaznám át, hogy nem egy felső szintű pozícióba kerültem, hanem egy adott projekt vezetésével, levezénylésével bíztak meg. Vagyis nem kreált munkakörrel, hanem egy feladattal, amit sürgősen meg kell oldani a cégnél, és amivel engem bíztak meg.

2ht A titulusában szerepel a marketing is.

– Ez természetes, hiszen a marketing mindig is szerves egységet alkot az értékesítéssel, a kettő egymás nélkül nem működik. Ha azonban arra céloz, hogy a légitársaság sajtó- és kommunikációs ügyei is alám tartoznak ezentúl, arra a válaszom határozott nem. Ez továbbra is az elnök-vezérigazgató irányítása alá tartozik.

2ht Hogy érzi így az első napok után: kevesebbet vagy többet dolgozik ezentúl itt, a Malévnél?

– Ez azon kevés dolgok közé tartozik, amire ma már nyugodtan válaszolhatok: egész biztosan sokkal többet, mint a BA-nél valaha is lehetett. Ez először is a tanulási időszakra vonatkozik, hiszen rengeteg minden újdonság itt számomra. Egy konkurens cégtől jöttem, nyilvánvalóan nem láthattam abba bele, hogy dolgoznak a hazai nemzeti légitársaságnál. Azonban amit azóta tapasztalatok, az kellemesen meglepő. Azt, ahogy itt mindenki ugyanazért dolgozik és nyújtja a maximálisat: hogy talpon maradjon, és még sikeresebb legyen a cég. Valljuk be, a Britishnél, ahonnan érkeztem, kevesebb ráhatásom lehetett arra, mi és hogyan történjen, hiszen egy jól működő, régóta funkcionáló légügyi vállalat magyarországi leányvállalatáért voltam a felelős. Itt azonban rengeteg minden múlik majd a munkámon, mivel jó értékesítés nélkül még a legjobb áru is eladatlanul a polcon marad. A Malévnél tehát sokkal nagyobb a felelősségem, szükség van a kreativitásra, és arra, hogy azzal a pár száz emberrel, aki mostantól alám tartozik, jól kijöjjek, és elérjem velük közösen, amit tőlem várnak el a feletteseim.

2ht Végül hadd kérjem meg, árulja már el az olvasóknak, mi az a titokzatos „három rövid koppintás”?

– Mivel csak most kerültem a céghez, még nincs hivatalos beléptető kártyám, ami a bejáratot nyitná, ezért az őröknek így kopogok, amikor ki vagy be szeretnék jutni az ajtón, hogy tudják, nem idegen várakozik odakinn.

Vágó Ágnes
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai