Európai konferencia a turistabiztonságról

Vendégeink biztonsága, illetve az esetleges incidensek megelőzése kulcskérdés. Az European Conference on Safety and Prevention (ECSP) november 19-i rendezvénye elsőként hívta össze a turisztikai szakma és a kapcsolódó területek képviselőit.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A „Safety in Hungary” program ma már nem ismeretlen a szállodák, vendéglátóegységek és hála Isten, a turisták számára sem. Egy országról kialakult pozitív kép kialakítása és a gondtalan élmények átnyújtása, garantálása mindannyiunk célja, még akkor is erre törekszünk, ha tudjuk, hogy számos más országhoz hasonlóan, olykor megtörténik a baj. Hogyan kezeljük ezt? Hogyan kezelje a Főváros, a BRFK, a turizmusban érintett szolgáltatók, a turizmust szervező cégek, vagy a leginkább érintett, maga a látogató? Ezekre a kérdésekre kereste a választ nem csak a rendezvény házigazdája, Huber Károly, a Felelős Társadalomért Közhasznú Alapítvány kuratóriumi tagja, hanem a Buddha Bárban együttgondolkodó szakemberek és a diplomáciai intézmények képviselői.

Have fun, stay safe!

Kiadványok sora, saját honlap és mobilalkalmazás jelenti azt a pár éve indult munkát, amely segít mind a megelőzésben, mind pedig általában véve, a tájékoztatásban. Nem csak eszmecserére és a tapasztalatok megosztására, az eddigi munka és a jövőbeni tervek áttekintésére vállalkozott a hallgatóság, hanem a konferencia interaktív műhelymunkájában is részt vállaltak. A jövőben használt kommunikációs tartalmakat pontról-pontra áttekintve, a legtöbb kérdésre pont került, de az igazán rázós témák, mint a taxi-kérdéssel kapcsolatos alapvető tudnivalók és figyelemfelhívások is, a közeli jövőben tudnak majd végleges formát ölteni.

Safety Plus

Az angol nyelvű konferencián bemutatásra került az a szélesebb aktivitás is, amely még inkább a pozitív tartalmakat közvetíti a jövőben, maga mögött tudva a sikeres pilot-projektet. Újabb területeket kapcsol be a program, így a fürdőkre vonatkozó külön információgyűjtemény lát majd napvilágot. A terjeszkedés a határokon is túlmutat majd, a cél, hogy egységes elvek szerint, egész Európa és ezáltal az európai desztinációkat felkereső látogatók is profitáljanak abból a lehetőségből, amely a legkulturáltabb, leghasznosabb és legkevésbé elijesztő módja a turistákra leselkedő veszélyek kiküszöbölésének.

A városban szeretek találkozni a turistákkal, a rendőrőrsön kevésbe
Szentes Tamás, főpolgármester-helyettes úr elsőként köszöntve az egybegyűlteket, hangsúlyozta, hogy a fővárosnak is fontos az egyre nagyobb számban érkező látogatók biztonsága. Ezt a gondolatot folytatta az alcímben már idézett mondatával Oláh László is, a BRFK bűnmegelőzési csoportja nevében szólt és érdemelte ki elsőként a program elismerését, hiszen a kezdetektől meghatározó és konstruktív tagja az együttműködésnek. A városvezetés és a rendőrség mellett, a hotelek, az éttermek, a pályaudvarok, a repülőtér, tehát valamennyi fogadópont részt vesz a munkában, mint az azt egykor megalapozó Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ, majd BTDM is, saját kommunikációs felületeit, kiadványának lapjait is felkínálta ehhez.

Ha bekövetkezett a baj…

A Magyar Szállodaportások Aranykulcs Egyesülete nevében szólt Ungár Tamás elnök, aki alátámasztotta a több színkóddal készült, egységes megjelenésben terjesztett kiadványok hasznosságát azok nevében is, akik minden nap, minden órában és percben találkoznak a turistákkal és panaszaikkal is. A szállodások azok, akik sok esetben segítenek áthidalni a nyelvi problémákat, vagy felhívják a figyelmet, hol, ki tud segíteni. A program maga is erre törekszik, így a BRFK is, hogy olyan informatikai megoldásokkal szolgáljon, ami ezeket az akadályokat minimalizálja. Nem szabad újra és újra beleesnünk abba a csapdába, hogy csak a negatív dolgokat hozzuk fel, az előremutató, figyelemfelhívó és megelőző mondatok sokkal eredményesebbek, fogalmazott Huber Károly. A KPMG-től érkező Biczó Sándor azokra a rizikó-pontokra hívta fel a figyelmet, amelyek során adatlopás és a személyes adatokkal való visszaélés tapasztalható meg, de kis odafigyeléssel mind a szolgáltatók, mind pedig a turisták magasabb biztonsági környezetben használhatják a nyitott hálózatok adta lehetőségeket.

Újdonságok a 2014-es kommunikációban

Biztos, hogy addig nem lehet átállni a 112-es segélyhívó szám kizárólagos használatára, amíg a tapasztalatok azt mutatják, hogy nem megfelelő a nyelvi felkészültség. A taxi-rendelet életbelépése óta sok a pozitív változás, de van még mit tenni. Hardy Mihály, a Budapest Airport nevében kifejezte elismerését a magyar kreativitásnak, hiszen se szeri, se száma a törvénytelen és kerülőutas megoldásoknak. Hozzátette, hogy lesz előrelépés idén decemberben, ami a Főváros, a BKK és a Repülőtér megállapodásának köszönhetően méginkább kiszűri majd a sárga színben is fel-feltűnő hiénákat. Gond van még a bankkárya elfogadással, amely akár tettlegességhez is fajulhat: az ehhez hasonló jelenségek megelőzésére is gondol a Safety in Hungary program. Világosabban és könnyebben értelmezhetően ad ár-referenciát a szórólap is, amelynek frissített változata a most elhangzott javaslatokat is bedolgozva, még az idén a turisták kezébe kerül.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.