Turisztikai fejlesztések Kecskeméten

Az Utazás kiállításon csütörtökön az Expo Hotelben esett szó Kecskemét turisztikai vonzerejéről és a várható fejlesztésekről.

Jánosi István, a Hírös Sport Nonprofit Kft. igazgatója elmondta, hogy Kecskeméten jelentős gazdasági fejlesztéseket vittek véghez az utóbbi időben. A városban épült Mercedes Benz gyár idén kezdi meg működését, aminek köszönhetően további ugrásszerű fejlődés várható. Főként a gyár megépülése okán 2011-ben a német turisták száma 30% növekedést mutatott a Dél-alföldi régióban, akiknek nagyrésze természetesen Kecskemétre érkezett.

Hosszabb tartózkodás a cél

A város adottságainak és történelmének kihasználásával már eddig is számos vendég érkezett Kecskemétre, ám főként rövidebb időre – például a bor- és gasztronómiai fesztivál vagy a Hírös Hét Fesztivál egy-egy napjára látogatnak ide az utazók. Ezért az elsődleges cél most a vendégek hosszabb tartózkodásának elérése, melyet attrakció- és szállodafejlesztéssel egyaránt igyekeznek biztosítani.

Országos marketing és további fejlesztések

Az attrakciófejlesztések közül a legjelentősebb a decemberben megnyílt, 6,5 milliárd forint beruházással épült Kecskeméti Versenyuszoda és Élményfürdő, melynek terheléses tesztüzeme április végéig tart, ezután pedig egy országos marketingprogram keretében népszerűsítik a létesítményt. A fürdő felépítésének nem csupán turisztikai célja van, hanem egy minden igényt kielégítő, nemzetközi versenyszabványoknak megfelelő sportuszoda létrehozása is motiválta a tervezőket. A fürdő 11.800 négyzetméteres alapterületén többek között versenymedence, bemelegítő medence, két gyógymedence, gyermekmedence, hullámmedence, sodrófolyosó, jakuzzi és watsu medence is található, ezen kívül konditerem, beauty részleg, egyéb wellness- és gyógyszolgáltatások is a látogatók rendelkezésére állnak. A következő projekt egy, a fürdőhöz kapcsolódó 100 szobás szálloda megépítése.

Ezen kívül további fejlesztések várhatóak a városban, például a széktói környék felújítása vagy a régi orosz laktanya átalakítása. Összességében egy jelentős fejlesztési csomag fog megvalósulni Kecskeméten, amely komoly turisztikai vonzerőt fog jelenteni a város számára.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?