Turizmus és sportmenedzsment konferencia Debrecenben

A sportszolgáltatások 23 ezer munkahelyet biztosítanak, 0,9%-kal járulnak hozzá a GDP-hez és 350 milliárdos árbevételt eredményeznek, derült ki a május 27-28-i Turizmus és sportmenedzsment nemzetközi konferencián, melynek a Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kara adott otthont. A szakmai fórum arra is rávilágított, hogy az utazási döntésekben új trendként jelenik meg a környezettudatos fogyasztói magatartás, felértékelődni látszik az egészség- és sportturizmus szerepe, ugyanakkor még mindig mozgásszegény életmód jellemzi a magyar lakosságot.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A turizmusban és a sportmenedzsmentben látható új trendek megjelenése ösztönözte arra a Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Karát, hogy a BGF Kereskedelmi, Idegenforgalmi és Vendéglátóipari Karával, valamint gazdasági, politikai szereplőkkel, sportintézményekkel és turisztikai szolgáltatókkal együtt megrendezze a Turizmus és sportmenedzsment nemzetközi konferenciát. A szakmai fórum magyar résztvevői mellett Európa számos országából, sőt Thaiföldről és a Dél-afrikai Köztársaságból is érkeztek előadók.

A konferencia egyik fő kérdéskörét a sportmenedzsment adta, melynek kapcsán terítékre került a sport gazdasági hatása is. Molnár Zoltán, a MOB főtitkára a sportszolgáltatásokból származó 350 milliárdos árbevételt, a szakma által biztosított 23 ezer munkahelyet és a sport GDP-hez való 0,9%-os hozzájárulását hangsúlyozta a konferencián. A sport értékteremtő funkciója kapcsán kiemelte az egészség megőrzésének felértékelődését, hiszen 1 sportra költött dollár 3,2 dollár megtakarítást jelent az egészségügynek. Ugyanakkor kitért arra is, hogy a magyar lakosságra a fizikai inaktivitás és a mozgásszegény életmód jellemző. A nehézségek között említette továbbá a finanszírozási gondokat, a gyenge létesítményhálózatot, valamint az egyesületek csökkenő versenyzői és edzői létszámát.

A szakmai fórum másik kiemelt témája a turizmus volt, ahol a turizmusfejlesztést és – menedzsmentet helyezték előtérbe. A nemzetközi fogyasztói trendek, fogyasztói szokások kapcsán Árva László, az ESSCA professzora kiemelte, hogy napjaink turistája izgalmat és szórakozást keres, ezért aktív résztvevője, alakítója a turisztikai termékeknek. Beszélt továbbá a múzeumok átértékelt szerepéről, amelynek fontos eleme az élménymenedzsment biztosítása. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az oktatási turizmus eredményeit és hatását tekintve alulértékelt még.

Marcus van der Wal, a Kempinski Hotel Corvinus regionális igazgatója a szállodai szolgáltatásokkal szemben támasztott aktuális fogyasztói elvárásokról, trendekről tartott előadást, melyek közül a személyre szabott szolgáltatások fontosságára, a gyors és hatékony vendégkiszolgálásra, a professzionálisan képzett személyzetre valamint a „high tech” megoldásokra hívta fel a figyelmet.

A sport és a turizmus kapcsolata is terítékre került a kétnapos tanácskozáson. Balogh Gábor öttusa világbajnok, valamint Orendi Mihály, a Debreceni Sportcentrum Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft. igazgatója kiemelte a két terület szinergikus hatását, amely elsősorban az egészségturizmus és a rekreáció szoros kapcsolatán alapszik. Szó esett a sporttevékenység, így a kerékpározás, a lovaglás, a vízitúrák és a természetjárás, vagyis az aktív turizmus felértékelődéséről is, valamint arról, hogy a sportrendezvények, világversenyek jelentős hatással bírnak a rendező város turizmusára, ami Debrecen esetében is kimutatható.

„A turizmusban látható trendek közé sorolhatjuk többek között az egészségturizmust, valamint a környezettudatos magatartás utazási döntésekben való megjelenését is. A konferencián kiderült, hogy megjelent a zöld szállodaválasztással kapcsolatos fogyasztói szándék, ugyanakkor a kényelem még felülírhatja a környezeti motívumokat. A környezet- és az egészségtudatosság között kapcsolat látható, az erre alapozott innovatív termékfejlesztés újszerű kínálati elemek megjelenését prognosztizálja” – hangsúlyozta Dr. Könyves Erika, a Debreceni Egyetem Turizmus - Vendéglátásmenedzsment Tanszék tanszékvezető egyetemi docense.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.