Ez a „neves nap” hazánkban még nem épült be a köztudatba, noha az UNWTO, az ENSZ Turisztikai Világszervezete kezdeményezésére már 1980. óta világszerte szeptember 27-én ünneplik a Turizmus Világnapját. Elsődleges célja, hogy felhívja a figyelmet a turizmus szociális, kulturális és gazdasági jelentőségére. Győr a tavalyi kezdeményezés sikere után idén megismételte az akciót, ami új elemekkel is bővült.
Az UNWTO az idei Turizmus Világnap központi témájaként a fenntartható fejlődést jelölte meg, míg hazánkban a Magyar Turizmus Zrt. a vendégszeretet fontosságára hívta fel a figyelmet. A cél a szakmai és a hazai lakosság figyelmének felhívása a vendégbarát viselkedés jelentőségére, a folyamatos szemléletformálás szükségességére.
A kezdeményezéshez csatlakozó győri szállodák a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Turisztikai Szakosztályának koordinálásával szervezték meg a mai akciót: a Nádorvárosi Ének-Zenei Általános Iskola diákjainak rajzait sokszorosították és adták át a szállóvendégeknek. A rajzok győri nevezetességeket és eseményeket ábrázolnak, készítőik között 7 és 14 éves diákok is vannak. A tavalyi kezdeményezéshez képest új elem a Győri Látogatóközpont szorosabb kapcsolódása a szállodák programjához.
„A KSH adatai szerint a turizmus devizaegyenlege 2012. II. negyedévében 173 milliárd forint pluszt mutatott, vagyis ennyivel több pénzt költöttek el hazánkban a külföldi turisták, mint amennyit a magyarok külföldön. A turizmus így stratégiai ágazatnak tekinthető, a Turizmus Világnapja pedig jó alkalom arra, hogy felhívjuk a figyelmet az ágazat jelentőségére” – mondta el kérdésünkre Magyarné Babos Erika, a Hotel Kálvária szállodavezetője. „Szállodánk az idei szlogenhez, a fenntartható fejlődéshez kapcsolódóan egy különleges ajándékot választott: Győrben készült kézműves SmileMe csokoládéval kedveskedtünk a reggelihez érkező vendégeinknek. A város és a kamara koordinálásával megvalósult akcióban szereplő rajzokat a Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Karának turizmus szakos hallgatói adták át a szállóvendégeknek.”
A szállodavezető sikernek nevezte a mai akciót abból a szempontból is, hogy a város szállodái újra megmutatták, hogy egymással összefogva képesek komoly sikereket elérni. Úgy látja, az együttműködés a jövőben is folytatódni fog, hiszen Győr és környéke idegenforgalommal foglalkozó szervezetei már a múltban is bizonyították, hogy nem versenytársnak, hanem partnernek tekintik egymást.
Turizmus Világnapja a győri szállodákban
A tavalyi sikeres kezdeményezés után idén újra összefogott öt győri szálloda, hogy közösen ünnepeljék meg a Turizmus Világnapját. A reggelihez érkező vendégeket iskolások rajzaival és helyszínenként más-más ajándékkal várták az alkalmazottak és a meglepetéseket átadó főiskolai hallgatók.
Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!
2024. április 22. 15:30
A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként
A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek
A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak
A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand
Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának
Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe
A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja
LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye
Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest
A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá
Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
Interjú
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”
A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban
A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk
Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.