Ha tej, akkor hazai

A Tej Terméktanács számításai alapján* Magyarország évente mintegy 12 000 kamionnyi tejet és tejtermékeket importál. Ennyi kamionnal akár a Balatont is körbe lehetne keríteni, miközben az általuk termelt szén-dioxid fölöslegesen károsítja a környezetet.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A környezetvédelem napjainkban az egyik legfontosabb téma. Kevesen gondolják azonban, hogy csak azzal, hogy vásárláskor nem figyelünk arra, honnan származik egy-egy termék, máris mennyit ártunk a környezetünknek. A Tej Terméktanács számításai alapján például – amelyek a KSH tájékoztatási adatbázisában közzétett 2018-as adatokon alapulnak – évente több mint 12 000 kamionnyi importált tej- és tejtermék érkezik hazánkba. Kevesen tudják, hogy Németországból több mint 30 ezer tonna, míg Lengyelországból több mint 11 ezer tonna sajt érkezett tavaly Magyarországra. Vajból tavaly közel 6 ezer tonna, míg joghurtból több mint 55 ezer tonna külföldről érkezett áru terhelte az utakat.

Elsőre talán nem is tűnik túl nagy számnak, de gondoljunk csak bele egy picit jobban. Ha a teherautók átlagos hosszával számolunk, gyorsan kiderül, hogy egymás mellé állítva az országba érkező összes tejterméket szállító, átlagosan 20 méter hosszú kamiont, bekeríthetnénk vele a Balatont. Ezen felül a kamionok szükségtelen károsanyagkibocsátást és környezetterhelést okoznak, miközben olyan termékeket importálnak külföldről, amelyeket akár magyar tejfeldolgozóktól is megvásárolhatunk.

És honnan tudhatjuk, hogy biztosan itthon készült tejtermék kerül a kosárba? Ez mindennél egyszerűbb, hiszen elég, ha olyan terméket veszünk le a polcokról, amelyen megtalálható a Tejszív logó, ami garantálja, hogy Magyarországon készült. Ezzel a tudatos vásárlói döntéssel nemcsak a felesleges károsanyag-kibocsátást előzhetjük meg, de abban is biztosak lehetünk, hogy magyar terméket viszünk haza. A Tejszív emblémával ellátott tejtermékek minden esetben teljesítik a Magyar Élelmiszerkönyvben foglalt szigorú kritériumokat, sőt akár még meg is haladják. A magyar gazdák és a friss tej feldolgozásával foglalkozó szakemberek sokat fáradoznak azon, hogy az általuk előállított tejtermékek a legmagasabb minőségi elvárásoknak is megfeleljenek, biztonsággal fogyaszthatók, ízletesek legyenek és a kíméletes technológiáknak köszönhetően megőrizzék értékes összetevőiket. Mivel a magyar élelmiszerbiztonságot garantáló szabályozások a kontinens egyik legszigorúbb rendelkezéseit írják elő, hazánkban ezeket a termékeket is sokkal szigorúbban ellenőrzik, mint az EU más tagországaiban. Azzal pedig, hogy magyar tejet és tejterméket választunk, az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért is sokat tehetünk. 

*A Tej Terméktanács számítása a KSH 2018-as adatai alapján


Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.
Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön

Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön 

Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a teljes egészében hazai tulajdonú Roastar Zrt.
A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának

A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának 

A limitált kiadású dobozok Nagy-Britanniában már megvásárolhatók.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.