hirdetés
hirdetés

Ugye, hogy van értelme a városi futóversenyeknek!

A nemzetközi trendekhez igazodva idén mintegy 55 százalékkal több külföldi futó nevezett a szeptember 4-ei 26. Nike Budapest Nemzetközi Félmaratonra és az október 2-ai 26. Spar Budapest Nemzetközi Maraton®ra. Ezzel Budapest a 3. legnépszerűbb kelet-közép európai úti célja – Bécs és Prága után – a nemzetközi futóturizmusnak - tájékoztatta a Turizmus Online-t a szervező Budapest Sportiroda (BSI).

hirdetés

Az eseményeket szervező BSI (Budapest Sportiroda) kérdőívét a futók 31 százaléka küldte vissza, és ezek alapján az alábbiak jellemzik ezt a turisztikai célcsoportot:

A látogatók célturistáknak minősülnek, mert döntő többségük kizárólag az esemény miatt választotta Budapestet, sőt kétharmaduk életében először járt itt.

Az itt töltött hétvége nem csak a futásról, a város felfedezéséről is szól, ezért a futók családtagokkal és barátokkal érkeztek, idén már több mint 9.000-en.

5 kontinens 61 országából neveztek vendégek, legtöbben továbbra is Franciaországból, Nagy Britanniából, Németországból, Olaszországból és Finnországból. A félmaratonra egy 200 fős holland vállalati csoport is szerveződött, de feltűnően magas az amerikai futók száma is.

Tíz évvel ezelőtt egyértelműen a németek között volt legnépszerűbb Budapest, majd az angol futók vették át a vezetést. 2009 óta viszont már Franciaországból érkezik a legtöbb futóturista.

Döntő többségük – közel 70 % – repülővel érkezik, de közülük alig 30 % választja a Malévet.

 A futóturisták kétharmada a 3, 4 és 5 csillagos hoteleket választja, de tovább emelkedik az apartmanok aránya is.

Népszerűek a városligeti rajt és cél környéki szállások, de a kérdőívekben több mint 50 különböző szállást említettek. Az átlagos tartózkodási idő 3,3 éjszaka, ami összesen 31.000 vendégéjszakát jelent.

A futók költési szokásaira idén nem történt rákérdezés. Az előző évek számításai és a más sportoknál (Forma1, golf), a kongresszusoknál publikált adatok és a feltételezett költések (utazás, szállás, étkezés, nevezési díj, városi közlekedés, városnézés és ajándék-vásárlás stb.) alapján, a legszerényebb számítások szerint is több mint 1,1 milliárd forint a magyar gazdaság bevétele.

Az eseményeket szakújságírók study tourjával támogatta a Budapest Turisztikai Desztináció Menedzsment Nonprofit Kft.

Idén francia, német, finn és szerb újságírók mellett az amerikai ESPN sportcsatorna forgatócsoportja is idelátogatott, akik egy félórás filmet készítenek a Budapest Maratonról.

Az eseményeket 13 hónapos, világméretű reklámkampány vezette fel a BSI saját szervezésében. Ez tartalmazta a legnagyobb futómagazinok és honlapok hirdetéseit, megjelenéseket nagy maratonokon és erős DM kampányt egy több tízezres európai futó adatbázis alapján.

Az események színvonalát a futók magasra értékelték. A város pedig meggyőzte a futóturistákat, hogy érdemes visszatérni. 50 százalékuk jelezte, hogy 5 éven belül tervezi Budapest ismételt meglátogatását.

A két eseményre idén összesen 24.500 magyar futó is leadta a nevezését. 35 százalékuk érkezett vidékről, erősítve a belföldi turizmust.

Az események tervezett időpontja 2012-ben: szeptember 9. – 27. Budapest Nemzetközi Félmaraton és október 7. – 27. SPAR Budapest Nemzetközi Maraton® és Futófesztivál.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai