Új Duna-híd Románia és Bulgária között

Pénteken, június 14-én Victor Ponta román és Plamen Oreharszki bolgár kormányfők jelenlétében adják át a forgalomnak a bulgáriai Vidint és a romániai Calafatot összekötő közúti és vasúti Duna-hidat. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A két ország már 2007-ben megállapodott az új híd építéséről, ám források hiányában a munkálatok egyre késtek, később pedig az átadási határidőket csúsztatták többször is. Az 1791 méter hosszú, 2x2 kétsávos, egy vasúti sínpáros, járdával, kerékpárúttal rendelkező híd körülbelül 300 millió euróba került, abből 226 milliót a bulgárok (62 milliót a kormány, a fennmaradó összeget többek között ISPA előcsatlakozási és EBRD-forrásból) álltak, 72,5 milliót (36,6 millió a költségvetésből, a többi szintén ISPA-forrás) pedig a románok.

A híd üzemeltetésére a két ország közös vállalatot alapít június 14-én. Az átkelési díj személygépkocsiknak és teherautóknak 3,5 tonnáig 6 euró (ÁFÁ-val), buszoknak, nagyobb teherautóknak 37 euró, akárcsak az 1954-ben épült Giurgiu-Ruse hídnál.

Az átadás előtti napokban számos váratlan problémát kellett sürgősen megoldani: például „kiderült”, hogy a vasúti villamos felsővezeték magassága nem egyezik a két országban, de gond volt a határállomások épületeivel is, ugyanis Szófia és Bukarest remélte, hogy az avatáskor már mindkét állam tagja lesz a schengeni-övezetnek.

Az új híd a kompozástól ugyan megszabadítja a fuvarozókat, ezen kívül azonban nem sokat segít nekik, mert egyik országban sem vezet hozzá autópálya, a meglévő utak pedig rossz állapotban vannak.


Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.
Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között

Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között  

Elsősorban üzleti utasokra számítanak.
Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton

Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton 

A 3. ütem várhatóan április 15-én kezdődik és április 20-ig tart.
Egyre többen repülnek Svájcba

Egyre többen repülnek Svájcba 

Élen a Budapest-Bázel útvonal a Kiwi.com svájci foglalási listáján.
A világ legnépszerűbb repülős útvonalai

A világ legnépszerűbb repülős útvonalai 

2024-ben az előrejelzések szerint rekordszámú, 4,7 milliárd ember utazik légi úton.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.