Új formaruhában a Corinthiások

A gondoskodás ötcsillagos mestere – a Corinthia Hotel Budapest újranyitásának 10. évfordulója alkalmából a Corinthia Hotel Budapest bemutatja magyar motívumokkal díszített egyedi tervezésű szállodai formaruháit.

A Budapesti Világkiállítás alkalmából 1896-ban megnyílt Grand Hotel Royal teljes körű átalakításával 2003-ban létrejött Corinthia Hotel Budapest fővárosunk legrégebbi és egyik legnagyobb ötcsillagos szállodája, amely jelenleg a világ nyolc országában jelen lévő Corinthia Hotel csoport tagja. A hotel 2003-as újranyitására emlékező rendezvénysorozat részeként bemutatták Hrivnák Tünde divattervező egyedi tervezésű szállodai formaruháit. A bemutató háziasszonya Novodomszky Éva műsorvezető volt.

A Corinthia Hotel Budapest 117 éves épülete 1896-ban, francia reneszánsz stílusban, a földalattival egy időben, a Millenniumi világkiállítás rendezvényeire érkező vendégek számára épült. Az Erzsébet körúton található hotel az egyetlen olyan épületünk, amely a kezdetektől szállodaként működött. Pedig a Corinthia Hotel Budapest elődjének, a Grand Hotel Royalnak fordulatos sorsot szánt a történelem.
A szálloda nagyvilági eleganciája a kezdetektől vonzotta a kor társadalmi és kulturális elitjét. A Nyugatosok idejében igen kedvelt vacsorázó- és szállsáhely volt. Törzshelyévé vált a kortárs magyar íróknak, újságíróknak, közöttük Heltay Jenőnek, Hunyadi Sándornak, Nagy Lajosnak és Krúdy Gyulának. Központi elhelyezkedéséből adódóan, a huszadik században nem csak prominens személyiségek, királyok és neves művészek ejtették útjukba, de az egykor Josephine Bakernek is otthont adó szobákat a második világháború alatt a német megszállók is birtokukba vették. A második világháború pusztítása miatt megrongálódott épületet 1953-ban helyreállították, de három évvel később a tetőszerkezet leégése miatt kénytelenek voltak teljesen újratervezni. A Royal ezt követően 1961-ben újra szállodaként nyitott meg és arra szánták, hogy a kor legjobb luxusszállodája legyen.
A Grand Hotel Royalt méltán emlegetik a magyar film egyik bölcsőjeként is, hiszen 1915. május 10-én a szálló kávéházában vetítették először nagy sikerrel a Lumière-testvérek mozgóképeit. Majd húsz évvel később, 1915-ben a szálloda bálterme adott helyet az ezer férőhelyes Royal Apolló mozinak. A hely 1950-től egészen 1990-ig Vörös Csillag mozi néven volt ismert. A szálloda híres fürdője, a korábban lebontásra ítélt Royal Spa pedig a szálloda mai tulajdonosainak köszönhetően születhetett újjá.
Viszontagságos története után az épületet a máltai Pisani család 1999-ben vásárolta meg. A helyreállítás során a tulajdonosok kiemelten ügyeltek az eredeti építészeti sajátosságok megőrizésére. A Corinthia Hotel Budapest 100 millió eurós beruházása a legnagyobb szabású szálloda felújítási projekt lett a magyar történelemben. A kiváló munkát dicséri, hogy 2004-ben, alig egy évvel a megnyitása után, Európa legszebb szállodájának választották. A Travelers Choice Award 2009-es listáján a legjobb luxushotel és a világvárosi szállodák kategóriában is előkelő helyezést ért el. A Corinthia Hotel Budapest így lett az Erzsébet körút egyik gyöngyszeme, ahol olyan világsztárok fordultak meg, mint Pink, Gerard Deparideu, Jean Reno, Paul Anka, Donald Sutherland, Catherine Deneuve, José Carreras, Michail Gorbacsov, Max Reinhardt, illetve Valentine Tereskova.
A megújult Corinthia Hotel Budapest az eredeti homlokzat megtartásával őrzi a múlt értékeit, innovatív belső átalakításával pedig tökéletesen megfelel a kor luxus kényelmi igényeinek. A dicsőséges múlt, az újrakezdés és az ötcsillagos jelen elegye élő bizonyítéka lett annak, hogy valódi minőség csak két korszak értékeinek egyesítéséből születhet. A tizenkilencedik században Európa egykor legismertebb és legkedveltebb szállodája ma az utazók új nemzedékének nyújt exkluzív pihenési és kikapcsolódási lehetőséget, erősítve Budapest nemzetközi turisztikai hírnevét.
„A szállodaipar nagyon érzékeny ágazat. Gyorsan reagál a jelen történéseire, azonban a nehezebb időszakokat követően gyorsan újraéled. A turizmus kiváló lehetőség arra, hogy jó hírünket keltse a világban. Ezért egyedi adottságainkkal tudnunk kell élni és használni is kell azokat. A minőségi vendéglátás, az utazó maximális kényelmének és komfortérzetének igényes szolgálata a legjobb hírvivő a szakma, így a mi számunkra is” – hangsúlyozta Thomas M. Fischer, a Corinthia Hotel Budapest igazgatója.
A KSH idei év első hat hónapjának adatai szerint a vendéglátás kilábalt a válság okozta évek rezignációjából. A vendégszám közel 6%-kal, a vendégéjszakák száma pedig 5 %-kal nőtt. A szállásdíj bevétel elérte a hetven milliárd forintot, ami 9.1 %-os növekedést mutat a tavalyi évhez képest. A szakma bízik a további növekedésben, hiszen a rendezvények és konferenciák időszaka most ősszel kezdődik.
Az est sajtótájékoztatóval kezdődött, melynek dorán Hrivnák Tünde divettervező, Novodomszky Éva műsorvezető, Thomas M Fischer szállodaigazgató és Döry Gábor kommunikációs igazgató vett részt.
„A Corinthia Hotel Budapest októberben is teltházzal üzemel. Amíg szállóvendégeink leginkább külföldiek, addig hazai vendégeinket, főként kulturális programjaink, rendezvényeink vonzzák. Egyedülálló bátermünk és a kor igényeit minden tekintetben kielégítő rendezvénytermeink, éttermeink, az ötcsillagos szállodák körében is különleges Royal Spa, valamint neves művészek körében zajló Dalvacsora programjaink szintén nagyon népszerűek” – tette hozzá Fischer úr.
„A tíz éves évforduló kapcsán most bemutatott új szállodai formaruhák üzenete is a régi korok és az új idők értékeinek összefonódását jelzi. Hitelesen tükrözi a Corinthia Hotel Budapest hagyományt és innovációt ötvöző filozófiáját - tradicionális értékeket megtartva újítóként tervezni a jövőt. A hagyományainkat innovatív módon megjelenítő új formaruhák Hrivnák Tünde divattervező alkotásai, aki arról ismert, hogy elegáns öltözékeit eredeti, kézzel hímzett magyar motívumok díszítik, így őrizve meg a kézműves manufaktúra bonyolult hagyományait, értékeit. A Corinthia Hotel Budapest egyedi tervezésű formaruháin megjelenő minták nemzeti kultúránk egyedi jelképei - általuk a szállodába érkező külföldi vendégek közvetlen kapcsolatba kerülhetnek hagyományainkkal.” emelte ki Novodomszky Éva.


„Amikor a szálloda vezetősége megkeresett és megbízott az első egyedi tervezésű kézzel hímzett formaruhák tervezésével, a ruhák díszítése kapcsán az első gondolatom az ó kalocsai motívumvilág volt. Kultúránk legrégebbi mintáit az egyszínű hímzések jellemzik. A formaruhákon való megjelenítésüknél az elegancia volt számomra a legfontosabb szempont. Mivel személyes találkozáskor az első benyomást az öltözékünk közvetíti rólunk, nagyon fontos üzenetet hordoz. Az általam megálmodott Corinthia formaruha kollekcióra a visszafogott elegancia és stílusosság lett jellemző, amely harmonizál a szálloda elegáns belső enteriőrjével. A ruhák magas minőségű gyapjúszövetből, valamint természetes alapú pamut anyagokból készültek. A klasszikus vonalvezetésű öltözékeket a kézi hímzésű aprólékos paszpól díszítések teszik valóban egyedivé.” – mondta Hrivnák Tünde divattervező.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?