Új kézipoggyász-szabályozás és rekordnyereség a Wizz Airnél

Alig néhány nappal azt követően, hogy az ír diszkont légitársaság felhívta utasai figyelmét a kézipoggyász önmegtartóztató fedélzetre vitelére, a Wizz Air új szabályokkal rukkolt elő ugyanebben a témában.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Október 29-től minden tarifaosztályban benne foglaltatik egy 55x40x23 centiméter nagyságú, legfeljeb 10 kilós kézipoggyász. A jelen állapot szerint az alap viteldíjhoz egy 42x32x25 centi méretű kézitáska jár. A következő, Wizz Go-ban az újnál valamivel nagyobb, 56x45x25-ös kézipoggyászt lehet felvinni, míg a legmagasabb viteldíjért az előbbinél is szereplő kézihez hozzá lehet csapni egy személyes holmit - retikül, laptop, stb. — 40x30x18 centis méretben. Utóbbi továbbra is jár a Wizz Plus-on, de az új szabályok szerint a légitársaság új elsőbbségi szolgáltatásának megvételével minden díjosztályon magunkkal vihetjük. Az alacsonyabb árú jegyhez adott plusz pénzért garanciát is vásárolunk arra, hogy a nagyobb kéziholmink is biztosan a fedélzeten utazzon.

A miértekről Johan Eidhagent, a légitársaság marketing igazgatóját kérdeztük. Elmondta, hogy az intézkedés hátterében — különösen a tele lévő járatok esetében — az utas kényelem növelése állt. A méretet a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, IATA ajánlása alapján határozták meg. A vetélytárs Ryanair Boeing 737-800-asból álló flottáján 90-ben maximalizálta a 55x40x20 méretű kézipoggyászok számát. Ami ezen felül van, megy a gép hasába. „Nincs konkrét szám meghatározva. Az útvonaltól, az utasok számától függ, hogy mennyi kézipoggyászt engedünk fel” — vázolta Eidhagen cége ezzel kapcsolatos hozzáállását. Hozzátette: leghamarabb a beszállásnál értesülnek az utasok arról, hogy kézipoggyászuk a fedélzeten utazik, vagy sem. Amennyiben nem fizettek némi pluszt a priority szolgáltatásokért. A légitársaság idei üzleti évének első negyedévét feldolgozó, frissen nyilvánosságra hozott pénzügyi jelentésből kiderül, hogy a nem jegyalapú bevételek 2016 azonos időszakához képest 33,4%-kal nőttek. 152,9 millió euróról 204 millióra. Ugyanakkor folyamatosan esnek a poggyászdíjból származó bevételek. Célja a Wizz Airnek ezen bevételek növelése? — szegeztük kérdésünket a marketing igazgatónak, aki megint csak az utas komfort növelését jelölte meg döntésük háttereként. Szerinte intézkedésüket pozitívan fogadják majd az árérzékeny magyar utasok is. Tapasztalataik szerint az utasaik 20%-a érkezik nagyobb kézipoggyásszal. A feladott poggyászra vonatkozóan elmondta, hogy 23 kilós határt 20-ra csökkentik, de marad a 32 kilós limit a legmagasabb tarifa esetében, ami felárért megvásárolható a többi tarifa osztályon is. 

A fentebb hivatkozott pénzügyi jelentés szerint rekordnyereséggel zárta idei első negyedévét a Wizz Air. 13 géppel megnövelt 83 repülőgépes kapacitásával 25,2%-kal több utast szállítottak, mint 2016 azonos időszakában (7,2 vs. 5,8 millió utas). A tavalyi 89,5%-os kihasználtságuk 91,2-re nőtt, míg a bevételeik csoportszinten 364,9 millió euróról 469,3-ra ugrottak. Ebből 263,6 millió eurót tettek ki a jegyből származó, 203,1-et kiegészítő bevételek. A Wizz Tours 4,9 millió eurót hozott a konyhára. A vállalat nyeresége a tavalyi év első negyedévének 38,6 millió eurójáról 50,4%-os növekedés mellett nettó 58,1 millióra nőtt. 2018-ra 23%-os kapacitásbővítést, a kihasználtság óvatos, 1 százalékos növekedését és éves szinten 250-270 millió euró közötti nettó nyereséget prognosztizálnak a jelenleg 28 bázisról 43 ország 142 desztinációjára közlekedő Wizz Airnél.


Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.