hirdetés

Új országmárka kialakításán is dolgozik az MTÜ

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Paradigmaváltás a turizmusban címmel június 6-án, kedden Sopronban, a Liszt Ferenc Konferencia és Kulturális Központban indította el országos szakmai rendezvénysorozatát, amelynek több mint 10 állomása lesz, a következő konferenciát a Balatonnál három hét múlva rendezik.

hirdetés

A rendezvényen elhangozott, hogy az MTÜ országjárásának állomásain tájékoztatást adnak a hazai turizmus jelenlegi helyzetéről, főbb kitörési pontjairól, és ismertetik az MTÜ országos, valamint az adott térségre vonatkozó feladatait, fejlesztési városiról, programját.

A rendezvény emellett platformot biztosít arra, hogy a turizmus helyi szereplői is megoszthassák az adott turisztikai térséghez kapcsolódó elképzeléseiket a szakma képviselőivel.

A történelmi műemlékváros polgármestere, és a rendezvény házigazdája Fodor Tamás köszöntőjében Sopron város turisztikai programjairól és a fejlesztésekről beszélt, megemlítve, hogy a szomszédos Ausztria közelsége nagy kihívás, komoly konkurencia. Ezzel a megállapítással többen is egyetértettek, de hozzátették, hogy a tapasztalatuk alapján a kapcsolat barátságos, és segítő szándékú.

Dr. Guller Zoltán stratégiai célként jelölte meg, hogy az eddigi két és fél nap helyett 3 vagy 3 és fél napot töltsenek el nálunk a turisták.

dr. Guller Zoltán / fotó: Bódi Ágnes
dr. Guller Zoltán / fotó: Bódi Ágnes

A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szerint az eddigi struktúrarendszert komplexen, globálisan át kell alakítani, több tényező indokolja a paradigmaváltást, így például versenyelőnyt biztosít számukra az a biztonság, amely ma Magyarországon van, továbbá az internet, amely egyre fontosabb, mert befolyásolja a fogyasztási igényeket, valamint az, hogy újra van pénzük az embereknek utazni.

A térképre a meglevők mellé új desztinációk is kerülnek majd – mondta. „A paradigmaváltás a turizmus teljes vertikumában elkezdődött” – tette hozzá.

Elhangzott még, hogy több mint 3 milliárd euróval javította a turizmus a fizetési mérleget 2016-ban, a külföldi látogatások száma 6,6 százalékkal nőtt az előző évhez képest. 

Honnan jönnek a turisták? / fotó: Bódi Ágnes
Honnan jönnek a turisták? / fotó: Bódi Ágnes

Tavaly a turizmus ágazata 10 százalékkal járult hozzá a GDP-hez, az elvárható cél, hogy 2019-re ez 16 százalék legyen.

Kárpáti Béla, a Sopron-Fertő Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. vezérigazgatója a Fertő-tó teljes körű rehabilitációjáról beszélt.

Az MTÜ vezérigazgató-helyettese A desztinációfejlesztés új irányai címmel megtartott előadásában leszögezte, hogy növelni kell a turisták itt töltött napjainak számát, és a hazai turisztikai fogyasztást kell emelni. „A turizmus a szállodai szobán túl kezdődik” – mondta dr. Gajda Tibor, arra célozva, hogy a vendégek manapság túrázni, kerékpározni, kirándulni és fesztiválozni akarnak, ezért a siker érdekében a meglévő turisztikai elemeket össze kell hangolni. 

A rendezvény előadói / fotó: Bódi Ágnes
A rendezvény előadói / fotó: Bódi Ágnes

Meghirdetjük ősszel az új országmárkát - jelentette be Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketing-kommunikációjáért felelős vezérigazgató-helyettese. Az új országmárka kialakításán már dolgoznak, amelyhez nemzetközi, magyarországi kutatásokat is végeznek. Hosszú távú országmárka-stratégiára van szükség, amelybe az új generációt is be kell vonni.

Végül a VOLT fesztivál alapítója Lobenwein Norbert tartott beszámolót arról hol tart a szervezés, és beszélt a fesztivál himnuszáról, az „Emlékszem Sopronban-ról”, melyet 16 millióan néztek meg. Erős kampányba kezdenek, jövő héttől angolul és magyarul is láthatóak lesznek programjaik.

A rendezvény végén többen kérdeztek az előadóktól, majd barátságos beszélgetéssel zárult az esemény.

Bódi Ágnes
a szerző cikkei

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Egyetért-e azzal, hogy idén elmarad a budapesti Vörösmarty téri karácsonyi vásár?

Kiadónk társoldalai