Új szolgáltatás a direkt értékesítéshez

A hazai piacon elérhetővé vált az Akomo, amelynek neve az angol accommodation szóból származik. A szolgáltatás a szálláshelyek direkt értékesítését támogatja.

A nemzetközi és a hazai piac tekintetében is elmondható, hogy a szálláshelyek szállásközvetítőkön keresztül adják el a szobák közel 50%-át. A jövő évi áfa csökkentéssel az egyik legmagasabb költség (ha nem a legmagasabb) a szobaárban a közvetítői jutalék lesz a maga 10-15%-ával. A social media költségek egyre magasabbak, a Google hirdetéseinél pedig meg kell küzdeni a szállásközvetítőkkel is a találati listában és a jó kulcsszavak nagyon drágák már. Tény, hogy a vendégek elérése egyre magasabb költséget jelent a szállásadóknak.

A hazai piacon elérhetővé vált az Akomo, amelynek neve az angol accommodation szóból származik. A szolgáltatás a szálláshelyek direkt értékesítését támogatja. A látogatókat közvetlenül a szálláshelyek honlapjára vagy sales oldalára viszik. Kelemen Attila, a fejlesztés társalapítója elmondta, hogy a szolgáltatással nem az a cél, hogy a közvetítők által érkező foglalásokat csökkentsék, hanem, hogy magasabb vendégéjszaka számot érjenek el a szálláshelyek. Természetesen idővel egyre kevesebb közvetítői foglalásra lesz szükség a direkt értékesítések számának növekedése miatt. Az Akomo jutalékmentes és nincs regisztrációs díj sem. Az ötletgazda elmondása szerint mindössze 12 - 25 Ft költség keletkezik kattintásonként.

A szolgáltatás működése egyszerű, a vendég találkozik valamely desztináció eseményével, amelyet az Akomo tesz közzé minden régióra vonatkozóan, erre kattintva elérheti az esemény információit és a szálláshelykínálatot. Ha ez érdekes a látogató számára, akkor kattint az elérhető szálláshelyekre, itt megtalálja az összes lehetőséget, amelyekből szűrve (osztálybasorolás, szállástípus, szolgáltatás) kiválaszthatja azokat, amelyek szóba jöhetnek. Így amikor kattint, akkor már nem mondható "hidegnek" az érdeklődés.

A szolgáltatás költségei tervezhetők, mivel meghatározott csomagok közül választhatnak a szálláshelyek, amely már 7500 Ft/hó összegtől elérhető (ennek ellenében legalább 300 látogatót garantálnak). Az adott szálláshely remarketinggel újra és újra elérheti a látogatót. Amíg a közvetítői oldalon mondhatni teljesen mindegy kinél foglal a vendég, az egyéb érdeklődéseit nem tudja az adott szálláshely követni, addig ennél igen. Egyrészt a már említett remarketing által, másrészt pedig havi jelentést kapnak a partnerek, amely megmutatja az őket érintő adatokat, a régióra történt keresések számát, ezzel képet kaphat arról is, hogy átlagosan mennyien választják őket.

Forrás: Turizmus Online


Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.
Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból

Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból 

A Château Neercanne egykor bárók otthona volt, ma Michelin-csillagos étterme miatt Hollandia kedvelt luxusszállodájává vált.
Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás

Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás 

A négynapos húsvéti hosszú hétvége és a tavaszi szünet sok magyarnak üdüléssel telik a szállásfoglaló portál adatai szerint.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.