hirdetés

Új turisztikai országmárka az MTÜ tarsolyában

Az MTÜ „Paradigmaváltás a turizmusban” címmel az ország több mint 10 városában a napokban ismerteti új országmárka stratégiáját. Fő stratégiai célként határozták meg, hogy az eddigi 2,5 nap helyett 3 vagy 3,5 napot töltsenek nálunk a turisták. Ennek érdekében teljes struktúrarendszerüket átalakítják, ez indokolja a paradigmaváltást. Versenyelőnyt jelent számunkra más desztinációkkal szemben, hogy országunkban biztonság van, nyugalommal, bizalommal érkeznek hozzánk az idegenek. Ezzel kapcsolatban hallhattunk informatív előadást június 13-i, keddi Business Klub programunk alkalmából Bánhegyi Zsófiától, az MTÜ vezérigazgató-helyettesétől.

hirdetés

Aki többek közt arra adott választ, honnan érkeznek hozzánk a legtöbben, és melyek azok a fogyasztói trendek, amelyek meghatározzák, hogy egy országot miképp ítélnek meg a vendégek.

Előadásából kiderült, a turisztikai versenyképesség szempontjából az országmárka meghatározó tényező. Emellett szerepet játszik a biztonság, a kultúrális értékek, a könnyen elérhetőség, a digitális stratégia és infrastruktúra, az egészségügyi viszonyok, a versenyképes ár/érték arány, valamint a gazdasági helyzet állapota.

A turisztikai szakember kiemelte, hogy az országok versenyében legfőbb versenytársaink Ausztria Csehország (méret, hasonló profil és elérhetőség szempontjából), és a különböző mérések alapján hazánkat a 49-58. Hely közé teszik. Jó hír viszont, mutatott rá a vezérigazgató-helyettes, hogy Budapest konferenciahelyszínként (bár valóban még nincs megfelelő méretű konferenciaközpontunk) kiemelt helyen, az első 20 között szerepel (16.-ok vagyunk az ICCA listáján).

Arra is kitért a szakértő, hogy honnan érkeznek hozzánk a legtöbben? Németország a vezető küldő piac, ezt követi Anglia (hétvégi bulitursiták száma továbbra is magas), majd Ausztria, Csehország, Lengyelország és Olaszország szerepel tophelyeken. Hallhattuk, hogy évente 21,6 millió turista érkezik hozzánk, és az MTÜ új stratégiájának célja, hogy minél magasabb költésűek legyenek a hozzánk érkezők.

A globális fogyasztói trendek alapján Bánhegyi Zsófia kiemelte a következőket: koncentrált élmény (30%-ban számít), biztonság (28 %), digitális elérhetőség (24%), mindent, de azonnal! (15%), megfontolt fogyasztás (18%), helyi élet megismerése (14%), testre szabottság (15%), elégedettség (12%) és well-being (14%). Ezzel kapcsolatban hallhattuk, hogy mindenütt a világban a munkaórák számának csökkenésével párhuzamosan egyre több a szabadideje az embereknek, amelyet maximálisan szeretnének kihasználni – és ezt figyelembe kell venni  az országmárka kialakításakor. 

Bánhegyi Zsófia
Bánhegyi Zsófia

Végül arról hallhattunk, hogy az országmárka-alkotás már elkezdődött széleskörű hazai és nemzetközi márka kutatások eredményének figyelembe vételével, elemzésével. Fontos lesz az új koncepció esetében, hogy a teljes digitális és kommunikációs eszközöket újragondolják, újratervezik. Megalapozott marketingkampányok készülnek, szoros együttműködésben a turizmus ágazat szereplőivel, a tervek szerint augusztus 15-ig elkészül a teljes stratégia. És az MTÜ mindebben márka-coach, vagyis őr szerepet vállal, valamint prezentálja a szakmának majd az elkészült, újratervezett országmárkát.

Vágó Ágnes
a szerző cikkei

(forrás: MTÜ/Vendég & Hotel)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint jó ötlet az utazási irodák részéről a kínálatuk teljes áras megjelenítése?

Kiadónk társoldalai