Új virágkort álmodnak a magyarok Srí Lankának

A Srí Lankai Ínyenc Napokat szervező Lupus Travel és a Qatar Airways hazai képviselői célul tűzték ki, hogy a következő években a 2005-ös cunami előtti szintre növelik a könnycsepp alakú szigetre utazó magyar turisták számát. Munkatársunktól

A cunami előtt és azt követően még egy rövid ideig sikeres úti célnak számított Srí Lanka a magyar piacon. Az utóbbi években azonban vesztett népszerűségéből, ami elsősorban a Tamil Tigrisek által elkövetett terrorcselekmények, valamint a terroristák és a kormányerők között lezajlott harcok számlájára írható. „A terrorizmust azonban már lassan két éve sikerült felszámolni országunkban” – emelte ki Padma Gannoruwa, Srí Lanka magyarországi tiszteletbeli főkonzulja – ennek eredményeként 30 százalékkal nőtt a beutazás 2010-ben az azt megelőző évhez képest. A legdinamikusabban fejlődő küldőpiacok India, amely 40 százalékot hasít ki a tortából, azt követi Kína és Japán. Európából a brit, a német és a skandináv, valamint az orosz vendégszám mutat jelentős ugrást, azonban a kelet-európai országok utasaiban – köztük a magyarokban – még nem ébredt újra bizalom Srí Lanka iránt. Pedig a szigetország biztonságos és óriási fejlődés alatt és előtt áll, 2014-ben megkezdik a nemrég felfedezett szén-hidrogénlelőhelyek kiaknázását, Colombo repülőtere mára világszínvonalúvá vált, hamarosan megnyílik a fővárost a keleti parttal összekötő autópálya, és a szálláshelykapacitás is rohamosan bővül, olyannyira, hogy a hirtelen megugrott keresletet egyelőre nem is mindig sikerül kielégíteni” – tette hozzá a konzul.

Naponta, Dohán át

A Qatar Airways értékesítési igazgatója, Tamás László elmondta, hogy stratégiai célnak tekintik Srí Lanka-i járatuk fejlesztését. Szeptember közepe óta Budapestről napi járatot közlekedtetnek Dohába, onnan pedig naponta többször – a legtöbb napon mintegy háromszor – indul járatuk Colombóba. A szakember elmondta, hogy mindent elkövetnek azért, hogy újra a régi vonzerővel bírjon a magyar utasok számára a Srí Lanka-i utazás, amelyet honfitársaink előszeretettel kapcsoltak össze Maldív-szigeteki üdüléssel. Az értékesítési igazgató a csoportos kedvezmény lehetőségére is felhívta a meghívott tour operátorok figyelmét.

Nyit a keleti part

A srilanka.hu-t üzemeltető, a szigetországot kiemelten programozó Lupus Travel ügyvezető igazgatója, Farkas Miklós hangsúlyozta, hogy a Qatar járataival rövid idő alatt, nagyon jó áron, rendkívül magas színvonalon közelíthető meg Srí Lanka, ahol a természeti örökség és a gazdag történelem mellett a szolgáltatások ugyancsak kiemelkedő színvonala és kedvező ár-érték aránya jelenthet komoly vonzerőt. Hozzátette, hogy a békének köszönhetően a keleti part is megnyílt a turizmus előtt, ahol az esős évszak máskor köszönt be, mint a nyugati parton, így egész évben strandolhatnak a nyaralók a szigetország fövenyein. A Lupus Travel jövőre több csoport indítását tervezi.

És hogy minél többen kapjanak kedvet az utazáshoz, az óbudai Rozmaring Kertvendéglőben október 7-9. között megkóstolhatók az indiai konyha ízvilágát idéző Srí Lankai ételek. A számos curry különlegességet pénteken és szombaton vacsoraidőben, szombaton és vasárnap büféebéd keretében ízlelhetik meg az odalátogatók.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.