hirdetés
hirdetés

Nyilvánosságra került a marketingterv

Új vizekre hajózott a Magyar Turizmus Zrt.

Csaknem 800 résztvevő előtt mutatta be a szakmának jövő évi marketingtervét a Magyar Turizmus Zrt. A stratégiai márkakommunikációra és az értékesítésösztönzésre a korábbinál nagyobb hangsúly kerül az „Új vizeken” elnevezésű anyagban.

hirdetés

Horváth Gergely vezérigazgató a plénum előtt ismertette a sok szempontból újszerű marketingtervet. Elmondta, hogy remélni lehet, hogy a 2010. évinél több pénzből gazdálkodhatnak 2011-ben. (A parlament részéről pozitív döntés született, a részleteket lásd keretes írásunkban.)

Annak lehetőségét is megvizsgálják, hogy a spanyolokhoz és a szlovákokhoz hasonlóan bevonhatók-e európai uniós források a turisztikai marketingbe. Várhatóan kevesebb, de „ütősebb” magyar reklámkampánnyal találkozhatnak jövőre külföldön az emberek. 2011 tavaszától belföldön kampány indul azzal a céllal, hogy honfitársaink itthon üdüljenek, pihenjenek.

Újdonság, hogy a regionális marketingigazgatóságok a helyi szolgáltatókra építve elsősorban a belföldi kommunikációra fognak fókuszálni, külföldön maximum a határ menti térségekben aktivizálhatják magukat. A Magyar Turizmus Zrt. célja a külföldi és belföldi vendégéjszakák számának, a turisztikai költéseknek a növelése.

2011 nyertese: a turizmus

A 2011-es költségvetés egyik nagy nyertese a turizmus, mely elnyeri méltó helyét a gazdaságban és növekedési pályára áll - ismertette Bánki Erik az Országgyűlés Sport és Turizmus Bizottságának fideszes elnöke. A szakpolitikus az Új Széchenyi Terv elindításhoz kapcsolódó sajtótájékoztatón elmondta: a 2011-es turisztikai marketingkeret a tavalyi majd’ duplájára, 9 milliárd forintra nő, mely a nagyrendezvényekre és a Forma 1-es futamra félretett összeggel együtt 13,5 milliárdot tesz ki. Mindezekhez még hozzájönnek a turizmust kiemelt területként kezelő Új Széchenyi Terv forrásai is. A pályázati kiírások első körében mintegy 30 milliárd forint áll majd rendelkezésre, az összegből főképp az egészségturizmus járhat jól. A turizmusra fordítható pénzek növelése mellett ugyanakkor a kormány eltökélt az ágazat működési költségeinek mérséklése iránt; a Magyar Turizmus Zrt. költségeit eddig 20%-kal sikerült lefaragni, idén további csökkentés várható. Elhangzott továbbá, hogy idén még párhuzamosan létezik majd az üdülési csekk és a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP), majd utóbbi jövőre teljesen kiváltja az üdülési csekket. Fontos változás az üdülési csekk működésében, hogy idén harmadával csökkentik annak kezelési költségét. A SZÉP révén remélhetőleg tovább nő a belföldi turizmus jelenlegi 50% körüli aránya egy ideális, más országokban szokásos 70-80%-ra - fejtette ki Bánki. A szakma biztatására Bánki Erik elmondta: az adószabályok további észszerűsítését tervezi a kormány. Szintén elhangzott, hogy még az év elején az országgyűlés elé kerülhet a 10 évre szóló turizmusfejlesztési stratégia, melynek kidolgozásában részt vesznek az önkormányzatok is.

2011-ben a külföldi vendégéjszakák számának 3,4 százalékos, a belföldi vendégéjszakák számának 2,7 százalékos emelkedését várják.

A társaság által kiadott közleményből kiderül, hogy az eredményes és költséghatékony működés jegyében a társaság csak olyan tevékenységeket végez vagy finanszíroz, amelyek kitűzött üzleti céljai elérésére közvetlen hatással vannak. Ennek érdekében a nemzeti turisztikai szervezet minimalizálja a működésre fordítandó költségeket annak érdekében, hogy a szakmai tevékenységre minél több pénz maradjon.

A társaság elsődleges szakmai feladata a lakossági marketingkommunikáció és a szakmai értékesítésösztönzés. Az előbbi a potenciális turistát közvetlenül megszólító marketingtevékenységet – beleértve az egyébként értékesítésösztönző taktikai kampányokat is –, utóbbi pedig minden olyan tevékenységet jelent, amely az utazásszervezők felé irányul, ideértve a vásárokat, legyenek bár nyitottak a nagyközönségnek is. A Magyar Turizmus Zrt. másodlagos szakmai feladatai közé tartozik minden támogatójellegű szakmai tevékenység, beleértve a piackutatás és a turisztikai koordináció területeit. A nemzeti turisztikai marketingszervezet továbbá partnerszervezeteivel megosztott szakmai feladatokat is ellát, kiemelt figyelemmel a V4-es együttműködésre, Magyarország 2011. évi EUelnökségére és a Légi Marketing Alapra. A szervezet a megváltozott funkciójával összhangban alakul át: a külképviselői hálózat feladata elsősorban a szakmai partnerekkel történő kapcsolattartás, a szakmai programok koordinálása és az értékesítésösztönzés. A belföldi hálózat feladata a regionális lakossági kommunikáció, illetve a szakmai partnerkapcsolatok fejlesztése.

Célországok kategorizálása

A nemzeti turisztikai marketingszervezet véges forrásai miatt nem mindenhol lehet jelen marketingkommunikációval. A társaság ezért az egyes célországokat két kategóriába – B2C, illetve B2B piacok – sorolta üzleti potenciál, trendek és utazási szokások szerint.

Az ehhez képzett súlyozott mutatószám meghatározásánál figyelembe vette a vendégéjszakák számát és növekedési (csökkenési) ütemét, valamint az adott piac szervezett utazásainak arányát.

Az ún. B2C csoportba tartoznak azok az országok, ahonnan a turisták jellemzően egyénileg vagy nagy számban érkeznek. Ezzel szemben a B2B országokból nézve Magyarország távoli, egzotikus úti cél, ezért a turisták kevesebben és jellemzően szervezetten, azaz utazási irodákon keresztül érkeznek. Ilyen országokban célravezetőbb az utazásszervezők megnyerésére helyezni a hangsúlyt. A B2C országokban a lakossági kommunikáció, a B2B piacokon a szakmai értékesítésösztönzés kerül előtérbe. Mivel azonban nincs értékesítésösztönzés kommunikáció nélkül és fordítva, a besorolás fókuszt és nem kizárólagosságot jelöl.

Feltörekvő piacok

Ázsia – különösen Kína, India, az Arab-öböl országai, valamint Dél-Amerika tartozik a társaság által kijelölt feltörekvő piacok közé. A feltörekvő piacokon a bennük rejlő potenciál miatt aktív megjelenést tervez a Magyar Turizmus Zrt.

Hideg András felel a marketingkommunikációért

2011. január 3-án új vezető kezdte meg munkáját a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) marketingigazgatóságán Hideg András marketingkommunikációs csoportvezető személyében. Hideg András a marketingigazgató közvetlen irányítása alatt végzi tevékenységét. Fő feladata a médiamegjelenések és a médiaügynökségekkel kapcsolatos feladatok koordinálása és ellenőrzése, a médiastratégia kialakításában való részvétel és annak megvalósítása. Hideg András kereskedelmi végzettségű, a Károly Róbert Főiskola Gazdálkodási szakának marketing szakirányán folytatja felsőfokú tanulmányait. Németül és angolul beszél. Az MT Zrt. új csoportvezetője tíz éve dolgozik a médiapiacon; szakmai tapasztalatát több magyar és nemzetközi ügynökségnél szerezte, bel- és külföldön egyaránt. Médiatervezőként dolgozott a Zenithoptimedia, az IMG és a Starcom magyarországi irodáiban, két és fél évig a Starcom frankfurti irodájában kommunikációs tervezőként, 2008–2009-ben a Starcom ciprusi irodájának médiaigazgatója volt, majd 2010. december 31-ig az MPG Hungary médiaügynökség strategic/key account director pozícióját töltötte be. Legfontosabb ügyfelei egyebek mellett a Procter&Gamble, a Reckitt Benckiser, a Coty, a Kia és a Bosch/Siemens voltak.

 

Dudás Krisztina az új marketingigazgató

A posztján rövid ideig szolgáló Debreceni Jánost váltó Dudás Krisztina 1988-ban szerezte kereskedelmi üzemgazdász diplomáját a Kereskedelmi és Gazdasági Főiskolán, majd 2001-ben a University of Manchesteren folytatott tanulmányokat marketingtervezés és kontroll, integrált marketingkommunikáció szakirányon. 2002 és 2010 között számos külföldi, illetve hazai marketing és kommunikációs szakmai továbbképzés (egyebek között Oneworld Management – New York és Vancouver; Marketing Forum Europe – Anglia; vezetői fejlesztési tréning Belgiumban; kommunikációs szeminárium és tréning Ausztriában; Amadeus Airline Ticketing Budapesten) keretében bővítette ismereteit munkája mellett. Gyakorlati tudásának megalapozását a Next Computer Kft.-nél kezdte 1988-ban értékesítési menedzserként, 1992- től a Tetra Pak Hungária Rt. marketingmunkatársaként, kereskedelmi és fogyasztói promóciós akciók megszervezése mellett, egyebek között márkaorientált marketingprogramok kidolgozásáért volt felelős. 1994-től a Pepsi Cola kereskedelemfejlesztési igazgatójaként már a kereskedelemmel kapcsolatos marketingtevékenységet irányította egyszemélyi felelősként. 1996-tól 1998-ig az ING Bank marketing-főosztályvezetői pozícióját töltötte be, majd 1998 és 2000 között a Vivendi Telecom Hungary marketingkommunikációs menedzsere. Ebben a munkakörben is egyszemélyi felelősség hárult rá a helyi távközlési szolgáltatók, valamint az üzleti kommunikációs vállalat marketingkommunikációs tevékenységéért. Feladata volt egyebek között a marketingkommunikációs terv kidolgozása és végrehajtása, a márkaépítés és márkakommunikáció irányítása. 2000-től az IBM Magyarország Kft. marketing- és kommunikációs igazgatójaként feladatai közé tartozott a vállalati stratégia végrehajtása, a vállalat imázsának folyamatos karbantartása az ügyfélnövelő hirdetések, kampányok, rendezvények, direktmarketing-kampányok, valamint a külső és belső kommunikációs feladatok megvalósításával. Az imázs- és ügyfélnövelő kampányok, a márkaépítési tevékenység irányítása, valamint a kommunikációs stratégia kidolgozása és a sajtókapcsolatok ápolása is hozzá tartozott. 2004 és 2007 között a Malév Zrt. termékfejlesztési és marketingosztályának vezetője, majd mostani kinevezéséig a termék- és ügyfélmenedzsment-osztály vezetője volt. Előbbi pozícióban a hazai és hatvan külföldi célállomáson irányította a társaság marketingtevékenységét. Ennek keretében a marketingstratégia megvalósítása és akciótervekre történő lebontása mellett kiemelt feladata volt a Malév imázsának frissítése kommunikációs kampányokon keresztül. 2007-től került az utóbbi pozícióba, ahol a kereskedelmi vezérigazgató-helyettes irányítása alatt egyebek között a termékfejlesztési, a brand-, az ügyfélmenedzsment-, a központi poggyászkereső és a törzsutasterületek munkájának szakmai vezetése, továbbá a Malév és a Oneworld márka integrációjának elkészítése, a márkaérték-, márkaimázs- és ügyfél-elégedettségi kutatások készítésének koordinálása tartozott hozzá. A Magyar Turizmus Zrt. marketingigazgatójaként Dudás Krisztina elsődleges feladata a társaság „Új vizeken” elnevezésű, 2011. évi marketingtervének végrehajtása.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai