Újra 17 napos a Budapesti Tavaszi Fesztivál

2013-ban több mint két hétig zajlik a Budapesti Tavaszi Fesztivál (BTF) - derült ki kedden, a budapesti Gellért szállóban a Budapesti Fesztiválközpont Nonprofit Kft. által a beutaztatók számára megrendezett fórumon.

A 17 napos kulturális esemény igazodva a Külügyminisztérium törekvéseihez az olasz kultúrára helyezi a hangsúlyt 2013-ban - árulta el Vitézy Zsófia, a szervező Budapesti Fesztiválközpont Nonprofit Kft. ügyvezetője. Hozzátette: a főváros már elkülönítette az összeget a fesztiválra, a pénz év végétől felhasználható. Úgy tudjuk, mintegy 145 millió forintot ad a főváros az eseményre, illetve további, mintegy 500 milliót várnak a szervezők a kulturális és a gazdasági tárcáktól.

Kiemelt témák a jövő évi tavaszi fesztivál során a Wagner-év, Pendereczki-születésnap, Lutoslawski-évforduló, de mindenekelőtt a Verdi-évforduló lesznek. De teret kap az új generáció valamint a dzsessz és világzene. A 17 napos eseménysorozatot április 7-én Weiner Leó Csongor és Tündéje zárja a Művészetek Palotájában. Utóbbi a BTF szinte összes kiemelt eseményének helyszíne.

Szerződés postafordultával

A beutaztatók ezúttal is szerződéskötés mellett értékesíthetik a BTF-re a belépőket. Ehhez e-mailben kell jelezni szándékukat a szervező felé; postafordultával kapják a szerződést. A fórum során elhangzott: október 30-ig várják az előjegyzéseket a csoportokra, míg az értékesítés november 1-től kezdődik. Fizetési és lemondási határidőnek a Budapesti Fesztiválközpont január 30-at jelölte meg, melyet a megjelent beutaztatók közül volt, aki nem tartott reálisnak. Szerinte az esemény kezdetéhez minél közelebbi határidőt kellene megjelölni, mivel utolsó pillanatban is előfordulhat lemondás. A szervezők válaszukban elmondták: értik az igényt, megpróbálnak „emberi módon viselkedni” a kérdéses esetekben, ugyanakkor eddigi tapasztalatok szerint a január 30. bevált időpont.

Szintén felvetődött a fesztivál programjának több nyelvre - például orosz és francia - történő lefordítása. Ennek azonban egyelőre költségvetési gátjai vannak. A megoldás Nemzetgazdasági Minisztériumtól jöhet. De addig is Vitézy Zsófia megoldhatónak tartja a problémát, élve a Fesztiválközpontba integrált BTDM fordítóirodai kapcsolataival.

A Fesztiválközpont további találkozókat szervez a nyár folyamán az idegenforgalmi szakma egyéb szereplőivel is - közölték a keddi eseményen.

De mit hoz nekünk a Tavaszi Fesztivál?

Sok turistát és pénzt - hangzik az egyszerű válasz annak tudatában, hogy 98%-os volt 2012-ben az esemény látogatottsága. Ez 40 ezer nézőt jelent szerte a világból, akiknek 20 százaléka külföldi. Zömében - 58% - Nyugat-Európából érkezik.Jól jár velük a szállodaipar is, mivel jelentős részük - 40% - száll meg 4 és 5 csillagos szállodákban. 54 százalékuk 3 vagy több éjszakát tölt Budapesten. Tapasztalatok szerint a „kulturisták” költési hajlama magasabb az átlagosnál.

„Változás kezdődött Budapest turisztikai életében”

- mondta Vitézy Zsófia még mielőtt a BTF eseményeire rátért volna. Mint arról korábban beszámoltunk, a fővárosi közgyűlés június 20-i döntése alapján három fővárosi cég, a Studio Metropolitana Nonprofit Kft., BTDM Nonprofit Kft. valamint a Budapesti Fesztiválközpont Nonprofit Kft. olvad egybe. Vitézy Zsófia megerősítette: a „beolvadás határozottan megkezdődött, a jogi procedúra őszre véget ér”.

Jelenleg még - mint ismertette - az ismerkedés fázisa zajlik. Ahogy folyik a fővárosi TDM megalakítása és regisztrációja. „A kezdeményezés nem fog elhalni” - nyugtatott Vitézy válaszolva a főváros turisztikai marketingjéért aggódóknak. Az ügyvezető elmondta: látja, hol voltak hibák a működésben. Hozzátette: a fővárossal konzultálva alakítják Budapest turisztikai stratégiáját.

A szervezeti felépítésről és a költségvetésről egyelőre nem tudtunk meg konkrétumokat. De arról már korábban is beszámoltunk, hogy Molnár József munkaviszonyát a főpolgármester rendes felmondással megszüntette. A három társaságból létrejövő új cég neve a jövőben Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. lesz.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?