Utazási iroda nyílt a BGF-en

A megszokott utazási irodai szolgáltatások mellett speciális kínálatként diákoknak szánt kedvezményes utakkal, csomagtúrákkal és utazási kártyák értékesítésével is foglalkozik majd a BGF különleges utazási irodája, mely a NUR Neckermann Kft. együttműködésével jött létre a Főiskola Markó utcai épületében. Az ünnepélyes keretek között átadott BGF Students’ World Travel tanutazási irodában tényleges ügyfélforgalmat bonyolítva tanévenként 12-15 szakmai gyakorlatát töltő hallgató szervezheti majd a Neckermann munkatársainak szakmai irányításával az utazásokat.

Különleges utazási iroda nyílik a BGF Markó utcai épületének pincehelyiségében a Főiskola és a NUR Neckermann Kft. együttműködésének eredményeként. A BGF Students’ World Travel érdekessége, hogy alkalmazottainak nagy része féléves szakmai gyakorlatát töltő turizmus-vendéglátás szakos, idegenforgalmi és szálloda szakirányos hallgató. A Neckermann munkatársainak szakmai irányításával a főiskolások a cég mind a négy évszakra kiterjedő kínálatán túl kifejezetten diákoknak szóló utakat is szerveznek majd, illetve segítik a magyar fiatalok határontúli kirándulásait is.

 „A Budapesti Gazdasági Főiskola hosszú évek óta elkötelezett híve a gyakorlatorientált oktatásnak, sőt a Diplomás Pályakövető Rendszerünk (DPR) keretében végzett felmérések visszajelzései szerint hallgatóink döntő többsége is ezt szemléletet várja el a BGF-től. A gyakorlatorientált képzés további erősítése érdekében hoztuk létre a Központi Gyakorlati Képzőhelyet, melynek része a Tanutazási Iroda is. Úgy véljük, jó úton járunk, hiszen erőfeszítéseink eredményeként a munkáltatók és a fejvadászok országos viszonylatban a BGF-en végzett hallgatók munkájával a legelégedettebbek az idegenforgalmi szakmákban.” – nyilatkozta Sándorné dr. Kriszt Éva, a BGF rektora az avatóünnepségen.

 Dr. Szalók Csilla, a BGF KVIK Turizmus Intézeti Tanszék vezetője az eseményen elmondta, a BGF Students’ World Travel tanévente 12-15 munkahellyel növeli a Főiskola állandó szerződéses gyakorlóhelyeinek számát. A Tanutazási Irodát elsősorban a BGF hallgatói működtetik, akikre így speciális feladat és nagy felelősség hárul majd, ám ezáltal az elért eredményeket, sikereket is sokkal inkább magukénak érezhetik. Mindezek mellett az iroda az együttműködő felek számára is sok újdonságot hozhat, hiszen az újszerű gyakorlóhely új oktatási-üzleti modellnek is tekinthető.

  A BGF Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kara és a NUR Neckermann Kft. együttműködése több mint 8 évre tekint vissza. Nagyon fontosnak tartjuk a képzett utánpótlás nevelését,hiszen ők a jövőbeni munkatársaink, ezért különös hangsúlyt fektetünk a gyakorlaton részt vevő hallgatókkal foglalkozó munkatársak felkészültségére és oktatási tapasztalatára. Emellett azonban mi is szeretnénk tanulni a diákoktól: bízunk benne, hogy új szemléletükkel, kreatív megoldásaikkal hozzájárulhatnak sikereinkhez” – mondta Dr. Békefi Veronika, a NUR Neckermann Kft. ügyvezetője az együttműködés kapcsán.

 A BGF Students’ World Travel tanutazási iroda a Budapesti Gazdasági Főiskola TÁMOP 4.1.1 KKT - Készség Kompetencia Tudás projektje keretében, míg a Diplomás Pályakövetési Rendszer keretében végzett kutatások a TÁMOP 4.1.1 TETT – A TE jövőd a Te kezedbe Téve projekt keretében az Európai Unió támogatásával valósultak meg.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.