Útkeresés és növekedés...

címmel indult konferencia a Budapesti Gazdasági Főiskolán csütörtökön. Az utat és a növekedés lehetőségeit számos előadó keresi a kétnapos esemény során, így a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából rendezett konferencia megnyitója során díszdoktori címben részesülő Niklai Ákos is. Munkatársunktól

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének vezetőségi tagja székfoglaló előadása során Európa turizmusának hogyan-továbbjáról, annak magyarországi vetületéről értekezett.

Átfogó Európai Uniós turizmus stratégiáról a Lisszaboni Szerződés hatályba lépése óta beszélhetünk. A zömmel - 92%-ban - kisvállalkozásokból álló ágazat összesen 9,5 millió munkahelyet biztosít uniószerte. A hatékony működés érdekében ezeket a vállalkozásokat egyfelől hozzá kell segíteni anyagi forrásokhoz, mely a szakmai szervezetek erőteljes lobbimunkáján múlik. Másfelől csökkenteni kell az ágazat adminisztrációs terheit, a túlszabályozást - fejtette ki a szakember. Szintén el kell gondolkodni az adóterhelésen, mint például a légi közlekedést sújtó plusz adók bevezetése, mely csökkenti a turizmus iránti keresletet. Sokat segíthet az ágazát vállalkozásain a társasági adó egységes uniós szintre hozása, mely javaslatként már létezik, de Magyarország ennek bevezetésével egyelőre nem ért egyet - derül ki.

A turizmus munkavállalói oldalát erősíthetné, ha egységes minősítési rendszer rendelkezne a képesítésekről és munkatapasztalatról, mindezek egy írásos tanúsítványban szerepelnének. Ennek révén könnyebben jutnának munkához az unió területén belül.

Európa ugyan még mindig vezető desztináció a kontinensek versenyében, részesedése a nemzetközi turista érkezések terén 50% körül mozog. A magas részarány azonban veszélyben van, egyre jönnek fel a fejlődő térségek. A hiány pótlására egyfelől az öreg kontinensen belüli utazásokat kell ösztönözni, másfelől törekedni a BRIC-országok (Brazília, Oroszország, India, Kína) turistáinak megnyerésére. Ehhez azonban nem árt könnyíteni a vízumkiadás procedúráin - int Niklai.

Az érkezések számának növekedéséért sokat tehet az Európai Turisztikai Bizottság (ETC), mely a fenntartható, magas minőségű turizmust, a kulturális és természeti örökségek sokszínűségét tűzte marketingkommunikációs lobogójára.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?