Változások a Booking.com szerződéses feltételeiben

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége – a Booking.com foglalási portál 2015. június 26-án a nemzetközi szakmai sajtóban a szerződéses feltételeinek változásáról szóló közleményének ismertetésével tájékoztatja a hazai szállodákat, a hazai turizmus képviselőit.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A Booking.com egyetért a francia, az olasz, a svéd versenyhivatalok felé tett kötelezettségvállalásaival, ezért úgy döntött, hogy ezeket egész Európában alkalmazni fogja.

Ennek megfelelően 2015. július 1-jével elhagyja szerződéseiből azokat a megkötéseket, amelyek eddig ár, az availability és a foglalási paritást írták elő a szállodák részére, azaz nem tették lehetővé, hogy azok a részére kínálttól eltérő feltételeket biztosítsanak más foglalási portáloknak. A Booking.com álláspontja szerint, ezekkel a változtatásokkal olyan piaci környezet alakul ki, amelyben javul a transzparencia, erősödik a verseny az OTA-k (On-line Travel Agencies) között, ami úgy a fogyasztók, mint a szállodák számára előnyös, mivel a hoteleket arra ösztönzi, hogy különböző árakat, foglalási feltételeket kínáljanak (pl. a szobafoglalások díjmentes lemondását, ingyenes WIFI-t, reggelit stb.) a közvetítőknek.

Ugyanakkor a Booking.com továbbra is megtartja az árakra és foglalási feltételekre vonatkozó eddigi gyakorlatát, amely szerint ugyanazokat az árakat és feltételeket várja el a hotelektől, melyeket azok saját honlapjukon is megjelentetnek. Ezáltal a Booking.com változatlanul költséghatékony marketinget biztosít szerződéses partnereinek, miközben a fogyasztók transzparens módon ugyanahhoz az információhoz, választékhoz, árhoz jutnak. Ilyen módon a Booking.com a szállodák számára továbbra is biztosítani tudja a hatékony marketing lehetőségét, amely lehetővé teszi, hogy a hotelek az egész világon hirdessék magukat, hogy új vendégeket szerezzenek, hogy üzletileg sikeresek legyenek.

Ez a bejelentés azt jelenti, hogy Európában a standard szerződéses feltételek minden partner számára azonosak lesznek, ami elősegíti az egységes európai digitális piac kialakulását.

A francia, az olasz és a svéd versenyhivatalokkal szemben vállalt kötelezettségek úgy fogják erősíteni a versenyt, hogy egyben elősegítik az innovációt, ösztönzik a beruházásokat. A Booking.com azért döntött a paritási klauzulák szerződéses feltételeinek módosításáról az említett versenyhatóságokkal egyetértésben, hogy ebből partnereik és a fogyasztók egész Európában profitáljanak, mondta Gillian Tans, a Booking.com elnöke. Álláspontja szerint a Booking.com üdvözli és bátorítja a fair versenyt, s bízik abban, hogy a versenytárs foglalási portálok követni fogják példáját a fenti kötelezettségek vállalásában, ami a fogyasztók részére jobb árakat eredményez.

A Booking.com az új paritási klauzulák alkalmazása mellett is folytatni kívánja a „Best Price Guarantee” programját, azaz biztosítani fogja a bármely más portálon kínált legalacsonyabb árat. A Booking.com továbbra is partnereivel együttműködve innovatív módon, az interneten, az egész világon fogja hirdetni a legjobb ajánlatokat.”

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének tudomása szerint a hazai szállodák az elmúlt héten értesítést kaptak a Booking.com eddigi szerződéses feltételeinek fentiek szerinti módosításáról 2015. július 1-jei hatállyal.

A Booking.com fenti bejelentésének előzménye – amiről a szakmai sajtóban folyamatosan jelentek meg hírek – , hogy több EU tagország szállodaszövetségének kezdeményezésére, részben a HOTREC koordinálásával perek indultak erőfölénnyel való visszaélés miatt a Booking.com-mal szemben. Ezek közül 2015-ben a Franciaországban, az Olaszországban és a Svédországban indított perek végződtek olyan eredménnyel, amely szerint a paritási klauzulák a Booking.com szerződéseiben nem alkalmazhatók. Az MSZÉSZ információi szerint más foglalási portálokkal szemben is folyamatban vannak perek hasonló témákban.

Forrás: Vendég&Hotel Online

Forrás: MSZÉSZ


Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.