Változó viszonyok

A Magyar Turizmus Zrt. áprilisban ismét megrendezte immár hagyományos külképviselői workshopját, ahol a szakmai képviselői megtudhatták, mire számíthatnak az idén az egyes küldőpiacokon. Munkatársunk nyolc szakembertől gyűjtötte össze az aktuális információkat.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

'
Urbányi Péter, az MT Zrt. belgiumi képviselője

– Dinamikusan fejlődik a forgalom Belgium és Magyarország között, ezt jelzi a közvetlen légi járatok sokasága. A Malév, a Brussels Airlines, a Wizzair, valamint a Sky Europe is repül a két ország között. 2006-ban 140 ezer belga kereste fel hazánkat, örvendetes a visszatérő vendégek magas aránya – közölte kérdésünkre Urbányi Péter, az MT Zrt. belgiumi képviselője. – A kedvező megítélés egyik konkrét gyümölcse, hogy a Flamand Utazási Irodák Szövetsége, a VVR 2008-ban Budapesten tartja éves kongresszusát mintegy 200 résztvevővel. „Célunk a Budapestközpontúság csökkentése, s mivel a belgák számára a gasztronómia és borkultúra a legfőbb vonzerő, az erőfeszítések is ez irányba folynak; a Balaton környékének és a borvidékek erőteljesebb promóciójával” – emelte ki Urbányi Péter. A Liberty TV 1,4 milliós nézettségű borturizmus- magazinja három magyarországi boros régiót (Badacsony–Balaton, Tokaj–Eger és Villány) mutat be három hónap alatt. A Flamand Vlaanderen Vakantieland TV balatoni és egri filmje, amely decemberben került adásba, 1 milliónál több nézőt vonzott. A műsort átveszi a Discovery Channel és a TV 5 is, így 340 millió francia nyelvű lakoshoz jut el. 2005-ben Budapest mutatkozott be, 2007-ben Tokaj és az Alföld lesz fókuszban.

Meghatározó piacunk Skandinávia

Székely György az Észak-Európáért felelős képviselő

– Kissé meglepően hangzik, de Skandinávia, beleértve Izlandot és a Baltikumot is, az egyik meghatározó küldőpiacunk – emelte ki Székely György, a régióért felelős képviselő. – Ez a régió ugyanis 8 ország 24-25 millió lakosát öleli fel, akik tavaly 200 000 ezer vendégéjszakát töltöttek nálunk. A skandinávokra nem jellemző, hogy saját ingatlanjuk legyen, és magánszállás helyett is a 3-4 csillagos szállodákat részesítik előnyben (Dánia kivétel). Puritánságuk és környezettudatos életvitelük miatt a természetközeli programok, így a gyógy- és wellness- szolgáltatások is népszerűek a körükben. Legtöbben hosszú hétvégére vagy MICE-programok keretében látogatnak el hozzánk. Jönnek azonban buszos körutakkal is. Zömében 30–55 év közöttiek, ősszel és tavasszal érkeznek. Skandináviával nagyon jó a légi összeköttetés, a Malév és a Finnair mellett a Sky Europe, a Wizzair, a Norwegian, a Sterling és a Blue–1 is repül Magyarország és a régió között. Újdonság a Dánia-Balaton és a Vilnius-Budapest összeköttetés. Tavaly a Turizmus Zrt. piackutatása megerősítette, hogy a skandinávok fejében elég sablonos kép él az országról, ezért fontos az ország sokoldalúságát hangsúlyozni. A dán turisták fiatalabbak, főleg a Balatonra és a Sziget Fesztiválra érkező hátizsákos diákok – közölte Síkabonyi Angyal Zsanett, az MT Zrt. koppenhágai munkatársa. A skandinávokat nehéz első alkalommal meggyőzni, de aztán szívesen térnek vissza.

Kultúrát keresnek a franciák

Oláh László Magyar Turizmus Zrt., Párizs

– A franciák belföldön és külföldön is nagy kultúrafogyasztók, ezért kampányunk is elsősorban Budapestre és annak kulturális kínálatára fókuszál – tudtuk meg Oláh Lászlótól. – A franciák körében egyértelműen a budapesti hosszú hétvége a legvonzóbb ajánlat, olyan bevezetett termékekkel, mint a tavaszi fesztivál és a Sziget, valamint a kissé fiatalabb őszi fesztivál. Természetesen sokat várunk a Winter Invasion megismétlésétől is. Promóciónk részeként még a nyári szezon előtt metróállomásokon elhelyezett óriás plakátokkal hívjuk fel az országra a francia nagyközönség figyelmét.

Karácsonyi vásárt az olaszoknak

Obrofta Anita milánói képviselet-vezető

– Az olaszok hullámokban érkeznek Magyarországra. Először húsvétkor, majd április 25.–május 1. között, illetve június 2. környékén érkeznek hozzánk. Télen november elseje környékére, Mikulás tájára, valamint a karácsonyi időszakra esnek a tömeges utazások. 80%- uk belföldön marad, a többiek nagy része elsődlegesen a tengerpartokat keresi fel. A wellness területén Magyarország mint újdonság jelenik meg, és a Sziget Fesztiválra is egyre növekszik az érdeklődés – összegezte tapasztalatait Obrofta Anita milánói képviseletvezető. – Sokan nem tudják, hogy Olaszországban nincs szabadtéri karácsonyi vásár, ezért rengetegen keresik fel kifejezetten e célból Németországot és Ausztriát. Ez a másik terület, mely forgalomnövelő lehet. Legnagyobb konkurenciánk természetesen Prága, de figyelni kell a sok új desztinációra, mint Románia, Szentpétervár és a Baltikum, melyek még az újdonság erejével hatnak. 2003-at bázisnak véve, 2004-ben 25%-os növekedést könyvelhettünk el, a forgalmat 2005-ben majdnem sikerült megtartanunk. Ennek fényében a tavalyi 14%-os csökkenés nem mondható rossznak. Arra kell gondolni, hogy a 2004-es év volt kiugró és ehhez képest a növekedés egy részét megőriztük. A tendencia az, hogy több látogató rövidebb ideig marad, és kevesebbet költ. A vásárokon való részvétel mellett a tömegközlekedési eszközökön kampányolunk, valamint ingyenes napilapokban hirdetünk és újságírói study tourokat szervezünk – mondta el végezetül Obrofta Anita.

Japán: közvetlen járatra várva

Kósa Bálint tokiói külképviselő

– A japán hiperérzékeny piac. Akár madárinfluenzáról, akár tüntetésről legyen szó, jellemző rájuk a gyors és túlzó reagálás. A japán vendégek mintegy 10%-a diák, az idelátogatók nagy része 50 feletti, szervezett utas, ezért az utazási irodák a legkisebb kockázatot sem vállalják, azonnal leveszik ajánlataikat – tudtuk meg Kósa Bálinttól. – fényében a 2006-os 8%-os csökkenés a 2005-ös 110-120 ezer vendéggel szemben nem meglepő. 90%-uk Budapestre jön, és a magas kategóriájú, 4-5 csillagos szálláshelyeket kedveli. Érdeklődnek a termálvizek és a wellness iránt, és jó vásárlók. Az EU-csatlakozás óta Csehországgal együtt Magyarország megítélése nagyon kedvező. Mivel nincs közvetlen légi öszszeköttetés, a nyári szezonban kapacitáshiánnyal is számolni kell. Nyáron több csoportot is mondtak le, helyhiány miatt. A főszezonra a Malév és a JAL is charter bevezetését tervezi, a cél azonban két éven belül egy menet rendszerinti járat beindítása. A tervezést megkönnyíti, hogy mindkét cég a oneworld légiszövetség tagja. Nagy fegyvertény lenne, ha Magyarország közép-európai regionális központtá válna, amelyre reális esély mutatkozik. Az idei cél a 2005-ös rekordév eredményeinek elérése, azaz a 250-300 ezer vendégéjszaka.

Gazdag spanyol fapados kínálat

Németh József a madridi képviseletet vezetője

– A legfontosabb újdonság a június 1-jétől induló heti két Barcelona– Budapest fapados járat, amelyet az Iberia leányvállalata, a Clickair üzemeltet majd. A Sky Europe Barcelona és Malaga, valamint a Wizzair nyári Girona járataival együtt a fapados kínálat igazán gazdagnak mondható. Tavaly 130 ezer spanyol vendég érkezett hazánkba, az idén 10%-os bővülésre, mintegy 140-145 ezerre számítunk. Budapestre központosul a forgalom 90%-a. Örvendetesen nő az egyéni látogatók száma, akik közül sokan saját gépkocsival jönnek – tudtuk meg a madridi képviseletet vezető Németh Józseftől. – Ez jótékony hatással lehet a tartózkodási idő növekedésére is: honlapunkon arra a kérdésre, hogy mennyi időre szándékoznak jönni, sokan 10-12 napot jelöltek meg. A spanyolok kedvenc úti céljai továbbra is a közeli országok, Portugália, Olaszország, Franciaország, de Közép-Európa (Németország, Ausztria, Csehország) és ezen belül is Magyarország imázsa pozitív, amelyre lehet építeni. Célunk a végfelhasználók közvetlenül elérése hatékony marketinggel.

Ryanair-reménysugár

Patai Szabolcs, Magyar Turizmus Zrt., Nagy-Britannia és Írország

– A szakma számára nem újdonság, hogy az egyik legnagyobb és legígéretesebb piacunkon a közelmúltban jelentős visszaesés történt – emelte ki Patai Szabolcs, aki az ír mellett megbízottként a brit piacért is felel. A brit beutazás 1996 óta szinte megszakítás nélkül bővült tavalyig. 2006-ban viszont három légi járat is megszűnt (SkyEurope London-Budapest, Easyjet Newcastle-, illetve Bristol-Budapest járata), és ez alapvetően hozzájárult a gyengébb eredményekhez. Az Aer Lingus ugyanakkor júniustól már napi járatot közlekedtet Dublinból. A Ryanair Budapest–Nottingham járatának beindulása is pozitív fejlemény, és a balatoni járatokban is vannak potenciális lehetőségek. Célunk közvetlenül a nagyközönség elérése, melyet londoni köztéri reklámokkal és online marketinggel próbálunk megvalósítani, a minőségi turizmust helyezve előtérbe. A középpontban Budapest, a Balaton és a spa és wellness szolgáltatások állnak – hangsúlyozta Patai Szabolcs.

'

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.