A budapesti városnéző buszok piacának két meghatározó szereplője, a Mr. Nilsz Kft. és a Program Centrum Kft. összefogva nagyobb erőt és lehetőséget látott abban, hogy sikeresen teljesítse a szigorú pályázati feltételeket. Ennek következtében döntött a közös indulás mellett, amelyhez a turizmus területén szerzett több évtizedes tapasztalatuk, a kettőjük tőke és flottaállománya, valamint a Mr. Nilsz Kft. nemzetközi háttere adja az alapot.
A Mr. Nilsz Kft. magyar tulajdonban álló vállalat, amely több mint tíz éve van jelen a magyar piacon. A céget 2005-ben alapították, ami már akkor is turisztikai szolgáltató tevékenységet végzett. A vállalat 2012-től foglalkozik hop-on hop-off buszos városnézéssel és 2015 óta öt kontinens legnagyobb és turisztikailag leglátogatottabb városaiban üzemelő City Sightseeing Worldwide hálózat magyar franchise partnereként üzemel.
A Program Centrum Kft. az IBUSZ jogutódjaként több évtizedes turisztikai múlttal rendelkezik, 2000 óta működik a magyar piacon. Kezdetben fő tevékenysége – a résztvevők számától és időjárástól függetlenül is lebonyolított -, úgynevezett „garantált programok” szervezése volt, amelyek közül is a legfontosabb és legtöbb embert érdeklő program a városnézés. Akkor még a hagyományos 3 órás városnézés volt csak divat, de az érdeklődés lassan kezdett a hop-on hop-off típusú ajánlatok irányába erősödni. A vállalat 2008-ban indította ezt a fajta tevékenységet.
„A konzorcium bizakodó a tekintetben, hogy a koncesszió hozadékaként a fővárosi tömegközlekedés fontos részeként tekintik majd a városnéző buszokat is. Ez megoldást jelenthetne többek között olyan régóta fennálló problémákra, mint például: a menetrendszerint közlekedő és a városnéző buszok által közösen használt megállók zsúfoltságára, a városnéző buszok esetében a buszsáv teljes mértékű használatára, vagy forgalmi változások esetén terelő útvonalak kijelölésére a hop-on hop-off buszok számára is” – mondta Toldi Annamária, a Program Centrum Kft. társtulajdonosa.
A városnéző buszok piacán megjelenő évi hozzávetőlegesen 400-500 ezer turista kiszolgálására is felkészült a két cég. Az elmúlt időszakban a Mr. Nilsz Kft. ügyfélszolgálati irodáinak bővítése mellett novemberben 10 Budapestinfo Pont üzemeltetésére szerződött a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központtal, ahol többek között City Sightseeing jegyeket is vásárolhatnak majd az érdeklődők.
Forrás: Turizmus Online