Vendégvárás felsőfokon  

A világ harmincnyolc exkluzív szállodája 1928-ban The Leading Hotels of the World (LHW) néven közös marketingszervezetet hozott létre. A magas presztízsű, luxuskategóriájú szállodákat összefogó szövetség alapító tagjai közül nyolc ma is részt vesz a közös munkában.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

'

Néhány név a legendás kezdeti időkből: a londoni The Savoy, a forrásvízéről ismert Evianban működő Hotel Royal, a sztárvilág kedvelt helye, a nizzai Hotel Negresco, a kairói The Mena House és a történelmi köveken épült jeruzsálemi The King David. Az exkluzív szervezet célja, hogy tagszállodái megtartsák vezető szerepüket az iparágon belül. Ezt önálló marketingstratégiával, magas szintű általános technológia biztosításával és új módszerek folytonos keresésével éri el. Az LHW széles körű értékesítési, promóciós lehetőségeket, továbbá speciális programcsomagokat kínál tagszállodáinak. A szervezet tagjainak éves díjat kell fizetniük. Az LHW elnöke – immár hosszú évtizedek óta – Jean-Jacques Gauer, a Lausanne-i Palace & Spa igazgatója. A vezérigazgatói posztot Paul M. McManus látja el, aki Manhattanből irányítja a társaságot. Az LHW-nak jelenleg a világ 400 szállodája a tagja, és 18 regionális irodája működik a földrészek kulcsvárosaiban. A sikeres együttműködés egyik alapfeltétele a fejlett kommunikációs rendszer. Saját ReSTAR programja segítségével a 400 tagszálloda és az LHW 18 helyi irodája bármikor érintkezésbe léphet egymással.  2000-ben a társaság a hatékonyabb marketingmunka érdekében a Relais & Châteaux szervezettel karöltve létrehozta a Luxury Alliance szövetséget. Magyarországon két szálloda tartozik az LHW kötelékébe, az egyik a Le Meridien Budapest, amely a nyitáskor, azaz 2000-ben csatlakozott a hálózathoz, a másik a szomszédjában található Kempinski Hotel Corvinus, amely a hazai ötcsillagosok közül elsőként lépett be a szervezetbe 1995-ben.

Mystery shopping

Az LHW szakemberei vendégként bejelentkezve évente legalább kétszer végiglátogatják tagszállodáikat. Tesztelnek, figyelnek, értékelnek. Ha felkeresett ötcsillagos nem felel meg az előírt követelményeknek, akkor a következő évben nem javasolják tagságra.

Kicsik a nagyok között

Az LHW keretein belül hasonló feltételekkel és célkitűzésekkel 1999-ben megalakult a The Leading Small Hotels of the World, amelynek jelenleg több mint 120 tagja van. A kicsiket tömörítő „elit csoportban” – ahogy ők nevezik magukat – alapkövetelmény a különleges design, az egyedi miliő és belső tér, valamint a sajátos karakter. Gyakran összetévesztik a fent említett szervezetet a szintén kis befogadóképességű, színvonalas házakat tömörítő The Small Luxury Hotels Grouppal, amelynek két magyar tagja is van: a fővárosi Andrássy Hotel, valamint a tarcali Degenfeld kastély.

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.