Vezető- és működésiforma-váltás az Anna Grandban

A vendégkörben a színvonalas szolgáltatásokat igénylő orosz turisták, a szolgáltatásokban a gyógyászati-diagnosztikai szolgáltatások jelenthetnek újdonságot az alig néhány éves múltra visszatekintő füredi Anna Grand Hotel működésének legújabb korszakában.

Legutóbb tavaly áprilisban adtunk hírt a hotel élén lezajlott változásról. Lengyel Ernő tulajdonos akkor a hatékonyabb értékesítési munkával és a szolgáltatások minőségének további javításával indokolta a cserét. Az azóta már távozott Gaál Miklós igazgató áprilisban azt mondta: nem kisebb célt tűztek magunk elé, mint azt, hogy a hotellel a balatoni régió egyes számú szállodájává váljanak. A meglévő adottságokat szeretnék jobban kiaknázni azokkal a tapasztalatokkal, amiket a friss, lendületes fővárosi szállodamenedzsmentben szereztek - fogalmazott. Dudás Karolina értékesítési igazgatóval akkor a magyar vendégforgalom megduplázását ígérték egy év alatt.

Szíjártó Csaba, a szálloda napokban munkába lépett új igazgatója tartózkodott az ilyen ígéretektől. Mint minden szállodaigazgatónak, neki is megvannak a saját céljai, stílusa, megszokott munkarendje. Ezeket szeretné az itteni viszonyokkal összehangolni és a középvezetőkkel egy olyan rendszert kialakítani, amelyik hatékonyan működik. Azt szeretné elérni, hogy a vendégek a szálloda külső szépséghez hasonló minőségű belső tartalmat, a szálloda pozíciójához megfelelő szolgáltatásokat kapjanak - fogalmazott.

Mint elmondta, Lengyel Ernő a jövőben a Service 4 You céggel kötött menedzsment szerződés keretében üzemelteti a szállodát. A Service 4 You az igazgató biztosítása mellett a budapesti irodájával bekapcsolódik az értékesítési és marketing munkába, segít, hogy a hotelt megtalálják igényes szállodai szolgáltatásokat igénylő vendégek, köztük új területként Oroszországból.

Neki igazgatóként a fő feladata a szálloda megfelelő üzemeltetése, a négycsillagos színvonal biztosítása. Újdonság lesz a munkájában a orvos-diagnosztikai rész felállítása, beindítása, ami kicsit nyitást jelent a gyógyturizmus felé. Véleménye szerint az egyéni vendégek és a konferenciák mellett ez lehet egy olyan harmadik láb, amire a jövőben jobban támaszkodhatnak.

Az orvos-diagnosztikai központ kialakítását Lengyel Ernő a múlt év végén jelentette be a pénzügyi és szakmai partnerekkel. Az eredetileg az egykori Huray utcai piachoz tervezett önálló intézményre kapott 860 millió forintos uniós támogatásból valósítanák meg az Anna Grand Hotel Blaha utcai szárnyának ezer négyzetméteres területén a 15, főleg másodállásban dolgozó orvost és 20 fős segédszemélyzetet foglalkoztató egységet. A szakmai stábban a megyei kórház mellett építenek a szívkórház szakembereire is. A központba a legkorszerűbb CT és MR berendezések beszerzését tervezik. A fizetős rendszerben, várakozási idő nélkül végzett vizsgálatokkal elsősorban a szív- és érrendszeri, illetve daganatos betegségeket szeretnék a lehető legkorábbi fázisban kiszűrni. Az indulást legkésőbb a nyár elejére ígérték.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?