Világkonferencia Balin a spa és wellness turizmusról

Májusban az indonéz szigetvilág gyöngyszeme, Bali adott otthont az 5. Global Spa Summitnak, az egészségturizmus a davosi Világgazdasági Fórum mintájára szervezett szakmai csúcstalálkozójának. Erre idén az előző évi konferenciához hasonlóan két magyart, dr. Várhelyi Tamást és dr. Puczkó Lászlót is meghívtak. A meghívás jelentőségét jelzi, hogy a közvetlen konkurens Romániából és Szlovákiából senki nem kapott meghívást.

A magyar szakemberek részvétele hozzájárulhat, hogy Magyarországot újra megismerje a világ a jelenlegi kormányzati programok alapján is legfontosabb turisztikai szegmensben. Bár 1937-ben Budapesten alakult meg az első nemzetközi fürdőszövetség, a világháború és az azt követő időszak alatt hazánk kikerült az iparág nemzetközileg is sikeres országai köréből. Ez a létesítmények elavulása mellett a piacok elvesztését, a nemzetközi fejlődési trendek élvonalától történő eltávolodást is jelentett.

Idén is készült az iparág helyzetét értékelő éves kiadvány, amelybe Várhelyi Tamás (Compudoc Kkt) írta az egyedüli kelet-közép európai országjelentést – ez is segíthet abban, hogy a világ vezető szakemberei újra számoljanak Magyarországgal. A piaci pozíciók megerősítéséhez az elismertség, a közös innovációs kezdeményezések legalább ugyanúgy fontos lenne, mint az infrastruktúra megújítása – nem is beszélve arról, hogy a fejlesztések is csak akkor lehetnek sikeresek, ha azok a nemzetközi trendeknek megfelelően történnek.

A konferencián kiemelten foglalkoztak a wellness turizmus és az orvosi turizmus kapcsolatával. Ebben a témában a Summit szervezői előzetes kutatást is készíttettek, amelyről meghívott előadóként a négy szerző egyikeként Puczkó László (Xellum Kft.) beszélt, hangsúlyozva a hasonlóságok mellett a különbségeket is. Magyarország számára az orvosi turizmus szintén fontos lehet, és nem csak a fogturizmus vonatkozásában.

A világtrendek alapján látható, hogy az iparági profit döntő része nem a fürdőbelépőkből, hanem a spa kezelések bevételeiből keletkezik. Komplex kezelések és spa brand-ek fejlesztése nélkül félő, hogy a tervezett fejlődést követően a haszon jelentős része nem marad Magyarországon, hanem a know-how-t és a termékeket hozó külföldi világcégeket fogja gyarapítani. Éppen ezért javasolta Várhelyi Tamás és Ruszinkó Ádám, hogy az infrastruktúra fejlesztése mellett az Új Széchenyi Tervben ezekre a fejlesztésekre is különítsenek el forrásokat.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?