Osztrák szakemberek szerint a beruházás akár 5 éven belül megvalósulhat. A még a Monarchia idején létesített összeköttetésnek a II. világháború vetett végett, a kommunizmus éveiben pedig fel sem merült a járatok felújításának gondolata. A bársonyos forradalmat követően azonban mindkét oldalon több tanulmány is született a környezetkímélő utasszállítás esetleges helyreállításáról. Egy most közölt osztrák elképzelés szerint 2013-ban újra villamos közlekedhetne Bécs és Pozsony között, úgy, mint a monarchia idejében. Ezzel az ötlettel a bécsi tömegközlekedési vállalathoz, a Wiener Linienhez tartozó badeni közlekedési cég vezetősége rukkolt elő, adta hírül az Inforadio. Osztrák oldalon egészen a határig, Wolfstahlig ma is közlekedik az S7-es gyorsvillamos, és csupán egy 6 kilométeres szakaszt kellene megépíteni Wolfstahl és Pozsony-Ligetfalu között. A beruházás mintegy 70 millió euróba kerülne, mivel az új autópálya fölött közúti hidat kellene építeni. A terv képviselői azzal indokolják a villamosvonal üzembe helyezését, hogy a Bécs és Pozsony között tavaly óta közlekedő Twin City Liner gyorshajók a vártnál sokkal nagyobb kihasználtsággal közlekednek, és a schengeni térség kibővítése után gyakorlatilag közelebb került egymáshoz a két főváros, akadálymentes a forgalom Bécs és Pozsony között. Az elképzelések szerint a villamos negyedóránként közlekedne, és a gyorsvillamos megállna a schwechati repülőtéren is. A menetidő valamivel meghaladná az 1 órát.
Villamos kötheti össze Pozsonyt és Bécset
Az osztrák és a szlovák fővárost a jövőben ismét rendszeres villamosjárat kötheti össze.
Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!
2024. április 22. 15:30
Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton
Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra
Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága
Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat
Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről
Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál
A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből
Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően
Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?
A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál
Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.
Interjú
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”
A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban
A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk
Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.