You Eat, We Give

Kettős apropója volt az SOS Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa és Marriott szállodalánc magyarországi szállodái közös sajtótájékoztatójának.

A jótékonysági szervezet élén új nemzeti igazgató, Gosztonyi Gábor kezdte meg munkáját, mely alkalomból egyik kiemelt támogatójuk, a Marriott is gratulált, és egyúttal átnyújtotta az ez év februárjában megkezdett éttermi jótékonysági akciójukon összegyűlt 1.622.067 forintos adományt jelképező banki csekket.

Gosztonyi Gábor 27 évig töltött be vezetői pozíciót hazai és multinacionális nagyvállalatoknál itthon és külföldön is. Sokszínű munkatapasztalatának főbb állomásai például a Groupe SEB, a Philips Magyarország Kft. és a Cerbona Zrt. elsőszámú vezetőjeként megvalósított feladatok voltak. Korábban megfogalmazódott álmát váltotta valóra, amikor meghozta azt a döntését, hogy csatlakozik egy társadalmilag fontos cél megvalósításához – így az SOS Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa csapatához-, hogy minden eddig megszerzett tapasztalatát az alapítvány céljainak érdekében hasznosíthassa. Nemzeti igazgatóként az alapítvány stratégiai és operatív irányítása mellett fő feladata a működéshez szükséges források megszerzése, a profi, átlátható, hatékony szervezet kialakítása és így a hosszútávon fenntartható működés biztosítása. Célja, hogy az SOS Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa minél több rászoruló gyermek számára nyújthasson biztonságot és szerető otthont.

Az SOS Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa 26 éve nyújt hosszú távú gondoskodást vér szerinti családjukat elvesztett gyermekek számára, hivatásos nevelőszülői hálózatok, valamint lakásotthonok formájában, csecsemőkortól a fiatal felnőtt évekig. Az elmúlt években számos új formában segítettük a rászoruló gyermeket életét: nevelőszülői hálózatunkat hagyományos nevelőszülőkkel bővítettük, helyettes szülői elhelyezést indított és ideiglenes befogadást nyújt a krízis helyzetbe került gyermekek részére. Kiemelt céljuk a vér szerinti családokkal történő kapcsolattartás támogatása és segítése. Az idei évben elsősorban a hagyományos nevelőszülői hálózatukat szeretnék tovább bővíteni, valamint Kecskemét városa részére nyújtanak teljes körű szakellátást és az ehhez szükséges kapacitás bővítések megvalósítása a legfontosabb feladatuk.

A Marriott International budapesti szállodái nevében Robert Grader és Horváth Ferenc szállodaigazgatók gratuláltak az alapítvány új nemzeti igazgatójának.

A “World of Opportunity” program keretében Európában több mint 280 Marriott szálloda szervez gyűjtést, in-kind támogatást és ajánlanak fel dolgozói önkéntes munkát, amellyel egységesen minden szállodában két partnerüket segítik: az SOS Gyermekfalvakat a kontinentális Európában és a „The Prince’s Trust Fairbridge” szervezetet Nagy-Britanniában. A 2012-es ’You eat we give’ jótékonysági promóció során Marriott európai szállodái ÖSSZESEN 200.000 EURO-t (kb. 58 millió Forint) gyűjtöttek össze, mely összegből 64.000 GBP a nagy-britanniai Prince’s Trust alapítványhoz, 125.000 EUR pedig az SOS Európai Gyermekfalvakhoz jutott.

A cég erőfeszítéseket tesz annak érdekében is, hogy egészségügyi támogatást és élelmezést biztosítson, karrier lehetőséget a dolgozók számára, és emellett támogatja a szállodai szakképzést is. 2010-ben a Marriott jótékonysági tevékenysége – anyagi, in-kind támogatás és önkéntes munka - 34.6 millió USD-t nagyságrendre volt tehető.

A ‘You Eat, We Give’ jótékonysági akció az egyik módja, hogy a Marriott kifejezze elkötelezettségét a fiatalok segítése, munkára való felkészítése iránt. A közösség támogatása szerves része a Marriott vállalati kultúrájának és üzletpolitikájának. Robert Grader, a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments vezérigazgatója valamint Horváth Ferenc, a Courtyard by Marriott Budapest City Center igazgatója nagy örömmel indították útjára 2012. februárjában jótékonysági akciójukat, hiszen a vendégek egy nagyszerű ebédet, vagy vacsorát fogyasztanak el, miközben a szálloda vagy étterem a közösségében élő fiatalokat is támogathatja.

A promóció ideje alatt a szállodalánc peppers! mediterranean grill és Oleo Pazzo éttermeiben étkező minden egyes vendége után 1 euronak megfelelő összeget tett félre az SOS Gyermekfalvaknak. Néhány hét leforgása alatt összesen 1.622.067 Forintot gyűjtöttek, melynek ünnepélyes átadására a Budapest Marriott Hotelben került sor.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.