Zölden és hatékonyan

Minden szakmában hasznos lehet megismerkedni a gyártókkal és termékeikkel, feltenni a kérdéseiket ezekkel kapcsolatban. A hétvégén magánembereknek, civil szervezeteknek és vendéglátóegységeknek is hasznos környezetbarát rendezvény zajlott a BB’z Bar & Grill-ben.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az első alkalommal megrendezett Zöldülők Vásárával a Felelős Gasztrohős szervezet nem titkoltan akart kicsit kitörni az online térből, miközben segítséget nyújt, támogatja és bátorítja azokat, akik szívesen választanák a zöldebb utat, de keresik még a jó megoldásokat.

Az eseményen valóban volt egy kisebb vásár, ezt egészítették ki különböző kerekasztal beszélgetések. Az egyik során szó volt a hulladéktermelésről és annak visszaszorításáról. A vendéglátásban ez költségcsökkenéssel is járhat (pl. víztakarékos csapszűrő), de vannak olyan megoldások is, amik „csupán” környezetbarátok: ilyen, hogy az izzókat erre kijelölt szelektív gyűjtőkben is le lehet adni. A hulladék csökkentéséről és megfelelő kezeléséről egyébként szívesen ad segítséget a vendéglátóhelyeknek a Felelős Gasztrohős.

A másik téma a környezetvédelemmel kapcsolatos marketing volt. Ennek során a résztvevők egyetértettek abban, hogy az influencerek bevetése esetén fontos, hogy a személyük a téma számára hiteles legyen. Kenyhercz Kinga, az ACG Senior PR specialistája és a felelős Gasztrohős Önkéntese szerint a fogyasztók felé történő kommunikáció három legfontosabb pontja a következetesség, őszinteség és átláthatóság. Ha van egy ilyen kommunikáció, ami érzékenytő de nem agresszív, az megszólítja azokat, akiket az ügynek meg lehet nyerni. A”zöld témák” kapcsán Burgman Nóra zöld marketing tanácsadó említette, hogy tartalommarketinggel (hasznos információt adva az érdeklődőknek) kisebb forrásból is lehet hatékonyan gazdálkodni.

Csizmadia Máté pszichológus elmondta, hogy a környezetvédelmi marketing jellemzően a bűntudatra apellál. Ez épp ellentéte a hagyományos reklámoknak: amik felszabadítják az embert a bűntudat alól, hogy lehessen fogyasztani. „A zöld kommunikáció elkezdett bűntudatot kelteni, csak elkövette azt a hibát, hogy nem adott eszközöket, hogyan lehet ezt az érzést csökkenteni. Ezért fordultak el az emberek a teljes apátiába illetve a hiedelmek világába” – mondta a szakember. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a zöld kommunikáció eszközt adjon az embereknek, megoldás javaslatokat, amelyek eredményeképp csökkenthetik a bűntudatukat. 

Szó volt továbbá a Green washing jelenségről is, amikor a vállalat olyan tevékenységet végez, ami kapcsolódik a fenntarthatósághoz, de nem változtat érdemben, mondjuk a gyártási technikákon vagy a szemléletmódján. Emiatt a „zöldülés” nem mindig tűnik őszintének: a fogyasztók gyakran keresik az átverést. Visszautalva a korábban leírtakra, ezt el lehet kerülni az következetesség, az őszinteség és átláthatóság alkalmazásával.

A beszélgetéseknek érdekes témafelvetései voltak, a meghívott vendégek sok hasznos információt osztottak meg. Ezt a programot a jövőben élvezetesebbé lehetne tenni a moderátori szerep csökkentésével, hogy a szakértőknek több tér jusson.

A szervezők tervei szerint a Zöldülők Vására idővel rendezvénysorozattá nőhetné ki magát, később tematikus vásárokkal, a fenntarthatósággal kapcsolatos kísérőprogramokkal, workshopokkal.

 

 


Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.
Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön

Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön 

Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a teljes egészében hazai tulajdonú Roastar Zrt.
A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának

A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának 

A limitált kiadású dobozok Nagy-Britanniában már megvásárolhatók.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.