A Facebook dönti el, hol nyaralunk

Az ismerősök facebookos képei alapján dől el, hol nyaral az emberek többsége, állítja egy friss kutatás. Dicsekedni pedig egyenesen imádunk, a vakációs fotók nyolcvan százaléka a közösségi médián landol, egy részük kifejezetten azért, hogy irigykedjenek ránk.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ott nyaralunk, ahol az ismerőseink
Brit kutatók széleskörű felmérésben vizsgálták meg az utazási szokások és a közösségi média kapcsolatát. Eredményeik szerint a nyaralások helyszínét ma már 52 százalékban a barátok facebookos fotói alapján választjuk meg. „Nem túlzás azt állítani, hogy a turizmust a Facebook mozgatja” – nyilatkozta Matthew Flex, az online turizmus szakértője.

Dicsekvés és szorongás
Bár egyre tudatosabban használjuk a közösségi médiát az előzetes tájékozódásra, még ennél is nagyobb arányban szeretünk élményeinkkel dicsekedni. A felmérés szerint az emberek 78 százaléka tölti fel nyaralási fotóit a Facebookra. A megkérdezettek 15%-a kifejezetten azért rak fel képeket, hogy az otthon maradtak irigykedjenek rájuk, és hasonló arányban vannak azok, akik kifejezetten volt házastársukat akarják bosszantani – írja a szepkartya.hu.
Brit pszichológusok szerint veszélyes játszmába kezdtünk, mert egyre nagyobb teret kap a közösségi oldalakon a versengés, és ma már egyre többen szoronganak amiatt, hogy lemaradnak ismerőseiktől.
Bár a hazai Facebookon is népszerű a tengerparti képekkel való dicsekvés, egyelőre a realitás felülírja a vágyakat. A KSH adatai szerint az elmúlt évben csak a belföldi turizmus tudott növekedni, az is főként a SZÉP kártyának köszönhetően.

Ha a rossz hír szárnyra kap
Az internet teljesen átformáltja a turizmust, már csak azért is, mert egyre pontosabban tájékozódhatunk úti célunkról vagy a szállásról. A felmérésben résztvevők több mint fele változtatta meg nyaralása helyszínét a közösségi médián elhangzott vélemények alapján. Az itt elhangzó kritikákat az emberek több mint kétharmada hiteles forrásnak tartja. Mindez azt jelenti, hogy a turisztikai szolgáltatásoknál egyre nagyobb szerepe lesz a minőségnek, hiszen a pozitív és negatív élmények is széleskörű nyilvánosságot kapnak.

Magyarok az élmezőnyben, az állam hátul
Egyre több turizmusban érdekelt cég ismeri fel a közösségi médiában lévő lehetőséget, és ebben mi magyarok az élmezőnyben vagyunk. Míg a világ 500 legnagyobb Facebook oldala között csak két turisztikai oldalt találunk, addig a hazai közösségi médiában számos cég került fel az első százba. Az állami szektor egyelőre messze elmarad a magánszektortól, legyen szó akár a SZÉP kártyáról, akár az országimázsról, alig találunk nagyszámú rajongótábort. Velünk ellentétben, Malajzia turizmusra fordított reklámkeretének 80%-át már a közösségi oldalakon költi el.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.