A pénztárgép rendeletben érintett szereplőkkel tárgyalt a NAV és az NGM

Az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) által szervezett, pénztárgépek átállításának és cseréjének részleteiről szóló szakmai egyeztetésen a Nemzetgazdasági Minisztérium és a NAV szakemberei mellett a kereskedelmi láncok képviselői is részt vettek - adta hírül az Élelmiszer Online.

A közel 200 fő részvételével zajlott szakmai rendezvényen dr. Windisch László, a Nemzetgazdasági Minisztérium, Adó- és Vámigazgatási Főosztály főosztályvezetője megerősítette Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter szavait, miszerint a 2013. április 1-jei céldátum módosításra kerülhet a jogszabály véglegesítése során. A főosztályvezető és Vágujhelyi Ferenc, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal informatikai szakfőigazgatója is megköszönte az IVSZ közvetítő szerepét, és a szakmai egyeztetés megszervezését.

„A Kormányzat kiemelt projektként kezeli a pénztárgépek online bekötését szabályozó rendeletet, ezért támogatja az IVSZ kezdeményezését, ahol a minisztérium hétfői zártkörű egyeztetése után szélesebb körben is elmondhatták az érintettek a véleményüket.” – mondta dr. Windisch László, a Nemzetgazdasági Minisztérium, Adó- és Vámigazgatási Főosztály főosztályvezetője az eseményen. „Minden technikai kérdésre a NAV szakembereivel közösen fogunk válaszolni, és a felvetéseket figyelembe vesszük a jogszabály véglegesítése során.”

Vágujhelyi Ferenc, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal informatikai szakfőigazgatója válaszolt az informatikai és technikai jellegű kérdésekre, amelyek főleg az informatikai biztonság és a kommunikációs csatornák közötti lehetséges választás témakörét érintették. A szakmai vitához a pénztárgép forgalmazókon kívül hozzászóltak a távközlési vállalatok, kereskedelmi láncok és rendszerintegrátorok is, mint például a Telenor, Tesco, T-Systems.

„Üdvözöljük a kormány pozitív ígéreteit és törekvéseit. A nagyszámú érdeklődő és széleskörű szakmai részvétel azt igazolta számunkra, hogy a vállalkozási szektornak mindig lehetőséget kell adni szakmai véleményének kinyilvánítására, a mindenki számára megfelelő megoldás megtalálása érdekében. Az IVSZ továbbra is ennek a szakmai párbeszédnek a motorja lesz, és a most induló Pénztárgép munkacsoport keretein belül viszi tovább a szakmai egyeztetést.” – nyilatkozta Dobos Attila, az IVSZ főtitkára.

A változásban érintett cégek legnagyobb érdekvédelmi szervezete, az IVSZ, a kormánytól a rendelet újragondolását kérte korábbi közleményében, hiszen véleménye szerint a tervezett 2013. március 31-i határidő tarthatatlan. A Szövetség szerint a rendelet ütemezési idejénél minimum egy év az ideális határidő, valamint a lépcsőzetes és csoportos bevezetési elv. A szintén kulcsfontosságú finanszírozás kérdésénél az IVSZ azt kérte, hogy az előírt informatikai modernizációhoz a kormány nyújtson vissza nem térítendő támogatást európai uniós közösségi pénzből, a Gazdaságfejlesztési Operatív Program keretében.

Forrás: Élelmiszer Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?