hirdetés

A Rubik kocka esete a Legóval

Erről is szó volt a Google április 20-án tartott tájékoztatóján, amelyet amúgy Digitális Workshop nevű programjuk kibővítése alkalmából tartottak a Google Ground-on. 

hirdetés

A Google kibővíti Digital Workshop programját a magyar kis- és középvállalkozások támogatására, miközben egyúttal jótékonysági programként gyerekeknek szóló Kódklubot indít, jelentette be Heal Edina, a Google magyarországi vezetője.

Rétvári Bence parlamenti államtitkár Rubik kockával a kezében lépett a pódiumra, és kifejtette, a Google színvilága (a narancssárgán kívül) őt bizony a kockára emlékezteti. Majd elmondta, a most elindult ingyenes képzés segítheti a hátrányos helyzetben lévő fiatal korosztály felzárkóztatását, akik olyan munkakört töltenek majd be, amelyre nem lehet őket felkészíteni, csak készségeiket fejleszteni. Internetáfacsökkenésről, majd ennek kapcsán Brüsszellel való újabb bajusz összeakasztásról is beszélt, de kifejtette, hogy a kormány elkötelezett az országban való gyors internet elérésére minden településen 2018 elejére, és ebben nem ismernek pardont.

Nikoletti Antal államtitkár-helyettes a negyedik ipari forradalom beköszöntéről beszélt, valamint arról, hogy az ipari ágazat aránya a magyarországi GDP-n belül hamarosan 20-ról 23 százalékra nő majd. Valamint megemlítette, hogy a Google és az általa képviselt szakminisztérium - ez a Nemzetgazdasági Minisztérium - iparstratégiai megállapodásra juthat a közeljövőben.

Koleszár Péter a Modern Vállalkozások Programjától hozzátette, a most kibővített KKV-ket érintő programhoz 27 fős tanácsadói hálózatot biztosítanak, Kelemen Csaba (NFM főosztályvezető) pedig elmondta, azért segítik e programot, mert jó lenne, ha nem a terítővel letakart számítógépek országa lennénk. Tőle tudtuk meg azt is, hogy Magyarországon mintegy 3 millió ember soha nem internetezik - ezt szeretné ő lecsökkenteni. Méghozzá annyira, hogy gyakorlatilag a nullával egyenlővé tenni a digitális világban járatlanok számát, amihez hozzátennénk, ez kissé irreális elképzelés.

Jacquelline Fuller, a Google org igazgatója lépett a pódiumra, aki elsősorban azt emelte ki, mennyire fontos cégük számára a jótékonysági tevékenység, főleg úgy, ha ez oly módon történik, hogy digitális téren a felzárkóztatást biztosítják hátrányos helyzetben lévőknek, és egyúttal a rugalmas átállást, illetve munkavállalást segíti. Hozzátette, külön örül annak, hogy Magyarország a nők technikai képzése terén meglehetősen felülreprezentált, azonban jó lenne, ha nemcsak felhasználói oldalról kezelnék a digitális technikát, hanem a kreatív, alkotói oldalon is minél többen lennének nők-férfiak. Végül kifejtette, a Google mindig is elkötelezett volt a leghátrányosabb helyzetűeket elérni és támogatni - és a Magyarországon indított iskolai program - amelyet nevelőotthonokban, gyermekotthonokban valósítanak meg - pont ezt a célt szolgálja.

A hátrányos helyzetben lévő fiatalokat megcélzó Kódklub lényegét magyarázta el Major Zsófia, a Technológiai Oktatásért Alapítvány vezetője, amelyet 3 éve indítottak el, és most ezt bővítettek tovább 10 hetes kurzusok indításával nyolc hazai nevelőotthon bevonásával, ahol a programozás rejtelmeibe vezeti be az ott lakókat 13 képzett oktató és 26 fejlesztő mentor közreműködésével.

Boros Botond, a Google magyarországi marketingvezetője bemutatta a most induló KKV-s programot. Az ingyenes képzés és oktatási anyag a digitális világ adta lehetőségek kihasználásában segítik a vállalkozásokat. Az online platform tavalyi elindulását követően, 2017-ben a program ingyenes előadásokkal és személyes konzultációval bővül az ország több mint 30 városában. Cége kiterjesztette a tavaly elindított, digitális készségek fejlesztését célzó Digital Workshop programját, 2017-ben kifejezetten a magyar kis- és középvállalkozásokat célozzák meg.. Kiderült, annak érdekében, hogy az ingyenes képzés minél több vállalkozást tudjon elérni, a Google közös eseménytervet dolgozott ki a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által életre hívott Modern Vállalkozások Programjával, amelynek elsődleges célja a magyar mikro-, kis- és középvállalkozások digitális felkészültségének elősegítése. A tervezett program szerint a kkv-k az év végéig összesen 17 városban hallgathatnak meg a növekedésüket célzó előadásokat és több mint 30 városban akár személyes konzultációra is jelentkezhetnek.

Heal Edina zárta a tájékoztatót, aki amúgy megjegyezte, a Google inkább a Lego színvilágára emlékeztető, a Rubik-kocka hasonlat eddig még nem merült fel.

(forrás: Vendég & Hotel)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Önnek hogy tetszik az MTÜ új plakátkampánya?

Kiadónk társoldalai